Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Motståndarna är okända, detta är tidigt under sessionen.

Full Tilt Poker

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $0.50/$1

6 players

Converter

Stack sizes:

UTG: $383.65

UTG+1: $263.60

CO: $115.35

Button: $86.65

SB: $278.10

morberg: $92

Pre-flop: (6 players) morberg is BB with Q :spade: J :heart:

3 folds, Button raises to $3.5, SB calls, morberg calls $2.5 (pot was $8).

Numera slänger jag QJo mot stöldförsök (för tight?), men nu synar SB och då gör jag detsamma.

Flop: 6 :club: J :spade: 3 :club: ($10.5, 3 players)

SB checks, morberg checks, Button bets $7, SB calls, morberg raises to $30, Button calls, SB folds.

Hm. Toppar med färgdrag ute. Vad göra? Jag tänker mig en CR för att försöka ta ner handen direkt. Feltänkt? Det går i alla fall enligt plan rätt länge: knappen CB:ar, SB synar (något oväntat) och jag höjer. Knappens syn känns lite jobbig. Tror inte att han synar med luft när han har SB efter sig så antingen har han ett drag eller så har han verkligen träffat något.

Turn: A :spade: ($77.5, 2 players)

Det här hjälpte knappast då A-höga färgdraget nu gick om. Vad göra? Och vad skulle jag gjort tidigare?

Postad

Hej

ja skulle bettat ut på floppen 2/3 av potten.vid RR får man omvärdera,troligen folda.när du CR så här stort får du bara syn av bättre händer om det är något ok spelare du spelar mot.

Turn får du nog gem upp ev syna en liten raise.

Postad

Det bra med betfold i detta läget är ju att knappen har SB efter sig och därför är det inte lika lätt att höja donken med luft som det normalt är (och som TAGs gör hela tiden). Om det vore rainbow har ju c/c mer värde för det är betydligt mindre troligt att knappen skjuter igen efter sitt förmodade cbet om han är tom (förutom om typ A eller K kommer). I vilket fall om vi kör c/c måste vi nog folda turn utan read, det är anledningen till att jag foldar preflop, vi sitter OOP med en dålig lätt dominerad offsuit-hand som vi måste kasta även om vi träffat om fi pangar på.