Gå till innehåll

Hur mycket ska man höja pre-flop med AA/KK?


Barf

Recommended Posts

Hejsan!

 

Är ny på det här med poker, men håller på och läser lite böcker och försöker bättra mig ;)

 

Nu till min fråga, hur mycket bör man höja pre flop med händer som AA KK AK och dyl? De ggr jag plockar upp en sån här hand brukar jag betta 2 bb men får ändå med mig massa människor med kort låga som 43s (han tog mig på rivern för övrigt med triss i fyror). Vad gör jag för fel? Ska man höja ännu mer?

 

Ska väl tillägga att jag spelar på ladbrokes .25-.50 NL ...

 

Tacksam för svar!

 

/Mvh Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj så mycket du kan komma undan med utan att det blir sjukt tydligt vad du har för något för dina motspelare. Om jag har någorlunda uppmärksamma motståndare så höjer jag ungefär samma belopp oavsett kort, men det är ofta det inte är fallet och då kan jag höja ett mer skräddarsytt belopp. Om du inte riktigt vet, så höj pott. Om det inte är du som öppnar så blir det långt mer komplicerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tacksam för alla svar! :D Så med så mycket annat i poker beror det på ... Tänkte bara kolla vad experterna hade att säga i frågan ;)

 

En annan sak jag tänkt på, det man lär sig i böcker (läst pokerhandboken och håller på med Hold Em For Adv Players) , hur mycket ska/kan man tillämpa på lägre limit-bord där jag håller till?

 

Sklansky säger väl att det han beskriver är ämnat för 20-40 FL.. Taksam för svar!

 

/Mvh Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...