Poperick Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 Stämmer det att man på på vissa sajter kan se FI:s händer efteråt i handhistoriken även om korten åkt in i mucken? Om, ja. Någon som vill tala om vilka sajter detta gäller på? Tack på förhand. Citera
Gäst Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 Stars, FTP, Party bla... Varför i SnG-forumet? Citera
Vrakman Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 Även händer som inte gått till showdown??? Citera
Kenan83 Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 Även händer som inte gått till showdown??? Nej. Citera
Vrakman Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 Nej. Tänkte väl... Men då förstår jag inte frågan heller Det är väl knappast okänt? Citera
Poperick Postad 13 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2007 Stars, FTP, Party bla... Varför i SnG-forumet? Sorry, men jag tycker frågan har med handanalys att göra. Hittade inget övrigt under handanalys delen så det fick bli sng eftersom det är den form jag spelar. Hade off-topic varit bättre? Citera
Poperick Postad 13 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2007 Tänkte väl... Men då förstår jag inte frågan heller Det är väl knappast okänt? Nej, det är inte okänt. Frågan gällde alltså om korten gått i mucken. Även jag förstår att man efteråt kan gå tillbaka i handhistoriken för att få kolla upp FI:s handdistrubition för händer som spelats ända till Showdown. Jag hörde dock ett rykte om att man skulle kunna se alla kort i efterhand, ungefär som att man skulle kunna se sig själv i efterhand spelandes på ett TV bord. Men detta rykte stämmer alltså inte? Citera
eurythmech Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 onlinepoker hade väl varit bäst du har dessutom missförstått vad en handdistribution är Citera
Poperick Postad 13 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2007 du har dessutom missförstått vad en handdistribution är och det är? Citera
Kenan83 Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 och det är? Det är möjliga händer fi kan tänkas ha, inte händer som fi slänger. Citera
Klyka Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 En HD är en uppsättning händer som är tänkbara att fi har. Om fi höjer, och han av nån anledning aldrig skulle göra så med något annat än [JJ+, AQo+, AKs], så är hans HD den nämnda distributionen, då de är de händer han kan tänkas ha. Eftersom han aldrig skulle höja med några andra händer så kan vi utesluta att han har nån annan hand. Så att sätta fi på en HD är att tänka ut vilka händer han kan tänkas ha. Vill man göra det hela lite mer avancerat kan man använda sig av en viktad HD, där man alltså tar hänsyn till den relativa sannolikheten att han har respektive hand i distributionen. Tex [50% AKs, 25% AA, 25% KK] då tror vi att det är hälften chans att han har AKs och 1/4 chans att han har respektive AA eller KK. Vi är säkra på att han inte har nån annan hand. Att sätta fi på en HD > att sätta fi på en hand. Citera
Poperick Postad 13 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2007 Tack för svar. Grejen är att jag vet vad en HD är. Men för att kunna placera Fi på en hand är ju handhistoriken ett bra verktyg. Tycker bara det är intressant att det finns självutnämnda poliser som kastar ut påståenden till höger och vänster om att du inte har någon koll osv. Men skit i detta nu. För övrigt håller jag med om att onlinepoker hade varit ett mer passande forum för denna frågeställning. Lovar att bättra mig. Citera
Klyka Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 Tycker bara det är intressant att det finns självutnämnda poliser som kastar ut påståenden till höger och vänster om att du inte har någon koll osv. Jag tyckte också att det var lite konstigt att sätta "Fi's handdistribution" som rubrik på tråden, då frågan inte hade nånting direkt med HD:s att göra. Så det var ju inget helgalet antagande att du hade missförstått nånting. Citera
Poperick Postad 13 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2007 Jag tyckte också att det var lite konstigt att sätta "Fi's handdistribution" som rubrik på tråden, då frågan inte hade nånting direkt med HD:s att göra. Så det var ju inget helgalet antagande att du hade missförstått nånting. Ja, jag inser nu att valet av rubrik inte var helt lyckat...(Tanken var att jag skulle komma åt Fi:s HD genom HH) Citera
Recommended Posts