vorre Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 snälla ge killen en break. visst fi är inte bra om han spelar varje hand men klart man kan syna med KT mot en sådan spelare och syna ner honom när han fortsätter betta om han är ett aggromongo och man har TPGK. folda turn mot en sådan spelare ä ju värdelöst, då låter man ju hans stil vinna. For en kompetent aggrospelare ar detta standardspelet att vinna pengar. Men som sagt allt handlar om read, om jag vet att han ofta skjuter tom do skulle jag ofta syna ner har. Fragan ar hur ofta Fi sitter po 97 har?Oftast battre att vanta po ett battre lage att syna ner fi. Citera
brut Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 Kan inte säga att handen är särskilt välspelad, håller med Myssion om att resonemanget "spelar varje hand men är ändå en kompetent spelare" inte går ihop. Visst att FI KAN han typ 99, bluffa med KQ eller nåt , men är inte en fold att rekommendera? Du steksynade dock och tog hem potten va! Lite OT, varför är så många av er så förbannat dryga i era svar och spyr såfort någon (ibland jag t.ex.) skriver något mindre välgenomtänkt? (denna tråd är inte så extrem men u get the point..) Känns som att många försöker vara så otrevliga som möjligt och håna inlägg som inte stämmer med deras egen åsikt/majoritetens åsikt. Jag tycker iaf att attityden i handanalyserna suger fett! Ciao Själv så blir jag glad om om någon tjäftar, och är de oförskämda så är ju chansen att jag är helt fel ute stor. Och att man då anstränger sig ytterligare i analysen. Eller lär sig något mer. Skriver själv inte här för att bli stryken medhårs, få tröst eller bekräftelse på att man är duktig mm. Det här killen verkar ju inte dessutom bry sig heller. Då är det väl lite värre när man ger sig på badbet trådarna eller nybörjarna där de känsliga grabbarna kanske skriver för att få tröst tycker jag. Dessutom bör man nog lära sig att tåla lite skit annars lär du ju knäckas om du hamnar på ett bord med ex munnen, PH eller Tony G eller motsvarande. Citera
Myssion Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 Om readen stämmer så är väl det där typ det bästa sättet att spela? Vad har det tagit åt alla? "Om readen stämmer så..." Readen är ju extremt luddig. Det enda vi vet är att fi spelar många (alla? (alla som i "100%vpip", eller alla som i "ja, i princip alla, kanske 60%) och antingen limpar eller raisar (just den readen är bra, jag var lite osäker på om han kanske gjorde något annat än just limpa eller raisa preflop), men ingenting om fördelningen (är han 100/80, 60/40, 60/20 etc?). Sen CBar han en himla massa, och trots att han är så jättelös så har han inte tagit sig till showdown ngn gång... Sen är han "kompetent" också. Inget av ovanstående antyder ju iofs att han är kompetent, men om vi nu ska tro OP's ord så är han ju det, och då kanske vi ska utesluta att han trebarrelar med luft varje hand han spelar. Citera
brut Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 På floppen har fi en random hand och potten och stackarna är nu sådana att det faktiskt blir ett ganska stort EV+ om vi går all in och sedan visar korten för fi innan han ska besluta sig för att lägga sig eller att syna så att han spelar perfekt poker mot oss. Det här betyder att vi måste ha jävligt starka själ för att lägga oss senare i handen. Så antingen slowar vi handen och förväntar oss att vi nästan alltid kommer att få odds till att syna. Eller så höjer vi direkt beroende på read. Slowar vi och missar turnen kommer vinstchansen för oss att bli mindre men samtidigt kommer vi att få bättre pottodds om han bettar. Och har fi låg 2-3 barrelfrekvens så kommer han alltså att checkfolda ca 90% av sina händer efter floppen. Bettar han kan man i så fall kasta (alltså en readbaserad slink) Men summerar du alla gånger du vinner handen så ser du ju att du har råd att betala av även om vi felaktigt antar att fi aldrig kommer att bygga upp potten med en sämre hand än vår. Edit Sedan kan jag hålla med om att readen luktar lite unket. Och så beror det på hur ofta han höjer av de 100% eller limpar. Även om det kanske har lite mindre betydelse än vad man kan tro om man betraktar floppen. Alla Ax(ej AT), Kx, överkort, underpar mm vilket kanske ingår i hans raise HD piskar vi ju upp. Samtidigt som att tvåparshänderna sannolikt i så fall ingår i limp HD. Citera
Myssion Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 På floppen har fi en random hand Därför att fi har 100%vpip? Nej, det har han inte! Vi vet ju inte hur ofta fi höjer pre. Vi vet för lite för att börja dilla om att det är korrekt att syna ner tre gator med andraparet. Och har fi låg 2-3 barrelfrekvens så kommer han alltså att checkfolda ca 90% av sina händer efter floppen. Var får du den siffran ifrån?? Citera
brut Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 Därför att fi har 100%vpip? Nej, det har han inte! Vi vet ju inte hur ofta fi höjer pre. Vi vet för lite för att börja dilla om att det är korrekt att syna ner tre gator med andraparet.Om vi vet spelar 100% pre (så bör vi) definitionsmässigt veta hur ofta han höjer. I övrigt läs nedre delen av mitt ovan skrivna inlägg. Var får du den siffran ifrån?? 1) Läs nedre delan av mitt inlägg. 2)Vilken siffra får du själv när du räknar? Citera
minucci Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 Därför att fi har 100%vpip? Nej, det har han inte! Vi vet ju inte hur ofta fi höjer pre. Vi vet för lite för att börja dilla om att det är korrekt att syna ner tre gator med andraparet. Var får du den siffran ifrån?? Nej, Fi har inte en random hand enligt sng myssion. antigen AJ, 88, 99+- JQos ibland kan dom även vara suited. Du vet väl lite för lite om postflopspel för att börja dilla om syn eller inte på tre gator. 90% var en fin siffra, jag gillade den. Varför hatar du den? Citera
Mikey Postad 16 Mars , 2007 Rapport Postad 16 Mars , 2007 Nej, Fi har inte en random hand enligt sng myssion. antigen AJ, 88, 99+- JQos ibland kan dom även vara suited. Du vet väl lite för lite om postflopspel för att börja dilla om syn eller inte på tre gator. 90% var en fin siffra, jag gillade den. Varför hatar du den? Men wtf, det Myssion säger är juh att det inte går att sätta fi på en hand range med den info som ges... Varför ska du ens tjaffsa emot det? Om fi spelar 90/10 och han höjer så har han långt ifrån en random hand givetvis. Sen om fi är väldigt aggro pre så testa att 3 betta honom lättare istället. Att spela KTo passivt oop mot en aggro spelare kommer leda dig in i en del väldigt svåra scenarion och många gissninglekar. Citera
brut Postad 16 Mars , 2007 Rapport Postad 16 Mars , 2007 Jaha Micky. Hur tänker du nu? Du sätter honom alltså på en ganska stark hand pre? 1 Varför? Och 2 sedan pga av att han är stark och aggro så vill du höja? Ser ingen logik i detta. Tycker du att det blev ett dåligt läge som uppstod på floppen? Citera
Mikey Postad 17 Mars , 2007 Rapport Postad 17 Mars , 2007 Jaha Micky. Hur tänker du nu? Du sätter honom alltså på en ganska stark hand pre? 1 Varför? Och 2 sedan pga av att han är stark och aggro så vill du höja? Ser ingen logik i detta. Tycker du att det blev ett dåligt läge som uppstod på floppen? 1. Det har jag aldrig sagt. Det jag sa var att Myssion bara nämnde att utifrån den vida infon vi har (han spelar typ varje hand, och höjer eller limpar...) så går det inte att säga hur stark hand har när han höjer. Spela roll om han spelar varje hand. Om han spelar 100/11/0.5 skulle jag sätta honom på en stark hand. Men vi vet inte om han spelar 100/99/23 eller 100/1/0.1. Och det är det som Myssion försökte säga. Det enda jag gjorde var att upprepa vad Myssion sa. 2. Nu utgår du ifrån att jag tyckte han är stark vilket är galet. Om jag tror han är stark så släng handen såklart. Men om det är en väldigt aggro snubbe som höjer hela tiden så självklart kommer jag 3 betta honom mer. Om det är en någorlunda vanliga LAG så kommer han inte vilja spela i stora potter där någon annan är aggressorn, om han inte har en riktig hand. Så ofta kommer du kunna plocka handen oavsett träff eller miss. Nu om du missar måste du antingen göra en donkbet, eller check/raisa eller check/folda. Vad är din plan på en ofarlig bräda? Var är din plan på en A hög flop? Donk betta, eller check/raisea och försöka reppa 2 paret (då jag antar att du oftast höjer med starkt A i det här fallet)? 3. Vart sa jag att det blev ett dåligt läge på floppen? Du fick en av de bästa floppar du kan önska dig. Jag struntar i hur den här handen råkade utspela sig, det jag säger är att du oftast kommer finna dig i knepiga situationer där du även hamnar i en gissninslek om du kallsynar KTo oop pre flop. Citera
Recommended Posts