Gå till innehåll

RGP: I huvudet på Gregory Raymer!


Hjort

Recommended Posts

Vinnaren av årets huvudevent, Gregory Raymer, är ju gammal postare på nyhetsgruppen rec.gambling.poker, så jag tänkte passa på att dra fram lite gamla poster från honom. Han är en väldigt duktig på att spela potlimit nolimit både med djupa pengar och i turneringsform, så i och med hans nätpostningar så får man en väldigt bra chans att titta närmare på hans tankeprocesser. Han postar även på twoplustwo, men jag har inte lyckats med någon användarnamnssökning där (någon som är bättre med deras interface får gärna skicka en länk).

 

Här är iallafall huvudsökningen av hans poster i rgp. Jag rekommenderar att man browsar en hel del här.

 

biografin från poker-babes.com, här finns även en gammal tripreport från en annan 10k-tävling han deltog i.

 

*Blandade teknikfrågor - mer eller mindre intressant*

Om principer i nolimit

Om spekulativa händer och pengadjup

Diskussion om turneringsmarkers värde.

Om att spela en monsterhand i NL-turnering

Om att backa spelare i turneringar (han var själv backad)

Trip Report från Foxwoods 10k-event

Kort follow-up hur det gått för folk som backat Greg sedan 2002. De flesta av dem fortsatte i år också och fick (tror jag) i runda slängar 50k per investerade $500.

Om att folda KK

Lite om Mike Matusaw

Om att spela 55 mot en höjning sent i en turnering. Bra svar av Bill Chen också.

Mer turneringsspel

Diskussion om skicklighetsskillnader mellan FL, PL och NL

Diskussion om AA all-in mot hela bordet typen - och nyttan av detta

Ännu mer om AA mot fler motståndare generellt sett är det här en diskussion där många väldigt intelligenta postare hävdar att ju fler motståndare desto bättre.

Om att ställa in med 22

Om att slänga JJ i top 3 för att garanterat komma 2:a

Mer om att backa folk i turneringar

 

Det här är ett ganska litet urval, men de är hyffsat intressanta. Han har dock postat sedan -96 så om man gräver en del kan man hitta ganska mycket intressant.

 

* La till RGP-kommentaren i rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...