aim4vegas Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 Efter tips från Jimbolito har jag nu skaffat MOBILT BREDBAND i thailand. Det jag skaffat heter Hutch. Ser precis ut som 3:s motsvarighet i sverige. De har täkning i bkk med närområden, pattaya och hua hin ska också funka men inte södra eller norra thailand...än!! http://www.hutch.co.th. försäljningsställena finns ganska många i bangkok, jag köpte i seaqon sq stora shopping mall. Kostade 4800 bath för modemet, sen kostar det 999bath i månaden, ingen bindningstid. Problemet är att du måste ha papper på att du jobbar i thailand för att få teckna det. enklast att komma runt detta är be en thailändsk vän eller flickvänn signa sig på abbonemanget och betala henne istället. Det tog 4 timmar för dom o aktivera abbonemanget sen var det bara o köra. Återstår och se hur stabilt det är jag återkommer med rapport när jag hunnit använda det mer.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eyedol Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 jacobmal: Japp funkar fint med party. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 17 September , 2007 Rapport Share Postad 17 September , 2007 Efter tips från Jimbolito har jag nu skaffat MOBILT BREDBAND i thailand. Det jag skaffat heter Hutch. Ser precis ut som 3:s motsvarighet i sverige. De har täkning i bkk med närområden, pattaya och hua hin ska också funka men inte södra eller norra thailand...än!! http://www.hutch.co.th. försäljningsställena finns ganska många i bangkok, jag köpte i seaqon sq stora shopping mall. Kostade 4800 bath för modemet, sen kostar det 999bath i månaden, ingen bindningstid. Problemet är att du måste ha papper på att du jobbar i thailand för att få teckna det. enklast att komma runt detta är be en thailändsk vän eller flickvänn signa sig på abbonemanget och betala henne istället. Det tog 4 timmar för dom o aktivera abbonemanget sen var det bara o köra. Återstår och se hur stabilt det är jag återkommer med rapport när jag hunnit använda det mer.. Vilket internet är det du har? Hutch MBI EV-DO eller Hutch MBI 1x? Hutch MBI 1x funkar inte så bra med att spela poker, laggar ur konstant, dessutom går de segt. Hutch MBI EV-DO funkar däremot fint, de är som ett ADSL bredbands abonenmang. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
draft Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 Hallo! Har beställt resa till Phuket för två personer under drygt två veckor. Det är senare halvan av november som kommer tillbringas i Phuket. Som sagt, resan bokad men vart ska/vill man bo?! Löser man det nu eller på plats? Vore skönt att ha det fixat så man bara kan hugga en taxi på flygplatsen och säga ett hotel motsv. Förslag uppskattas och mottages väldigt tacksamt! Mvh /draft Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
aim4vegas Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 ok, jag har isf tyvärr Hutch MBI 1x Anledningen är att jag bor i seaqon sq, inte så centralt i bkk och täckningen var mer stabil och bättre täckning med Hutch MBI 1x sa dom i butiken än med Hutch MBI EV-DO som var dubbelt så dyrt modem. Man vill såklart ha det BÄSTA som bara går att få men viktigast är att man inte får disconnects. får se vad detta duger för. Har du erfarenhet från att Hutch MBI EV-DO har en stabil lina? Håller med om att surfandet går seeegt. Men pokern verkar rätt stabil iaf. Tappa händer en gång pga ett lag under gårdagens grind men känns stabilt. jag får väl se vad som händer. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 I phuket rullar de på fint, som 2 Mbits ADSL. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jimbolito Postad 18 September , 2007 Rapport Share Postad 18 September , 2007 Anledningen är att jag bor i seaqon sq, inte så centralt i bkk Har jag ingen jättekoll, men bkk är stort, bara för att man inte bor i Siam Paragon, eller på sukken så behöver det inte vara ocentralt. Dom hade väl några gamla kort och ville bli av med dom kanske.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 22 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 September , 2007 vi kommer nog provbo: http://bangkok-sukhumvit.frasershospitality.com Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jimbolito Postad 22 September , 2007 Rapport Share Postad 22 September , 2007 vi kommer nog provbo:http://bangkok-sukhumvit.frasershospitality.com "Leisure Amenities: Children’s play area with Playstations" klonk! <Har dom inte månadspriser? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 22 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 22 September , 2007 "Leisure Amenities: Children’s play area with Playstations" klonk! <Har dom inte månadspriser? http://bangkok-sukhumvit.frasershospitality.com/promo_popup.php?promo=77 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CrazyManPete Postad 2 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2007 Någon godhjärtad själ som vet hur man lättast tar sig från Phuket till Hua Hin. Flyg till bangkok och sen tåg eller hur göra? Vore tacksam för lite olika resmöjligheter. Vad brukar priserna ligga på ungefär? Tack på förhand Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tetris Postad 2 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2007 Någon godhjärtad själ som vet hur man lättast tar sig från Phuket till Hua Hin. Flyg till bangkok och sen tåg eller hur göra? Vore tacksam för lite olika resmöjligheter. Vad brukar priserna ligga på ungefär? Tack på förhand 1. Buss från Phuket till Surat Thani där du tar tåget till Hua Hin. 2. Direktbuss från Phuket till Hua Hin. 3. Flyg upp till BKK och ta därifrån tåg eller buss till Hua Hin. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CrazyManPete Postad 3 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2007 Tack för svaret! Vilket är det mest tidseffektiva alternativet kontra pris? Hur lång tid tar direktbussen exempelvis? Vart bokar man detta i phuket? Tack på förhand Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
norrlands Postad 3 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2007 Är i bangkok 5/12-12/12 vad får jag inte missa att se, göra?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fudge Postad 3 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2007 Är i bangkok 5/12-12/12 vad får jag inte missa att se, göra?? http://www.bangkokbob.net/ Finns mycke skit men även många guldkorn, lägg ner lite tid på att gå igenom sidan! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CrazyManPete Postad 5 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2007 Har nu bestämt mig för att ta buss mellan Phuket och Hua Hin. Vart i phuket avgår bussarna och var bokar man resan? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 6 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2007 Heltok är kändis!!!111 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 6 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 Oktober , 2007 Heltok är kändis!!!111 crazy euro swede optimal stats overly aggresive will hang himself Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
urmy Postad 6 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2007 Bor på Lamai wanta just nu med övriga från kollot i bkk, och vi har upptäckte att linan inte är den bästa alls. Skiljer det mycket fårn hotellet till hotell? Letar annat boende runt chaweng, helst inte för dyrt (över 2,5k bhat per natt) och med stabilt internet. Några tips? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Incognito Postad 14 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 14 Oktober , 2007 Har förköpt mig på saker här (främst kläder). Hur skickar jag hem dessa? Via Postkontor antar jag? Vill få hem sakerna lagom till att jag själv kommer hem om ca 1,5 månad. Helst inte tidigare o helst inte alltför långt efter (fram till årsskiftet är ok) . Alternativt blir det att skicka till någon jag känner. Ngn som skickat tidigare o har info om vad som skulle va det bästa/smidigaste alternativet? Gärna en länk till posten med info om priser o leveranstider, tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 14 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 Oktober , 2007 slaskalternativet är UPS 4dagar dörr till dörr. budget är statligt postkontor. sist jag skickade hem saker kostade frakten mer än värdet på det jag skickade hem Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Incognito Postad 14 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 14 Oktober , 2007 slaskalternativet är UPS 4dagar dörr till dörr. budget är statligt postkontor. sist jag skickade hem saker kostade frakten mer än värdet på det jag skickade hem så brottom har jag inte. hur lång tid tog med posten? o vad kostar det? har ca 5-10kg som jag kan klara mig utan tills jag kommer hem. Man vill ju inte att frakten ska döda hela "vinst"-marginalen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
neeeheee Postad 20 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2007 "Leisure Amenities: Children’s play area with Playstations" klonk! WTF missat de helt men nu har vi något göra imorn //Haahoop Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Plala Postad 22 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2007 så brottom har jag inte. hur lång tid tog med posten? o vad kostar det? har ca 5-10kg som jag kan klara mig utan tills jag kommer hem. Man vill ju inte att frakten ska döda hela "vinst"-marginalen Kanske lite sent men svarar ändå. Thailands post brukar ta ca 6-7 veckor för surface parcel (det billigaste) att komma fram. Det kostar 3130 baht för att skicka 20 kilo som är maxvikten. Kostnaden kollar du lätt på http://www.thailandpost.com/search_ems_en.asp . Dessa priser stämmer exakt och den enda övriga kostnaden är paket som kostar 50 för det största samt en packningskostnad som de brukar ta 10-20 baht för. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Watoz Postad 22 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 22 Oktober , 2007 Bor på Lamai wanta just nu med övriga från kollot i bkk, och vi har upptäckte att linan inte är den bästa alls. Skiljer det mycket fårn hotellet till hotell?Letar annat boende runt chaweng, helst inte för dyrt (över 2,5k bhat per natt) och med stabilt internet. Några tips? nice shit, hur länge blir ni kvar koh samui då? Jag, gretko, all in + en chick drar ner till thai 31 ocktober. Dock inte Koh samui förns typ 9-10 nov. Är ni kvar där då lr har ni dragit vidare? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts