Emilio Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Pokern har gått upp och ner, spelat mest NL200 senaste, blivit tilldelad käftsmällar på NL400, pungat ut med cash IRL (bland annat till en sproilans Sony Vaio VGN-FE31M som ett tecken på nystart) och lite annat. Går därmed ned och grindar NL100 ett tag framöver. Håller samtidigt på att lägga om spelstil från kompetent maniac/extremLAG till mer åt TAG hållet där jag har lite mer balanserat och analytiskt spel samtidigt som jag inte ska bygga onödigt stora potter som jag haft en tendens till. Dagbokens centrum ska vara mina händer och hur jag spelar dom och inte vad jag har för resultat. Använder mig av PaHud och Pokertracker. Lever på poker, kommer troligen plugga till civilekonom till hösten. Citera
kfluffie Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Ja, då får jag ge dig mina lyckönskningar då! Gl! Mvh, KF! Citera
Emilio Postad 17 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 17 Mars , 2007 Då har datorn kommit, riktigt nice, blir inte på långa vägar så varm som förra, den är tystare, snabbare och skärmen är gudomlig (minus är skärmens upplösning på 1280*800 men när jag spelar många bord blir det ändå att jag använder min externa 20"TFT) Har typ spelat 300 händer sen dagboken startades, nada alltså, men är väl plus ett par hundra dollar ändå. Återkommer när jag grindat lite. Kanske blir mer om ett par veckor, har lite på G. Citera
Emilio Postad 17 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 17 Mars , 2007 Känns rätt standard detta va? Har 26 i hjärter har jag för mig. Seat 1: vsempuzduc ($126.05 in chips) Seat 4: max974 ($167.30 in chips) Seat 8: Falangkeema ($96 in chips) Seat 9: laskikissa ($126.15 in chips) Seat 10: STUPID_BLUFF ($82.85 in chips) ANTES/BLINDS Falangkeema posts blind ($0.50), laskikissa posts blind ($1). PRE-FLOP STUPID_BLUFF folds, vsempuzduc folds, max974 folds, Falangkeema calls $0.50, laskikissa bets $3.50, Falangkeema bets $7, laskikissa calls $3.50. FLOP [board cards 7H,5H,2D ] Falangkeema bets $12, laskikissa folds. SHOWDOWN Falangkeema wins $27.20. Citera
PinkFloyd Postad 18 Mars , 2007 Rapport Postad 18 Mars , 2007 varför bara completa från sb om du ska spela den? varför 3bet så litet när du tar den linjen? Citera
Emilio Postad 18 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2007 Var ett missclick, musjäveln ville inte lyda utan råkade klicka på raise när jag skulle folda. Med andra ord, inte standard någonstans. Citera
Emilio Postad 18 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2007 Hört så mycket bra om VAIO, mac kostade typ samma (marginellt billigare) men tänkte prova VAIOn, hade jag inte blivit nöjd hade jag bytt till en MAC 2ghz core 2 duo men är rätt nöjd. Citera
Kollikock Postad 18 Mars , 2007 Rapport Postad 18 Mars , 2007 Hört så mycket bra om VAIO, mac kostade typ samma (marginellt billigare) men tänkte prova VAIOn, hade jag inte blivit nöjd hade jag bytt till en MAC 2ghz core 2 duo men är rätt nöjd. Lol. Där här du skillnaden. Med en mac är man inte rätt nöjd. Det går inte att vara annat än fantastiskt nöjd. Aja, lycka till tiltboy Citera
Emilio Postad 18 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2007 Är mycket nöjd faktist. Känns grymt gedigen och prestandan är det ej något fel på. Citera
Emilio Postad 18 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2007 PRE-FLOP killa-beats folds, stampe02 folds, Falangkeema bets $4, A Symmetric calls $3.50. FLOP [board cards 8S,QC,6H ] Falangkeema bets $6, A Symmetric bets $12, Falangkeema calls $6. TURN [board cards 8S,QC,6H,9H ] Falangkeema checks, A Symmetric checks. RIVER [board cards 8S,QC,6H,9H,KH ] Falangkeema checks, A Symmetric checks. SHOWDOWN Falangkeema shows [ QS,AS ] A Symmetric mucks cards [ 5H,9D ] Falangkeema wins $31.35. Min plan var att checkraisa turn mot denna loose passive spelare (för att skydda min hand och få ut mer värde om han sitter på den genomsnittliga halvdassiga HD eller få mer betalt av luft, har han luft, som jag räknar med att han har väldigt ofta foldar han ju turn om jag inte checkar till honom, synar jag bara turn kan det bli vääldigt jobbigt riverbeslut), miniraise på floppen betyder att just han försöker sno potten 70% av gångerna typ. Nu blev handen lite skumt spelad. Kung hjärter dödade ju min hand rätt mycket, marginellt om man ens ska syna om han lägger av en rejäl salva där, att han har en kung i sin HD är rätt troligt samtidigt som det finns så mycket annat som kan slå mig. Som spelat hade jag nog kvidsynat river om han betat dock. Citera
Donner Postad 18 Mars , 2007 Rapport Postad 18 Mars , 2007 Lol. Där här du skillnaden. Med en mac är man inte rätt nöjd. Det går inte att vara annat än fantastiskt nöjd. Aja, lycka till tiltboy Fantastiskt missnöjd är ju oxå ett alternativ. Citera
tobjoern Postad 18 Mars , 2007 Rapport Postad 18 Mars , 2007 tja. ska me börja lite nl100.. Du har inte tips på någon nice sida ? har fått ongame (bestpoker) som tips.. är de bra där eller ? Citera
heltok Postad 18 Mars , 2007 Rapport Postad 18 Mars , 2007 Fantastiskt missnöjd är ju oxå ett alternativ. aldrig hört någon som varit. jag ska också ha en mac, så jävla less på PC. tilt. lycka till med att börja plugga, det lär du behöva. solen skiner i lamai förresten. wanta har fixat stabilt nät också. och bra rigg här: dumpa nl100 och gå upp och fiska på nl200 vetja.... Citera
Emilio Postad 18 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2007 lycka till med att börja plugga, det lär du behöva. solen skiner i lamai förresten. wanta har fixat stabilt nät också. och bra rigg här: dumpa nl100 och gå upp och fiska på nl200 vetja.... Njae känner mig rätt taggad och plugga, ska bli kul, så då är det väl inga större problem. EV+ ju. Kört 5k händer i mars typ, och mycket mer hinner det troligen inte bli, har uppkörning och flytt på G så lite upptagen. Blir ingen jättegrind på NL100, ska bara köra in ett par tusen dollar "lite snabbt" och sen blir det väl NL200 igen. Skön rigg, ungefär den jag haft dom senaste 40k händerna, synd att jag skulle dippa lite på NL400 för ett tag sen. Citera
Emilio Postad 18 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2007 tja. ska me börja lite nl100.. Du har inte tips på någon nice sida ? har fått ongame (bestpoker) som tips.. är de bra där eller ? Ongame är bra. Citera
Emilio Postad 19 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2007 Dålig karaktär, körde lite NL200. Ska nog fortsätta där, orka NL100. Backade dock, fast det var enbart på otur och varians, spelade bra och fick in pengarna med bästa händerna men var lite svårt att stå, så är det ju ibland. Är lite stressad och orolig så blir nog inget mer lir på ett tag, farsan har inte gått att få tag på på ett bra tag och ingen vet var han är, han har sagt att han har mått dåligt med mera så kanske inte läge att grinda för tillfället. Citera
Donner Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 Är lite stressad och orolig så blir nog inget mer lir på ett tag, farsan har inte gått att få tag på på ett bra tag och ingen vet var han är, han har sagt att han har mått dåligt med mera så kanske inte läge att grinda för tillfället. Usch, tråkigt att höra. Hoppas det ordnar sig. Citera
Emilio Postad 19 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2007 Klonkade. Gubben hade varit nere i köpenhamn en vecka utan att säga något. Nu kan man andas ut. Man vet fan aldrig alltså.. Citera
Emilio Postad 2 April , 2007 Författare Rapport Postad 2 April , 2007 Dom är sådana sjuka horor på Prima, orkar inte förklara varför. Men alla ni tight nits där lever på så sjukt mycket tur att det finns inte, ni är äckliga, hoppas ni gular snart. Lurar in er med era äckliga överpar och ni klonkar ut såklart. Fyfan. Citera
Emilio Postad 2 April , 2007 Författare Rapport Postad 2 April , 2007 http://www.emildasubermensch.blogspot.com/ Min blog, struntar i denna dagbok Citera
Recommended Posts