Gå till innehåll

pokern som enda inkomst! men vad händer?


bigdwarf

Recommended Posts

tack!

Det var ju hjälp med nån som suttit i samma situation och tagit sej ur svacka jag ville ha hjälp av, men tydligen var ingen beredd att hjälpa nån som går på a-kassa samtidigt som man spelar poker :(

 

 

Jag vet inte riktigt vad du är ute efter när du skriver "hjälp". Är du ute efter ett garanterat vinstrecept, eller? Du har varken en tillräckligt stor snittvinst varje månad eller en tillräckligt stor rulle för att kunna försörja dig på poker i längden. Visst kan du köra på och hoppas på turen, men det är ingen vidare idé att ha ett yrke där man är beroende av att ha tur för att få någon inkomst. Du får helt enkelt svälja det bittra pillret och ta ett riktigt jobb i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har varken en tillräckligt stor snittvinst varje månad eller en tillräckligt stor rulle för att kunna försörja dig på poker i längden.

 

Eller tillräckliga kunskaper om money management, skulle man kunna tillägga. Ett pokerproffs som inte förstå money management är ungefär som en kock utan smaklökar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller tillräckliga kunskaper om money management, skulle man kunna tillägga. Ett pokerproffs som inte förstå money management är ungefär som en kock utan smaklökar.

 

behövs inte säga så mkt mer. lär dig money management eller se fram emot att gula

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt råd är att du iallfall söker ett deltidsjobb, 4-5 timmar om dagen. Ta vad som helst, diskare på en lunchrestaurang, you name it.

 

Iochmed att du är helt beroende av ditt pokerspelande så lär det mesta kretsa kring det i ditt liv. Jag vet, har varit i samma situation. Att jobba ett par timmar om dagen och samtidigt få in en säker inkomst på några tusen rensar både hjärnan och ger dig en månadsgaranti.

 

Trots allt, starkt att köra på det du tror. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och anledningen till varför jag sa upp mej på jobbet var för att jag jobbade på ett telemarketing-företag där jag endast jobbade mot provision.....jag var så trött på det till slut så jag nästan spydde, jobbade där i 1,5år. Ni som jobbat inom den branschen vet nog att det tar ganska mkt kragt psykiskt.

 

och JA, det är 40 arbetsdagars väntan innan man får bidrag när man säger upp sej själv.

 

Mao, du hade inte det som behövs av en duktig säljare.

 

Sen kan man ju undra vad du tänker med? Leva på poker med en BR på ynka sek 6k. Men hallå. Som tidigare inlägg sagt. VARIANS. Hört tals om det ordet.

 

Tom jag som inte lever på pokern utan bara lirar för att vinna degen har en BR som vida överstiger din. För jag vet att det går upp och det går ner. Å när det går ner så kan det gå ner utav h..... .

 

Skaffa dig ett jobb, där e inkomsten om än kanske inte hög, men iaf stadig och kommer varje månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...