Gå till innehåll

Thailand, skitsnackstråden


heltok

Recommended Posts

Tjena

 

Unibet, full tilt, bet365 och svsp funkar finfint här fortf iaf.. de flesta funkar sålänge du får klienten nån annanstans, det är iaf min erfarenhet.

 

Partypoker har funkat tills för 1timme sen så att säga.. Men thailand är thailand, youtube och nästan varenda gamblingsida och porrsida e blockad här :lol:

 

 

Hej och tack för hurtig respons.

 

Men ett par frågor. Jag var på samui i april, och då funkade allt som det skulle. Enda problemet var förstås den dåliga internetförbindelsen. Så min polares ADSL funkade inte till pokerspel. Blev disconnected hela tiden.

 

Men vad menar du med att få klienten någon annastans? Och hur kan thailand blocka sidor. Jag har via mitt arbete upplevt proxyfiltrar som sorterar bort allting som relaterar till porr, så eleverna inte surfar på dessa sidor i undervisnings/fritid. Men detta är ju internt med en server på en skola. Så jag förstår inte helt hur thailand kan kontrollera inflödet.

 

Jag spelar på partypoker och bet24(ongame network) och vill bli väldigt ledsen om jag inte kan spela på dessa sidor när jag är på Samui...:-(

 

hilsen Ninja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag bodde i chiang mai för ~2år sedan när de började blocka pokersidor. party var blockad i ungefär ett halvår, sedan online i 1år. går upp och ner ICT har inte överdrivet bra koll vad de sysslar med.

 

ska man vara borta länge så överväg att skaffa en seriös proxy. gärna en egen dedikerad dator i sverige.

 

 

läs FAQ om poker i thailand. så sjukt många som inte följer den och får sina neteller låsta och det är jävligt jobbigt att fixa sånt på plats...

 

Hej Heltok!

 

Kan du förklara lite närmare angående proxy och dedikerad dator i sverige? Nu bor jag i danmark så det vore intressant att höra.

 

Var hittar jag en link till FAQ om poker i thailand?

 

Tack på förhand

 

hilsen Ninja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men vad menar du med att få klienten någon annastans? Och hur kan thailand blocka sidor. Jag har via mitt arbete upplevt proxyfiltrar som sorterar bort allting som relaterar till porr, så eleverna inte surfar på dessa sidor i undervisnings/fritid. Men detta är ju internt med en server på en skola. Så jag förstår inte helt hur thailand kan kontrollera inflödet.

 

hilsen Ninja

 

Porr och gambling = olagligt.

Thailändska isp:er har garanterat proxies och försöker nog följa lagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Porr och gambling = olagligt.

Thailändska isp:er har garanterat proxies och försöker nog följa lagen.

 

 

Hej Cash!

 

Jo det visste jag redan, och det är ju ändå väldigt utbrett, då auktoriteterna ser mellan fingrarna med det. För den goda sakens skull och med ett gott ansikte utåt gör man razzior en gång i halvåret på order av en mer korrupt ledare. Och efterföljande ändrar man lagen på nytt. Det är ingen nyhet för mig.

 

Men frågan är om det har blivit utsett en grupp i thailand som arbetar fulltid på att göra utlänningars pokerplaner till ett minne blott.

 

Hoppas jag kan spela!

 

hilsen Ninja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Heltok!

 

Kan du förklara lite närmare angående proxy och dedikerad dator i sverige? Nu bor jag i danmark så det vore intressant att höra.

 

Var hittar jag en link till FAQ om poker i thailand?

 

Tack på förhand

 

hilsen Ninja

 

lite väl OT med proxy. sök på wikipedia eller fråga en datorkunnig vän.

 

http://pokerkollo.blogspot.com/2006/08/faq-s-pokrar-man-i-thailand.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men frågan är om det har blivit utsett en grupp i thailand som arbetar fulltid på att göra utlänningars pokerplaner till ett minne blott.

 

Hoppas jag kan spela!

 

hilsen Ninja

 

Man behöver nog inte oroa sig så mycket, rent generellt vet ju dom flesta ingenting om någonting i thailand så är det ingen som klagar så orkar dom nog inte göra så mycket :)

 

Thailändarna kan ju inte signa på gamblingsiter antar jag, och så nöjer dom sig nog med att blocka webadresser, dvs sånna som tar 1 sekund att hitta genom att skriva in "gambling" i random sökmotor. Detta är väl kanske pga att dom stackars thailändarna inte ska råka snubbla in på en sådan site och börja drömma om lyx å flärd som professional gambler, och söka alternativa vägar att ta sig in på siterna...

 

Så när dom varken kan surfa in på siten, eller signa, så borde dom rimligtvis känna sig säkra på att folket inte gamblar speciellt mkt online... Att sedan låsa ipadresser osv till olika spelservrar låter bara som en dålig idé då det bara är utlänningar som kan spela, och det är ju vi som spenderar pengar i deras land - fast å andra sidan har dom väl aldrig blivit beskyllda för att tänka speciellt långt...

 

...Nä, nu klankar jag kanske ner lite väl mycket på thailändarna, men man kan ju inte sticka under stolen med att dom egentligen är kassa på det mesta ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En massa strunt

 

Thailändare skulle väl kunna signa upp på de flesta gamblingsiter om sidorna inte vore blockerade. Jag har själv konto på 5-6 st pokersiter med address i Thailand. Hittills har endast Club on the park avaktiverat mitt konto med anledning av att det är förbjudet i Thailand.

 

Det borde vara rätt självklart att blockeringen minskar thailändarnas onlinespelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kan utan större problem signa upp från thailand och ange bangkok som stad och ha thailändskt telefonnr. men man måste vara medborgare i ett annat land. och ibland får man sitt konto låst och måste då skicka in pass och utility bill till siten. men hindrar ju inte någon fattig backpacker att dryga ut sin kassa genom att låna ut sin identitet till någon spelgalen asiat om det skulle vara så.

 

de flesta hemsidorna funkar ju utan problem och de flesta datorkunniga vet numera hur man använder proxies, tacka youtube för det.

 

pokersiterna jobbar säkert febrilt med att få komma in på de rikare asiatiska ländernas marknader, typ japan, sydkorea, taiwan, kina, singapore, hong kong. men övriga länder orkar de nog inte bekymra sig för.

 

thailändska regeringen är ju inte överdrivet bra på att förså nationalekonomi. de är ju militärer, inte ekonomer. FBA2 etc skadar nog medelthais bra mycket mer än några blockade pokersiter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Premium economy är ju nöten med thai airways. Gått upp lite i pris nu men klart värt sina 15k tycker jag. (Iaf om man som jag är alldeles för lång för economy)

 

Vad det gäller jurisdictionmeddelandet på partypoker blir man ju lite orolig. Var i Hong Kong förra veckan och det funkade bra första dagen men sen dag två fick jag det där errormeddelandet. Försökte gå runt det via relax men fungerade inte alls tillfredsställande. (Vet inte om det berodde på att linan inte gillade att köra VPN för Relax gick ner titt som sätt men även när relax var igång så krånglade party.)

 

Får hoppas inte samma sak börjar hända i Thailand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det meddelandet har redan uppkommit i thailand, det kom hit igår..

 

Och som du säger så funkar inte Relaxx grejjenså bra :rolleyes:

 

mvh luftis

 

Premium economy är ju nöten med thai airways. Gått upp lite i pris nu men klart värt sina 15k tycker jag. (Iaf om man som jag är alldeles för lång för economy)

 

Vad det gäller jurisdictionmeddelandet på partypoker blir man ju lite orolig. Var i Hong Kong förra veckan och det funkade bra första dagen men sen dag två fick jag det där errormeddelandet. Försökte gå runt det via relax men fungerade inte alls tillfredsställande. (Vet inte om det berodde på att linan inte gillade att köra VPN för Relax gick ner titt som sätt men även när relax var igång så krånglade party.)

 

Får hoppas inte samma sak börjar hända i Thailand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

från min dagbok...

 

Katastrof!

 

4 minuter spel, restart pokerklient, 4 min spel osv. Så har det varit när jag har spelat på Bet24(Ongame). Första gången det hände, tänkte jag att det är så thainätet är. Ostabilt.

 

Men efter ett tag såg jag ett mönster. Samtidigt som jag spelade på Everest och på den sidan förlorade jag inte förbindelsen. Jag satte in lite penger på Pokerstars för att se det samma fenomen som på Bet24. Nej, det funkar helt normalt.

 

Jag skrev en mail till Bet24 och hoppas på ett svar senare idag. Partypoker har jag provat men sidan funkar inte. Om thailand är igång med att blocka bet24 blir jag ledsen.

 

Vet inte riktigt var jag vill spela...Känner mig otrygg med att byta sida. Är igång med att downloada Unibet. Skall se om den funkar.

 

Status och funderingar...

 

PartyPoker - Fungerar ej. Får ett meddelande att sidan inte fungerar i thailand

 

Ladbrokes - Fungerar ej. Jag installerade denna för att se om den funkade. Negativt. Sidan kommer inte ens upp

 

Bet24 Ongame Network- Fungerar inte optimalt - 4min spel och disconnetion. Otroligt att jag har fått 3 finalbord i de 3 dagar jag varit på samui. Tror jag har stängt ner pokerprogrammet 200 gånger för att få förbindelse igen. Och det går inte att spela så. Vet inte hur många AA och KK som jag inte kunnat använda då förbindelsen har försvunnit. Jag blev så förbannad i lördags. Eurograndprix(162 dollar) Jag har AA. BB är 1200. Jeg raiser 3600. Sen försvinner min connection och mina 3600 är borta när jag kommer på bordet igen. Senare åkte jag ut som 41. 40 fick pengar. Och förlorade pengar pga av detta. Jag blir så förbannad

 

Och med vetskapen om detta, fortsatte jag ändå att betala mig in i turneringar då jag hoppades att det blev bättre, men det blev det som sagt inte. Mitt spel efter detta var efter 4 min regel. Dvs. Håll styr på tiden och inget miniraise, så chansen var stor att jag blev disconnected tills det var min tur igen. Mitt spel var allin allin allin när jag fick goda kort. Omöjligt att spela så här.

 

EverestPoker - Fungerar. Jag vill inte spela MTT på denna sida. Generellt tycker jag inte om designen. Överger snart denna sida.

 

Pokerstars - Fungerar. Har inte flyt på denna sida, och är rädd för att jag inte kommer att vinna. Min ROI är minus på denna sida. Om krisen blir så stor, blir jag väl tvungen att spela här.

 

Unibet - Fungerar. Öppnade ett konto hos dem idag. Nu har jag spelat i en turnering i 1 timme. Vi får se om jag överför pengar till denna sida.

 

Jag gråter nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ninja: säker på att det inte är din uppkoppling som krånglar?

 

disconnect var 4e min låter inte som att något är blockat.

 

start-kör-> cmd

skriv ping http://www.google.se -t

ha den rullande och kopiera responstiden och packetloss hit.

 

start-kör-> cmd

skriv tracert http://www.google.se

kolla var du får problem och var pingen blir hög.

 

thailand har sjukt kasst internet i allmänhet. därför man tvingas vara noga när man väljer boende att fråga pålitliga personer som bott på samma ställe innan hur internet var när de var där.

 

du bor i chaweng va? går ju alltid att åka till ITC, där har de fiberlina+2way sattelite backup. 1000baht/dag, 20000/månad, 100000/år för ett 30m^2 kontor med stabil lina. kanske ett alternativ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ninja: säker på att det inte är din uppkoppling som krånglar?

 

disconnect var 4e min låter inte som att något är blockat.

 

start-kör-> cmd

skriv ping http://www.google.se -t

ha den rullande och kopiera responstiden och packetloss hit.

 

 

 

thailand har sjukt kasst internet i allmänhet. därför man tvingas vara noga när man väljer boende att fråga pålitliga personer som bott på samma ställe innan hur internet var när de var där.

 

du bor i chaweng va? går ju alltid att åka till ITC, där har de fiberlina+2way sattelite backup. 1000baht/dag, 20000/månad, 100000/år för ett 30m^2 kontor med stabil lina. kanske ett alternativ?

 

 

Ping

http://img465.imageshack.us/my.php?image=pingae7.jpg

 

Tracert

http://img455.imageshack.us/my.php?image=tracertus0.jpg

 

Hej. tog ett screen shot och gjorde som sa. men jag fattar ingenting av det som står där.

 

Internetet funkar bra här på alla sidor. Och jag har spelat problemfritt på Everest, Pokerstars och Unibet utan disconnection.

 

Jag har också hört om ITC vid lamai, men jag vill som sagt kunna spela från hemmet. Mest pga bekvämlighet och privathet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

från min dagbok...

 

Katastrof!

 

4 minuter spel, restart pokerklient, 4 min spel osv. Så har det varit när jag har spelat på Bet24(Ongame). Första gången det hände, tänkte jag att det är så thainätet är. Ostabilt.

 

Men efter ett tag såg jag ett mönster. Samtidigt som jag spelade på Everest och på den sidan förlorade jag inte förbindelsen. Jag satte in lite penger på Pokerstars för att se det samma fenomen som på Bet24. Nej, det funkar helt normalt.

 

Jag skrev en mail till Bet24 och hoppas på ett svar senare idag. Partypoker har jag provat men sidan funkar inte. Om thailand är igång med att blocka bet24 blir jag ledsen.

 

Vet inte riktigt var jag vill spela...Känner mig otrygg med att byta sida. Är igång med att downloada Unibet. Skall se om den funkar.

 

Status och funderingar...

 

PartyPoker - Fungerar ej. Får ett meddelande att sidan inte fungerar i thailand

 

Ladbrokes - Fungerar ej. Jag installerade denna för att se om den funkade. Negativt. Sidan kommer inte ens upp

 

Bet24 Ongame Network- Fungerar inte optimalt - 4min spel och disconnetion. Otroligt att jag har fått 3 finalbord i de 3 dagar jag varit på samui. Tror jag har stängt ner pokerprogrammet 200 gånger för att få förbindelse igen. Och det går inte att spela så. Vet inte hur många AA och KK som jag inte kunnat använda då förbindelsen har försvunnit. Jag blev så förbannad i lördags. Eurograndprix(162 dollar) Jag har AA. BB är 1200. Jeg raiser 3600. Sen försvinner min connection och mina 3600 är borta när jag kommer på bordet igen. Senare åkte jag ut som 41. 40 fick pengar. Och förlorade pengar pga av detta. Jag blir så förbannad

 

Och med vetskapen om detta, fortsatte jag ändå att betala mig in i turneringar då jag hoppades att det blev bättre, men det blev det som sagt inte. Mitt spel efter detta var efter 4 min regel. Dvs. Håll styr på tiden och inget miniraise, så chansen var stor att jag blev disconnected tills det var min tur igen. Mitt spel var allin allin allin när jag fick goda kort. Omöjligt att spela så här.

 

EverestPoker - Fungerar. Jag vill inte spela MTT på denna sida. Generellt tycker jag inte om designen. Överger snart denna sida.

 

Pokerstars - Fungerar. Har inte flyt på denna sida, och är rädd för att jag inte kommer att vinna. Min ROI är minus på denna sida. Om krisen blir så stor, blir jag väl tvungen att spela här.

 

Unibet - Fungerar. Öppnade ett konto hos dem idag. Nu har jag spelat i en turnering i 1 timme. Vi får se om jag överför pengar till denna sida.

 

Jag gråter nu

 

Det har varit så sen jag kom hit i december, vissa pokersiter var verkligen urusla att spela på medan vissa var det bättre med några disconnects vid vissa tider på dagen. Som sagt har alltid varit så, bor också i Samui och det bästa för grindet är IT complex där jag aldrig fått disconnects och dit jag brukade dra när nätet var dålig. Man kan sitta utanför vid ett bord även om det är stängt och det finns eluttag. Dock måste man köpa ett wireless account så man surfar med wifi , deras wifi är riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ninja: säker på att det inte är din uppkoppling som krånglar?

 

disconnect var 4e min låter inte som att något är blockat.

 

start-kör-> cmd

skriv ping http://www.google.se -t

ha den rullande och kopiera responstiden och packetloss hit.

 

start-kör-> cmd

skriv tracert http://www.google.se

kolla var du får problem och var pingen blir hög.

 

thailand har sjukt kasst internet i allmänhet. därför man tvingas vara noga när man väljer boende att fråga pålitliga personer som bott på samma ställe innan hur internet var när de var där.

 

du bor i chaweng va? går ju alltid att åka till ITC, där har de fiberlina+2way sattelite backup. 1000baht/dag, 20000/månad, 100000/år för ett 30m^2 kontor med stabil lina. kanske ett alternativ?

 

Rätt omöjligt att hyra ett kontor då dem bygger om där inne och alla andra är upptagna och har långtidskontrakt. Gav dem mitt tel nr ifall det skulle bli aktuellt men dem har inte hört av sig på 3 månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt omöjligt att hyra ett kontor då dem bygger om där inne och alla andra är upptagna och har långtidskontrakt. Gav dem mitt tel nr ifall det skulle bli aktuellt men dem har inte hört av sig på 3 månader.

 

de var väldigt tillmötesgående när vi var där och hela övervåningen och halva mellanvåningen var tom. detta november förra året och gamla ITC alltså, inte det nybyggda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de var väldigt tillmötesgående när vi var där och hela övervåningen och halva mellanvåningen var tom. detta november förra året och gamla ITC alltså, inte det nybyggda.

 

Jag snackade också om det gamla, på mellanvåningen byggde dem om för en månad sen och i det nya finns det ändå bara 75m2 kontor så jag är ganska säker att det inte fanns några för en månad sen iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...