JohnH Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Sitter på BB och får Ac3c UTG sitter på fullt inköp och limpar. UTG+2 synar Knappen synar SB kompleterar Heor checkar Floppen AA5rainbow (pott 5) Jag checkar SB checkar UTG bettar 5 Alla foldar till mig. Är det ok att syna? Jag har inga reads då det är första handen jag får spela. Tanken med en syn är att checkraisa turn oavsett kort. Galet tänkt? Jag sitter på 99$ Citera
ebisumaru Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Syn är bra. Checkraise på turn är hemskt då du bara får syn av en bättre hand. Citera
JohnH Postad 12 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 12 Mars , 2007 Bättre att cheksyna ner en ev bluff? Även river? Citera
stasjo Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Om du inte har värsta bluffer imagen så ska du nog undvika att checkraisa. Check syna flop turn känns kanske inte så skoj men det är nog den bästa linjen om du har passiv image. På river får du bedömma läget. Om han checkar efter dig på turn är det nog läge att betta. Om han bettade hårt på turn så kan du välja mellan att stop betta(=betfold) river eller check syna igen. I extrema fall (om han bettar hårt river kan du kanske tom överväga fold beroende på Fi). Citera
strater Postad 13 Mars , 2007 Rapport Postad 13 Mars , 2007 går ju även att check-syna flop och betta ut turn för att sedan betta även river, måste ju iaf va d lättaste sättet att folda handen om du får en re-raise emot dig (vilket inte alls känns särskilt troligt om han inte har a5 eller är riktigt passiv preflop) Citera
Recommended Posts