eurythmech Postad 15 Mars , 2007 Rapport Share Postad 15 Mars , 2007 Jag förstår ännu inte en enda hand man ska spela annorlunda Det där limpandet med AA och KK får andra hålla på med. Varför syna pushar oftare i turbosar? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vrakman Postad 15 Mars , 2007 Rapport Share Postad 15 Mars , 2007 Jag förstår ännu inte en enda hand man ska spela annorlunda Det där limpandet med AA och KK får andra hålla på med. Varför syna pushar oftare i turbosar? För att fi ställer med vidare HD i turbo. Menar du att exempelvis bubbelspelet ser likadant ut i turbo som i regular? Inte där jag spelar ivf... Men om det är så att du utgår från en situation med lika stackar i förhållande till blindsnivå (turbo vs. regular) så kommer blindsen att öka snabbare i en turbo och därför spelar jag inte heller då likadant i en turbo som i en regular. Det faktum att blindsen stiger tidigare måste väl ändå få nån konsekvens på ditt spelande? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 15 Mars , 2007 Rapport Share Postad 15 Mars , 2007 Det är möjligt att det får någon konsekvens, jag hade bara trott att du tänkte förklara hur. Självklart ser bubbelspelet olika ut eftersom vi sitter grundare i turbosar. Men nu var det ju inte riktigt det jag sökte... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vrakman Postad 15 Mars , 2007 Rapport Share Postad 15 Mars , 2007 Det är möjligt att det får någon konsekvens, jag hade bara trott att du tänkte förklara hur. Självklart ser bubbelspelet olika ut eftersom vi sitter grundare i turbosar. Men nu var det ju inte riktigt det jag sökte... jag försöker förklara det trode jag, men jag kanske är ute och hojjar då... jag har försökt ge ett antal exempel på hur jag korrigerar mitt spel till de nya förutsättningarna, men de får inget fäste hos dig uppenbarligen. Jag har förklarat att jag ökar mitt trapspel eftersom jag uppfattar spelet som betydligt lösare i turbosar än i regulars. Jag breddar också min start HD i sena positioner, och semibluffar betydligt mer. Jag korrigerar helt enkelt mitt spel efter att jag inte har lika många händer på mig. Vad är det du vill veta liksom? Jag undrar hur du kan säga att du spelar likadant, får det inga konsekvenser att blindsen kommer stiga snarare i turbon än i regularen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Aeis Postad 18 Mars , 2007 Rapport Share Postad 18 Mars , 2007 Kan ju vara 1 minut kvar till blindökning i normala medan det är 2 min kvar i turbon...^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 18 Mars , 2007 Rapport Share Postad 18 Mars , 2007 Jag har jättesvårt att se att du resonerar korrekt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vrakman Postad 19 Mars , 2007 Rapport Share Postad 19 Mars , 2007 Jag har jättesvårt att se att du resonerar korrekt. Har inte strukturen någon betydelse för ditt spel? Att stackarna ser olika ut mellan turbo och regular på bubblan t ex? Iochmed att de kommer att göra det anpassar jag mig till det tidigare på lägre blindnivåer, genom att exempelvis spela fler händer. Men förklara gärna varför du inte skiftar spelstil, skulle vara intressant att höra hur det resonemanget går. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 19 Mars , 2007 Rapport Share Postad 19 Mars , 2007 Det här måste vara något slags jättelucka jag har i mitt spel, för det känns som att du ber mig specificera varför jag inte klär mig annorlunda tisdagar jämfört med måndagar. Den enda lilla korrigering jag kan se är att det måste vara lite mindre viktigt att bevara FE i en regular, och att jag därför värderar mina startmarker något något lägre. Kan inte alls se hur det får mig att spela fler eller färre händer, däremot kanske jag nån gång emellanåt tar en syn på turn med TPGK som jag inte tar i en turbo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
r3mix Postad 19 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 Mars , 2007 Jag förstår ännu inte en enda hand man ska spela annorlunda Det där limpandet med AA och KK får andra hålla på med. Varför syna pushar oftare i turbosar? Det är just mitt problem i turbos, man tänker att man spelar färre händer och det är ingen stor chans på att man hinner få bra kort, är det dags och syna allins oftare då? Jag menar, många av de turbos jag har spelat så har jag verkligen inte fått några "stabila" händer förens mot bubblan, då jag har typ 800 chips gentemot blindsen som ligger på 100/200 ... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 19 Mars , 2007 Rapport Share Postad 19 Mars , 2007 När stacken börjar hamna nedåt 13-15 bb måste man börja leta efter lägen att plocka upp marker, antingen det handlar om att pusha så fort man får vara först in från hyfsad position med hyfsade kort, eller göra resteals från blindarna, pusha över limpare, etc, så måste man börja leta marker. Det är sällan panikartat, och har man inte hittat ett läge förrän man har 800 marker på 100/200 så är man i princip alltid för tight. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
r3mix Postad 19 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 19 Mars , 2007 När stacken börjar hamna nedåt 13-15 bb måste man börja leta efter lägen att plocka upp marker, antingen det handlar om att pusha så fort man får vara först in från hyfsad position med hyfsade kort, eller göra resteals från blindarna, pusha över limpare, etc, så måste man börja leta marker. Det är sällan panikartat, och har man inte hittat ett läge förrän man har 800 marker på 100/200 så är man i princip alltid för tight. Man blir ju tight, då det oftast alltid någon som höjer ordentligt eller går allin, kanske måste sänka standarden för spelbara kort då, men å andra sidan har jag lite svårt och sätta gränser på spelbara kort till turbos Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 21 Mars , 2007 Rapport Share Postad 21 Mars , 2007 Man lär sig. Gick spikrakt neråt när jag börja med turbos men man lärde sig det oxå ganska snabbt. Framförallt måste du va tight men helt orädd i turbos. Ganska svår kombination kanske men man lär sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
marre5 Postad 30 April , 2007 Rapport Share Postad 30 April , 2007 Vilka siter har mycket turbo eller superturbo sngs? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts