Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

I helgen så ska jag till en polare och hälsa på och troligtvis spela lite poker. Är okej att jag loggar in och spelar från mitt konto på hans dator? Alltså, får jag spela från samma IP och dator som en annan spelare har gjort? Vi kommer inte spela samtidigt så två inloggade från samma IP blir det inte tal om.

Det är ju inga problem på nån annan site, men everest verkar ju lite speciellt med sina "skumma" säkerhetsregler så jag tänkte att det kan vara bäst att kolla.

Hoppas att Everestrepresentanten eller nån annan kan svara på detta!

Postad

Kan inte garantera att ditt konto inte blir fryst om du lirar hos en kompis. Det enda jag kan göra är att berätta att mitt inte blev det då jag och en kompis satt hemma hos honom och spelade poker. Vi lirade båda på Everest samtidig (på olika konton givetvis) men på helt olika stakes. Inte heller hans konto blev avstängt.

Postad

Generellt sätt över alla pokersiter på nätet brukar det inte vara några som helst problem att spela från andra IP-nummer/datorer inom Sverige. Dock bör personer med samma IP-adress undvika att sitta på samma bord.

Om du tänkt åka ut och resa bör du meddela pokersiten att du kommer logga in från IP-adresser från andra länder än Sverige då. Det brukar gå bra att bara spela, men när du försöker komma åt cashiern är det högst sannolikt att ditt konto blir låst.

Edit: Jag har spelat på everest från olika IP-adresser och andra datorer utan några som helst problem (dock inte använt cashiern).