crowso Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 Om vi antar att Fi är en regular multitablande TAG Seat 1: Hero ($82.45 in chips) Seat 2: Fi ($62.50 in chips) Seat 3: s3 ($49.25 in chips) Seat 4: s4 ($7.60 in chips) Seat 6: s6 ($8.75 in chips) s6: posts small blind $0.25 Hero: posts big blind $0.50 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hero [] Fi: raises $1.50 to $2 s3: folds s4: folds s6: raises $6.75 to $8.75 and is all-in Hero: ?? Citera
Akim Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 Hero: Raise 8.75$ to 22$ Jag tycker att du i princip ska bortse ifrån shortstacken och göra precis som du skulle gjort i vanliga fall. Jag menar du skulle ju garanterat raisa Fi ifall shortstack inte ställt in eller hur? Vid omslag av fi är det väl fold som gäller med tanke på det antagandet vi har på fi. Jag menar ifall Fi foldar har du ju en ganska fin pott i alla fall. Citera
nizzor Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 Hero: Raise 8.75$ to 22$ Jag tycker att du i princip ska bortse ifrån shortstacken och göra precis som du skulle gjort i vanliga fall. Jag menar du skulle ju garanterat raisa Fi ifall shortstack inte ställt in eller hur? Vid omslag av fi är det väl fold som gäller med tanke på det antagandet vi har på fi. Jag menar ifall Fi foldar har du ju en ganska fin pott i alla fall. Det spelar väl ändå roll att shortstacken ställt in???!!! Citera
Akim Postad 14 Mars , 2007 Rapport Postad 14 Mars , 2007 Självfallet spelar det roll, men på denna nivå kan shortstacken ha i princip vad som helst. Därav spelar hans handstyrka mindre roll i detta sammanhang. Ifall vi raisar och Fi foldar leder vi mot Shortstack väldigt ofta och vinner en ganska stor pott. Citera
Recommended Posts