Gå till innehåll

Stannat av helt i utvecklingen...


thefievel

Recommended Posts

Jag har spelat poker på lite mer "seriös" basis i ca 1 ½ - 2 år. Spelar just nu NL100 alt lite NL200. Har tidigare haft en hyffsat trevlig och stabil BB/100 i PO.

Spelar på ett ungefär 1000 händer/dag, +- beroende på hur man känner sig, 2-4 bord. Har läst en del böcker, diverse artiklar och liknande på forumet.

 

När jag går igenom min statistik över de senaste 3-4 månaderna så är det mer ett breakeven resultat. Det positiva är ju att det inte är ett - resultat iallafall. jag har haft en fundering på om det endast är en tillfällig svacka som man eventuellt kommer ur efter ett tag, Men det känns inte direkt upplyftande att försöka vänta ut något som kanske inte går att vänta ut. Har själv en känsla att jag inte utvecklas lika mycket (läs nästintill inget) längre. Allting verkar stå still.

 

Syftet med denna post är att få in förslag på möjliga lösningar, sätt att fortsätta utvecklingen positivt. Ser gärna input från personer som varit i samma sits och hur de löste det, om det nu går att lösa. Kan ju som sagt även bara vara en tillfällig svacka, tyvärr känns det inte som det. Glädjen för spelet finns inom mig fortfarande.

 

//The Fievel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat poker på lite mer "seriös" basis i ca 1 ½ - 2 år. Spelar just nu NL100 alt lite NL200. Har tidigare haft en hyffsat trevlig och stabil BB/100 i PO.

Spelar på ett ungefär 1000 händer/dag, +- beroende på hur man känner sig, 2-4 bord. Har läst en del böcker, diverse artiklar och liknande på forumet.

 

När jag går igenom min statistik över de senaste 3-4 månaderna så är det mer ett breakeven resultat. Det positiva är ju att det inte är ett - resultat iallafall. jag har haft en fundering på om det endast är en tillfällig svacka som man eventuellt kommer ur efter ett tag, Men det känns inte direkt upplyftande att försöka vänta ut något som kanske inte går att vänta ut. Har själv en känsla att jag inte utvecklas lika mycket (läs nästintill inget) längre. Allting verkar stå still.

 

Syftet med denna post är att få in förslag på möjliga lösningar, sätt att fortsätta utvecklingen positivt. Ser gärna input från personer som varit i samma sits och hur de löste det, om det nu går att lösa. Kan ju som sagt även bara vara en tillfällig svacka, tyvärr känns det inte som det. Glädjen för spelet finns inom mig fortfarande.

 

//The Fievel

 

Tja!

 

Tråkigt att det går segt. Det är svårt att hjälpa dig (jag är förövrigt antagligen inte rätt person att fråga iom att jag en en lowlimitfish aka donkey) utan att veta hur du spelar.

 

TIPS1! Analysera ditt spel i PT/PO ingående och titta igenom åtskilliga potter för att hitta fel. Kanske finner du att du inte gör några uppenbara fel. Då är det bara att konstatera att du befinner dig i en längre downswing som förhoppningsvis vänder snart.

 

TIPS2! Starta en dagbok och posta HHs så får du förhoppningsvis bra med feedback.

 

 

Good luck at the tables,

 

Kissemissen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen mig och har två tips.

 

1. Ta en längre paus från allt vad poker heter. Alltså inget lir, inga forum, böcker eller TVprogramm.

 

2. Byt spel. Testa fixed limit, omaha, sng.

 

Hoppas det släpper.

 

Suget efter att spela finns där alltid, det är inte det som är felet.

Däremot byta spel lite kan nog vara lite intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TIPS1! Analysera ditt spel i PT/PO ingående och titta igenom åtskilliga potter för att hitta fel. Kanske finner du att du inte gör några uppenbara fel. Då är det bara att konstatera att du befinner dig i en längre downswing som förhoppningsvis vänder snart.

 

TIPS2! Starta en dagbok och posta HHs så får du förhoppningsvis bra med feedback.

 

Kissemissen

 

Har analyserat det en del och täppt till på vissa ställen. Är dock inte alltid så lätt att se sina egna möjliga luckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde diskutera lite fler händer och ta fler råd från din vise storebror....

Om inte detta skulle hjälpa så tycker jag att du borde flytta en del av bankrullen till en annan sajt och prova på liret där.

Vem vet, du kanske kommer över spärren där!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du borde diskutera lite fler händer och ta fler råd från din vise storebror....

Om inte detta skulle hjälpa så tycker jag att du borde flytta en del av bankrullen till en annan sajt och prova på liret där.

Vem vet, du kanske kommer över spärren där!:-D

 

Jag har ingen vis storebror. Däremot har jag ett pucko till storebror som jag väljer att ignorera.

 

Däremot skulle miljöombyte nog vara bra.. Någon som har något bra förslag och motivering till ny sida. För tillfället spelar jag på Prima.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja!

 

TIPS2! Starta en dagbok och posta HHs så får du förhoppningsvis bra med feedback.

 

 

Det här är nog det bästa tipset du kan få. Kolla även andras HHs på pf.nu och 2+2 och lägg upp egna händer. Studera ett par händer som du känner dig osäker på i efterhand i PT och fundera på om/hur du kunde spela dem annorlunda utan att för den sakens skull vara resultatorienterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är nog det bästa tipset du kan få. Kolla även andras HHs på pf.nu och 2+2 och lägg upp egna händer. Studera ett par händer som du känner dig osäker på i efterhand i PT och fundera på om/hur du kunde spela dem annorlunda utan att för den sakens skull vara resultatorienterad.

 

Mmm.. Det får nog bli något sådant. Måste ha lite andra vinklar och tänk runt händerna.. blir nog lätt insnöad på min egen linje och ser inte alla luckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag inte alls nått din nivå eller hållt på särskilt länge kan jag inte ge något råd.

 

Istället vill jag ställa en fråga:

 

Hur viktigt är andra saker än rena kunskaper/insikter/anpassningsförmåga spelteori whatever?

 

Jag syftar på mentala förmågor som fokus, koncentration/ uthållighet. Förmåga att hålla skärpa och bedöma när man bör pausa/avbryta.

 

Känner du att du har maximum där eller kan du skärpa till den biten, och min fråga: hur nödvändigt är det?

 

 

 

Kan själv känna att där är min största läcka...

 

och ibland känner jag att jag förväxlar egen skärpa och tur/flyt ;)

 

Hur som helst, intressant fråga du ställer, för alla nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag inte alls nått din nivå eller hållt på särskilt länge kan jag inte ge något råd.

 

Istället vill jag ställa en fråga:

 

Hur viktigt är andra saker än rena kunskaper/insikter/anpassningsförmåga spelteori whatever?

 

Jag syftar på mentala förmågor som fokus, koncentration/ uthållighet. Förmåga att hålla skärpa och bedöma när man bör pausa/avbryta.

.

 

Jag är nog inte helt rätt person att svara på detta men får iallafall ge dig min syn på saken av hur jag upplever det.

 

Fokus, koncentration och uthållighet går rätt mycket in i varandra.

För att bibehålla ditt fokus och koncentration, som är betydande faktorer, en längre tid så behövs uthållighet.

Somliga är väldigt bra på att göra fler saker samtidigt, kolla tv samtidigt som de spelar flera bord mm, andra måste ha full fokus på ett eller två bord.

 

Alla är olika och det gäller väl att hitta vad som passar en själv. Men fokus och koncentration är enligt mig väldigt viktigt.

 

Bedöma när man ska sluta är något som jag med tänker på. Ska man sluta när man gått bra en stund, eller fortsätta sin lilla rush och hoppas att det inte vänder?

 

Jag har vissa riktlinjer för vad jag får förlora per session. Inte alltid lätt att hålla det men det funkar för mig.

 

Känner du att du har maximum där eller kan du skärpa till den biten, och min fråga: hur nödvändigt är det?

 

Jag känner att jag har en hel del att förbättra inom många områden, och detta är ett av dem då jag anser att det är en betydande del av spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också funderat på detta. Jag tror att man tjänar enormt på att vara del av ett större gäng som spelar så man hela tiden kan hjälpa varandra att utvecklas. Själv har alla mina kompisar slutat spela så det är något jag saknar.

 

Är i samma sits här.. var också ett gäng som nån dag i veckan satt och lirade och snackade. det gav en hel del ibland. Dock har jobb och resor för vissa gjort att detta inte blir lika ofta. Väldigt tråkigt, får nog vara nåt som man ska dra igång igen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag inte alls nått din nivå eller hållt på särskilt länge kan jag inte ge något råd.

 

Istället vill jag ställa en fråga:

 

Hur viktigt är andra saker än rena kunskaper/insikter/anpassningsförmåga spelteori whatever?

 

Jag syftar på mentala förmågor som fokus, koncentration/ uthållighet. Förmåga att hålla skärpa och bedöma när man bör pausa/avbryta.

 

Känner du att du har maximum där eller kan du skärpa till den biten, och min fråga: hur nödvändigt är det?

 

 

.

Intressant fråga. Jag anser att disciplin/koncentration/uthållighet är JÄTTEVIKTIGT, iallafall för mig. Förut har jag känt att jag har haft kunskapen att göra bra ifrån mig men jag hindrades på det mentala planet, påverkas för hårt av downswings, lirar även fast man är trött/tiltad/sliten osv.

 

Jag har trots det plussat på men långt ifrån vad jag känner att jag har kapacitet till att plussa, men nu när jag tänkt mer på koncentrationen och att inte spela när jag känner mig tiltad/trött så har det släppt ordentligt och jag har krossat de senaste månaderna på samma nivå.

Tror att de flesta spelare har en hel del luckor i sitt spel som lätt öppnas upp om man inte är tillräckligt fokuserad.

Förlåt ifall det här inlägget var helt meningslöst, men något av det kanske är värt att tänka på :]?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...