Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vad säger ni om denna?!

Krippa83 is at seat 1 with 1100.

stanno is at seat 2 with 680.

kingcorsica is at seat 3 with 1205.

patirce is at seat 4 with 825.

ESTEBANITO is at seat 5 with 805.

Stulle110 is at seat 6 with 660.

tiowili is at seat 7 with 810.

klem95 is at seat 8 with 1135.

Vikna is at seat 10 with 2780.

Post Blinds:

The button is at seat 10.

Krippa83 posts the small blind of 15.

stanno posts the big blind of 30.

Deal Pocket Cards:

Krippa83: Js 10c

stanno: -- --

kingcorsica: -- --

patirce: -- --

ESTEBANITO: -- --

Stulle110: -- --

tiowili: -- --

klem95: -- --

Vikna: -- --

Pre-flop:

kingcorsica calls 30.

patirce calls 30.

ESTEBANITO folds.

Stulle110 folds.

tiowili calls 30.

klem95 folds.

Vikna calls 30.

Krippa83 calls 15.

stanno checks.

Flop (Jd Jh 7d):

Krippa83 bets 100.

stanno folds.

kingcorsica folds.

patirce raises 795.

Krippa83 ?

Inga tells

/SK

Postad
In med smeten. Om han står så står han.

Verkar som att många kliver in här mot random FI. Jag är inte så säker. Han limpar i tidig position. Har han J så kan han omöjligt ha sämre kicker än jag! Eventuellt J9, men känns otroligt. Alltså känns JQ eller JK som möjliga händer som FI kan ha limpat med i tidig position (t.o.m. AJ e ju möjlig tidigt i en SNG). 77 är ju den andra handen som FI mycket väl kan sitta med. Vilka andra händer kan FI trycka in med här?! Han känns väl inte tom?! Tjänar jag inte på att vänta på bättre tillfälle här?

/SK

Postad

Känns väl inte direkt som att han skulle raisa så kraftigt med floppad kåk. (77)

Min gissning är att han har färgdrag men antar att han hade QJ eftersom du gissade på just den handen med facit i hand :)

Postad

Jag skulle ställt in smeten, i en sng som det var nu så är jag mer för att panga på. Har han nu limpat in QJ eller KJ (tror inte på AJ eller 77) må så vara. Men det känns som J men lägre kicker faktiskt, möjligen färgdrag. Men som sagt in med skiten!

Postad

Men hur skulle han kunnat limpa med sämre kicker?! Vad sätter ni FI på?! Färgdraget, ja kanske det. Men om han har J så kan ju killen knappast ha sämre kicker lr?!

Jag foldade, så jag vet inte vad FI satt på.

Låter som att jag inte tar till mig av synpunkterna, men det gör jag :)

Enda färgdraget som killen kan vara i närheten av pottodds för är väl om han också har hålpipan?

Just eftersom det är en SNG så menar jag att man inte "behöver ta till vara" på alla tillfällen och utnyttja dem till max som i CG. SNG är ju mycket ett taktikspel där delmål 1 är ITM. Detta motiverar tightare lir än CG tidigt i liret. Låter detta vettigt alls?!

/SK

Postad

Jag viker absolut inte. Har väl ingen motivering direkt, vi leder så sjukt ofta här är väl det enda.

Visst är 77 representerat i Fi's HD men det är även händer som 66, 88, 99 osv.

Vi är så långt ifrån bubblan man kan komma och cEV är ungefär lika med $EV så jag ser inte hur vi ska kunna vika.

---

Hansolo: Fold pf är supermegatight. På dessa blinds completar jag med allt. JT är ju nöten här. ;)

Postad

Grejen är såhär. varför skulel han göra ett sådant överbet om han nu har en soppas bra hand som QJ eller KJ. AJ har han bara inte, det är på tok för bar för han :-). Han gör ett bet som känns som han inte vill ha syn på. Skulle han bettat upp till 300-400 hade jag börjat fundera på om jag är slagen, nu känns det som han har nått medel som han överspelar. jag skulle tippa på alla pocket par över 7 eller färgdrag. eventuellt A7. :-) Blixtsyn . den 1 på 5 du förlorar får du leva med, ibland har folk monster och spelar konstigt(bra). så är det bara

• 3 weeks later...
Postad
In med smeten. Om han står så står han.

Brukar vara så ja :lol: .

När det gäller handen så finns väl inte fold på kartan. Du completar och träffar det näst bästa (förutom stegen) och då vill du folda? Du måste skojja :shock: .