Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Vilken nivå snackar du om?

Jag har själv kört ibland 3-4 50$ HU men man blir lite snurrig ... Kör enbart 2 nu som max nu på 100$. Låter som en dum idé enligt mig att Multitabla HU! =)

Kör istället 9-manna som är lite mer mekaniskt fram till senare delarna av spelet alt. så spelar du färre bord och utvecklas som spelare och kommer på så vis tjäna mer $/h i framtiden?

Känns spontant som att HU-spel är långt mer utvecklande än FRSnG-spel, med hänsyn till framtida winrate.

• Svars 173
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Känns spontant som att HU-spel är långt mer utvecklande än FRSnG-spel, med hänsyn till framtida winrate.

Med Myssions inlägg i hand:

Agree, HU är ganska utdött alt. konkurrensen för hård.

Precis som FLTH.

Mvh, KF!

Postad

Tack ska ni ha för era tankar.

Jo tror också helt klart att man utvecklas mest av HUspel på få bord. Men känns inte som jag har tålamodet för att spela sådana flera timmar om dagen.

flerbords är intressanta dock, för där kan man uppnå mkt hög ROI, och man kan mer utnyttja fiskspelet i djupstackspelet i början för att sedan få lite högre FE på slutet pga av strukturen (kanske har fel om FE är större, men det är min erfarenhet)

Om jag kör på 9manna så kommer jag nog inte utvecklas alls mycket mer utan får ägna tid vid sidan om för att bli bättre.

Mitt mål är att kunna casha in +8000$ i månaden. På 100-120h.

En faktor är att jag är nog bättre spelare på flerbords och HU än 9manna. Vet inte riktigt vad det beror på. Troligen ICM besluten.

Postad
Vilken nivå snackar du om?

Jag har själv kört ibland 3-4 50$ HU men man blir lite snurrig ... Kör enbart 2 nu som max nu på 100$. Låter som en dum idé enligt mig att Multitabla HU! =)

Kör istället 9-manna som är lite mer mekaniskt fram till senare delarna av spelet alt. så spelar du färre bord och utvecklas som spelare och kommer på så vis tjäna mer $/h i framtiden?

Nivå har jag inte heller riktigt funderat på,

blir antagligen 15+1 på 9manna ifall jag kör över 10 bord.

HU ingen aning, vet bara att jag har krossat på fulltilt 20+2 och 30+2. Sharkscopar du alla motståndare innan du spelar?

flerbords Allt mellan 15$ -55$

Postad

8000$

9manna:

4000st 15+1 med 15% ROI

1800st 55+5 med 10% ROI (tveksamt om jag klarar 10%)

Flerbords:

2000st ~15$ med ~30% ROI (höftar, kan både ha lägre o högre ROI)

HU:

1300st 30+3$ med 20% ROI. Rakeback också.

Vad är snitt-tiden för 9manna turbo på stars? 30min?

EDIT: bara ungefärliga siffror räknade väldigt snabbt och slarvigt :)

Postad

Snackat med Consp på msn nu och kommit fram till att antingen köra Flerbords, eller köra alla olika sorter och skifta varje session för att minska humörvariansen och öka spelglädjen(hypotes). :-)

50st flerbords på en dag borde gå, men undrar hur många timmar det tar och hur många bord jag måste ha igång.

Postad

Sitter här och lurar på hur jag ska bli bäst i världen på poker, ge mig recept och facit, phil ivey läser du min dagbok så svara :lol:

lirar för tillfället mansion 100k och dricker hälsodrink.

Postad

Spelade student-sm kval igår live. Rätt kul faktiskt, kom 3a av 47. En duktig tjej vann och relativt sinnesförvirrad tomte kom 2a... Kul att en tjej går och vinner när det är 2 tjejer i startfältet.

Postad
Snackat med Consp på msn nu och kommit fram till att antingen köra Flerbords, eller köra alla olika sorter och skifta varje session för att minska humörvariansen och öka spelglädjen(hypotes). :-)

50st flerbords på en dag borde gå, men undrar hur många timmar det tar och hur många bord jag måste ha igång.

Körde en 27 dollars flerbord igår. Tog ca 40-50 min med 18 deltagare att vinna..

SJUKT bra värde

Postad
Nu blir det 100k på mansion, dealar 80/20 med cyntax.

Om ni vill se lite grafer från min utmaning ta en titt på -> http://www.klonk.nu

tjena.. jag har kollat igenom din dagbok, skön dagbok måste jag säga.. är det en prsche 944 i bakgrunden?, btw din bil är ju ingen ferrari men ferarriröd är den ju iaf..:-D

lycka till och ha det gött!// peekka

Postad
tjena.. jag har kollat igenom din dagbok, skön dagbok måste jag säga.. är det en prsche 944 i bakgrunden?, btw din bil är ju ingen ferrari men ferarriröd är den ju iaf..:-D

lycka till och ha det gött!// peekka

Tackar! :-)

Nej det är miata i bakrunden.

Ha det gott

• 4 months later...
Postad
Har haft lite sommaruppehåll, flyttat osv 8-)
CarlLee hade följande meddelande i sin msn:

"Ny lya med Sandra i Könjöping."

Min fru kastade en hastig titt på min skärm och läste:

"Ny slyna med andra i Jönköping." :roll: (Min fru är inte som alla andra!)

WP Carl!

Postad

håller på att läsa igenom lite pockerböcker, bl.a Math of poker.. Snacka om tung matte. Men nyttigt hoppas jag.. Om det ger något så har jag Hjort att tacka i alla fall..

Funderar lite på vart man kan hitta intressanta mattediskussioner om poker. På ett lättförståeligt språk..

Skulle vilja ha en Coach också... hmm vem vem ?

Sen funderar jag lite på vad man ska lägga upp för kul på klonk.nu ?

Tänkte vinna online-sm med..

Tja det var allt..

Postad

Buu .. bubblade 2 finalbord igår.. Ena var med första pris på 16000$ och 1350 pers.. Andra var mindre med 1300$ i första men surt ändå..

På den lilla turren misclicka killen syn men AT mot min AQ och klonkade såklaert.. fair.. han vann såklrt hela turren sen.

På stora turren var de JJ mot AK .... undrar när min klonkvarians börjar egentligen??