Ängeln17 Postad 9 Mars , 2007 Rapport Postad 9 Mars , 2007 Följande utspelade sig på PS ikväll. Skulle vilja ha lit feedback i vad ni skulle göra. Fi hade varit lite av en bully med fyra kvar för att tajta upp när vi blev tre. Nu är det första handen HU. PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (2 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) saw flop|saw showdown Hero (t5875) Button (t7625) Preflop: Hero is BB with 5, A. Button raises to t600, Hero ??? 1. Fold 2. Allin 3 Fold 4. Raise Citera
illerrre Postad 9 Mars , 2007 Rapport Postad 9 Mars , 2007 Jag är väl inge expert på hu även om jag själv gillar mitt spel. Jag synar i alla fall. Citera
Nojjby Postad 9 Mars , 2007 Rapport Postad 9 Mars , 2007 OK, mitt HU är inte alltid det bästa heller... Men jag pushar nog oftast här, dels för att vi antagligen har bästa handen men också för att FI kanske inte höjer lika många händer senare när han får svar här. Orka syna och spela nån jobbig flopp Citera
Tiggr Postad 9 Mars , 2007 Rapport Postad 9 Mars , 2007 Går att mixa upp med syn i trapsyfte. Jag raisar oftast tycker all in känns för brant på 100-200 med denna stacken. Citera
Nojjby Postad 9 Mars , 2007 Rapport Postad 9 Mars , 2007 Går att mixa upp med syn i trapsyfte. Jag raisar oftast tycker all in känns för brant på 100-200 med denna stacken. För det första känns det inte som att det ger nåt att "mixa upp sitt spel" H2H på den här nivån. För det andra, är det inte bättre att ha en färdig hand om du ska trappa FI? Dock kan du ha en poäng om blindsen är aningen för små för AI, men å andra sidan tycker jag det är skönare att gå AI pf så jag kan koncentrera mig på ett annat bord. Citera
Tiggr Postad 9 Mars , 2007 Rapport Postad 9 Mars , 2007 För det första känns det inte som att det ger nåt att "mixa upp sitt spel" H2H på den här nivån. För det andra, är det inte bättre att ha en färdig hand om du ska trappa FI? Dock kan du ha en poäng om blindsen är aningen för små för AI, men å andra sidan tycker jag det är skönare att gå AI pf så jag kan koncentrera mig på ett annat bord. Jamen va bra att du förstod mig för jag förespråkade verkligen syn och trap. Citera
Nojjby Postad 9 Mars , 2007 Rapport Postad 9 Mars , 2007 Jamen va bra att du förstod mig för jag förespråkade verkligen syn och trap. Nu har jag läst om ditt förra inlägg, den här gången läste jag den andra meningen som börjar med "Jag raisar oftast" lite noggrannare... Citera
illerrre Postad 10 Mars , 2007 Rapport Postad 10 Mars , 2007 Jag vetefan vad som är rätt, men hu verkar inte jag spela lika aggressivt som ni... Visst jag höjer de flesta händerna på knappen, men att pusha all in här, nä det är nog inte ofta jag gör. Hu gillar jag hellre att få read på min spelar (som man iaf får jävligt lätt på min nivå) och sedan spela därefter. Man brukar snabbt kunna se mönster. Citera
Nojjby Postad 10 Mars , 2007 Rapport Postad 10 Mars , 2007 Jag vetefan vad som är rätt, men hu verkar inte jag spela lika aggressivt som ni... Visst jag höjer de flesta händerna på knappen, men att pusha all in här, nä det är nog inte ofta jag gör. Hu gillar jag hellre att få read på min spelar (som man iaf får jävligt lätt på min nivå) och sedan spela därefter. Man brukar snabbt kunna se mönster. Mjo, och när jag tänker efter så spelar jag ju numer nästan bara turbo, vilket innebär att båda spelarna bara har runt 8BB, så det är ju lite skillnad. Citera
Kenan83 Postad 10 Mars , 2007 Rapport Postad 10 Mars , 2007 Följande utspelade sig på PS ikväll. Skulle vilja ha lit feedback i vad ni skulle göra. Fi hade varit lite av en bully med fyra kvar för att tajta upp när vi blev tre. Nu är det första handen HU. PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (2 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) saw flop|saw showdown Hero (t5875) Button (t7625) Preflop: Hero is BB with 5, A. Button raises to t600, Hero ??? 1. Fold 2. Allin 3 Fold 4. Raise Synar oftast, foldar ibland (mycket beroende på read). Blindsen är ganska låga, och på PS så suger de flesta på HU, vill helst spela några händer HU mot Fi innan jag avgör om det är +Ev att pusha 29BB pre med A5. Ogillar att vi inte har positon heller. Hade blindsen varit högre så skulle jag kunna tänka mig att pusha. Citera
eurythmech Postad 10 Mars , 2007 Rapport Postad 10 Mars , 2007 Pushar den alltid på 200/400+, här tycker jag dock att vi sitter för djupt. Skulle tro att jag synar 2/3 och slår om till 1500-1800 1/3 av gångerna, viker aldrig. Citera
Tiggr Postad 10 Mars , 2007 Rapport Postad 10 Mars , 2007 Pushar den alltid på 200/400+, här tycker jag dock att vi sitter för djupt.Skulle tro att jag synar 2/3 och slår om till 1500-1800 1/3 av gångerna, viker aldrig. Följer nog detta på knappen. OOP gör slår jag om allt som oftast med denna historik första hand HU. Citera
Joey Postad 10 Mars , 2007 Rapport Postad 10 Mars , 2007 Jag synar och utvärderar floppen. Ska jag pusha så vill jag ha ett bättre A, normalt sett A8+. Citera
Macallan Postad 10 Mars , 2007 Rapport Postad 10 Mars , 2007 A5 OOP? Push, ge Fi det svåra beslutet. Syn är väl inte helt tokigt (fold däremot är jättedåligt IMO). Däremot tycker jag inte alls om att höja för 30% av stacken - vi minimerar får FE samtidigt som vi inte kan folda mot en push (samtidigt är vi nästan alltid underdog om Fi pushar mot vår raise - att syna sig all in som underdog är sällan bra för självförtroendet). Tänk mindre, pusha mera. Citera
Ängeln17 Postad 10 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 10 Mars , 2007 Okey, syn, ev push absolut ej fold verkar det som. Jag synade och då hände följande: PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (2 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Hero (t5875) Button (t7625) Preflop: Hero is BB with 5, A. Button raises to t600, Hero calls t400. Flop: (t1025) A, T, Q(2 players) Hero checks, Button bets t600, Hero raises to t1200, Button raises to t7000, Hero???? Jag syna för att se flopp och floppen va ju halvbra. Min tanke då va att CR för jag va rätt säker på att Fi skulle beta oavsett sin hand då jag sett honom bluffbeta flertalet gånger under spelet. Så vad gör jag i detta fall när han efter min meshöjning (vet inte vad jag tänke här) pushar. 1. Foldar 2. Synar Citera
Kenan83 Postad 10 Mars , 2007 Rapport Postad 10 Mars , 2007 Tänk mindre, pusha mera. Det stämmer, men inte när man sitter med 29BB. Citera
Tiggr Postad 10 Mars , 2007 Rapport Postad 10 Mars , 2007 Okey, syn, ev push absolut ej fold verkar det som. Jag synade och då hände följande: PokerStars No-Limit Hold'em Tourney, Big Blind is t200 (2 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) Hero (t5875) Button (t7625) Preflop: Hero is BB with 5, A. Button raises to t600, Hero calls t400. Flop: (t1025) A, T, Q(2 players) Hero checks, Button bets t600, Hero raises to t1200, Button raises to t7000, Hero???? Jag syna för att se flopp och floppen va ju halvbra. Min tanke då va att CR för jag va rätt säker på att Fi skulle beta oavsett sin hand då jag sett honom bluffbeta flertalet gånger under spelet. Så vad gör jag i detta fall när han efter min meshöjning (vet inte vad jag tänke här) pushar. 1. Foldar 2. Synar Jag hatar din miniraise men du måste folda. Citera
Ängeln17 Postad 10 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 10 Mars , 2007 Jag hatar din miniraise men du måste folda. Jag med!!!!! Citera
Recommended Posts