Gå till innehåll

Förmånsdator (tid. HemPC) -> skärmstorlek ???


Freesco

Recommended Posts

Hej,

 

jag har förmånen :-D :-D :-D att kunna välja mellan följande LCD skärmar för HemPC paket:

 

1. HP LP3065, 30", 2560x1600, storlek 692 x 590 x 84 mm (med fot)

2. HP LP2465, 24", 1920x1200, storlek 554 x 371-501 x 232 mm (höj/sänkbar)

 

Skall man välja den större skärmen om man tänker spela multi-bord, eller är den bara för stor?

 

\\Freesco

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår att HemPC är lockande för många som inte har lust att lägga ut pengarna på en gång och köpa en dator själv men tror att det är EV- i alla fall trots skattereduktionen. Du får betala så sjukt mycket pengar för all programvara som följer med plus att datorn inte ens är din. Har du gammal programvara hemma eller tillgång till det från nån kompis så tror jag du tjänar på att beställa en från t.ex. dell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pengar är inget issue, har så hög marginalskatt....

 

Är det poker främst du ska köra? Jag hade kört på den mindre faktiskt, skulle det inte fungera så kan man köpa en likadan och det blir ändå billigare än 30":aren.

 

Är det så bra att köra två skärmar för/med poker? Hur blir det om man använder funktioner som "Tile Tables" m.m.. Kanske så centerar det mellan skärmarna? Samtidigt så är kanske två skärmar bättre om man vill kolla på film samtidigt som man spelar poker.

 

För- och nackdelar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis själv köpt ett nytt hem PC paket.

Lap top HP + separat skärm wiew sonic, vilket gör att man kan ha delat bord med många spel samtidigt och ändå bärbar. Riktigt bra (Även om jag inte ser film samtidigt):-D

 

Är det HP Pavilion dv9000EA du köpt? Den funderar jag nämligen på, verkar vara en grym maskin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det så bra att köra två skärmar för/med poker? Hur blir det om man använder funktioner som "Tile Tables" m.m.. Kanske så centerar det mellan skärmarna? Samtidigt så är kanske två skärmar bättre om man vill kolla på film samtidigt som man spelar poker.

 

För- och nackdelar...

 

Vet inte hur det blir med tile tables, borde fungera bra om man har det som ett gemensamt skrivbord. Du får mer yta med två skärmar (antal pixlar) och det är lättare att dela upp aktiviteter tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...