Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur spelar man egentligen paren?

Limpar man bara eller ska man försöka höja och bygga en stor pott och försöka träffa set och sedan ta hem potten?

Eller om man har 77 och floppen kommer 246 rainbow i mellanposition, synar jag en höjning 1/2 potten?

Vore intressant att höra hur ni spelar era par i tidig och sen position.

Postad

Först in oavsett pos. höjer jag med i stort sätt alla kort jag spelar. 22-10 inkl. Efter flop är det olika men aggressivitet lönar sig :)

GL

PS. Posta ngn hand du är osäker på så kan PF´s ppl hjälpa dig. :)

Postad

Antar att det är SH du snackar om?

Höj först ut med alla par 22-AA.

Har ngn höjt innan dig syna höjningen med 22-TT slå om med JJ-AA. (JJ synar jag med om det är UTG som höjer)

Har du höjt Pree och får syn, CR betta ca 75% av alla floppar.

Spela små par försiktigt utan träff.

Lycka till ;-)

Postad
Ja du bör tala om först och främst om det är shorthanded (höj) eller fullring (limpa en del, höj en del) du spelar

Självklart!

Använd gärna ni också den här tråden ifall ni får problem med låga par!

Postad

Min erfarenhet på SH low limit är att höjer man i tidig pos med mellanpar så får man i regel 3-4 som hänger på. Träffar man inte setet så är det bara kasta handen pga överkort.

kanske ngt pro kan överbevisa att det är värde i att höja låga pocket i tidig pos.

Postad

Oj! Det hänger jättemycket på vilket PP du har, men jag brukar köra en vanlig hederlig limp, för av ngn underlig lockar det fler att limpa, och syna en eventuell raise från sen postition. Sedan beror det på vilken flopp som kommer och hur många som synat, din position, read på motståndaren, etc.

Postad
Hur spelar man egentligen paren?

Limpar man bara eller ska man försöka höja och bygga en stor pott och försöka träffa set och sedan ta hem potten?

Eller om man har 77 och floppen kommer 246 rainbow i mellanposition, synar jag en höjning 1/2 potten?

Vore intressant att höra hur ni spelar era par i tidig och sen position.

man ska försöka träffa set :mrgreen: :mrgreen:

nje allvarligt shorthanded höj först in c-betta flop HU och 3-handat om det är en ofarlig flopp.

sen beror det på nivå också. mot lösa passiva fiskar så kan man limpa oftare och hoppas på set eftersom man ofta får bra betalt och ett par i 6or sällan är så hett postflop utan set och flera i potten.

i ringgame variera mellan limp och raise.

kom ihåg 5/10-regeln. syna alltid för mindre än 5% aV DE EFFEKTIVA STACKARNA FÖRE FLOPPEN, oops kom åt caps lock, men aldrig mer än 10%.

mellan 5 och 10% beror på motståndarna.

om om floppen kommer 246 så beror på.

om ni är HU och han höjt pre så syna och se vad han gör på turn.

om du synar ner beror på hur aggressiv och bluffbenägen han är.

om man synat en höjning pre och inte träffar set bir det ofta en checksyn flop-checkfold turn-linje men beror ju såklart väldigt mycket på fi och brädan.