Gå till innehåll

Jag försöker hålla nere potten med KK. Synpunkter?


skalle88

Recommended Posts

Jag sitter på knappen med KK och höjer 3bb varpå två stycken synar.

 

Floppen kommer 665 off. De checkar till mig och jag väljer här att göra ett litet annorlunda beslut så jag checkar för att:

 

 

För att hålla potten nere om nån har en 6a.

 

För att framkalla bluffar. Jag tänker syna ned eventuella bet.

 

För att jag har svårt att tror att jag kommer få syn på en 5a.

 

Om jag betar här och de sätter mig på AK/AQ så kan de försöka bluffa mot potten vilket gör det jobbigt för mig.

 

 

 

Det enda som orar mig är stegdraget men jag väljer ändå att checka här.

 

På turn kommer en 8a och detta gör att 97 gör en stege. Att nån är med på 74 är osannolikt.

 

Förste killen betar ut halvpott varpå andre killen foldar och jag synar.

River kommer ett A och förste fi betar halvpott igen varpå jag synar.

 

Han visar upp 97 och slår mig.

 

 

 

Frågan är om jag skulle betat ut floppen ändå?

 

Skulle jag reraisat på turn för att fått veta vart jag stod och om han bara synade och checkade rivern till mig så hade jag kunnat checka bakom?

 

Skulle jag betat typ 80% på floppen och om jag blev checkraisad gå allin och tolka en checkraisning som en bluff då de flesta som floppat triss eller kåk skulle synat och gjort sitt move på turn.

 

Om jag betar flop och får syn så kan jag tillämpa potkontroll på turn och syna river?

 

Min stack var ca 4 ggr potten på floppen. Borde jag känner mig helt commited här och inte oroa mig över 6orna. Hade jag betat floppen hade jag varit helt commited vet jag.

 

 

Vad hade ni gjort. Jag hade ingen vidare read på fi btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det första jag tänker på är vilka blinds du spelar, är de low stakes så tycker jag som föregående talare.

Spelade du högre stakes så tycker jag inte det var något fel på din check, du sa ju att du checkade för att få de andra att bluffa. När bärdan visar som den gör så vill gärna spelare bluffa turn efter en roundcheck. Du spelade handen som du gjorde för att förlora en liten pott eller vinna en stor...

Som sagt spela du nl200+ tycker jag du gjorde ett fint spel anars så måste du betta ut. (vet att det finns bra spelare på lägre nivåer än nl200 men jag tänker....)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ucamper - Skjuter du aldrig två skott? Fattar att du inte skjuter två skott på floppen jag visade men jag tänker överlag på en dragig bräda tex?

 

Jo på dragig bärda omvärderar jag. Eller om man har bra read och vet att en syn inte betyder stålet.

 

Men i position är mitt standardspel att checka på turn mot någorlunda kompetent motstånd eller utan read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är en flop som jag så gott som alltid c-betar på eftersom det är osannolikt att motståndarna träffat den, därför hade jag även betat här. Om någon checkraisar blir jag försiktig. Med short stack bör du dock vara mer än villig att få in pengarna på den här floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...