Gå till innehåll

Salan hittar rekordplusset


XaaL

Recommended Posts

Tjena Salan!

 

Det är du som har skrivit lite på pf.se va?

 

Har förmig att du spelade bara NL10 i slutet av 06/början av 07 och nu är du uppe på NL200. Skulle va kul o veta hur du har kommit upp till den nivån på så kort tid :) . Vunnit någon turre eller skottat kanske? 8-)

 

 

Kul att de går bra för dig! Lycka till med spelandet i fortsättningen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 713
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

I blindsen mot flera limpare är det väl knappast fel att bara limpa/checka med de lägre paren såklart. Postflop annars är det väl bara att contbetta och se vad som händer. Får ju låta read avgöra om man inte setar och fi vaknar.

Klart det kan vara svårspelat ibland men jävligt lukrativt :)

 

Har själv ingen koll på matten - att höja mot en limpare med 66 känns extremt självklart dock. Då hamnar vi ofta i position mot en spelare. Men mot två limpare med 44? Tre limpare med 22? Var gränsen går har jag egentligen inte den blekaste om :D

 

 

För övrigt har man nog inte så bra odds som man tror om man kallsynar raisar med låga PP och tillämpar fit or fold. Vet inte hur du gör där iofs.

 

Jag har i hela min poker karriär spelat PP väldigt passivt PF. Tycker att det har funkat bra. Brukar limpa med alla PP förutom TT (och de högre JJ QQ etc) i tidig pos. Kommer en raise så synar jag den. Kommer en raise plus re-raise blir jag glad och synar den med (om mina motståndare har 10ggr raisen i stacken). Sedan är det oftast fit or fold som du säger. Någon gång kan man ta ett försök på en flop som visar 855... Men det tycker jag funkar bra. I det läget möter du ofta väldigt starka händer som inte bangar på att trycka in sin stack när du trissar...

Om det blir en multiwaypot så hoppas jag också på trissen.. sitter den pangar man på som satan och hoppas på att någon har något som han tycker är värt att bli stackad med :D!

 

Kanske borde spelade några PP mer aggrsivt, men jag gillar hellre att låta den andra skjuta mot mig när jag har PP. Så kan jag avgöra själv om jag vill ta över handen på floppen eller bara lägga mig. Tycker att det funkar bra och det blir inga större swings heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Salan!

 

Det är du som har skrivit lite på pf.se va?

 

Har förmig att du spelade bara NL10 i slutet av 06/början av 07 och nu är du uppe på NL200. Skulle va kul o veta hur du har kommit upp till den nivån på så kort tid :) . Vunnit någon turre eller skottat kanske? 8-)

 

 

Kul att de går bra för dig! Lycka till med spelandet i fortsättningen!

 

Jajjemensan det forumet använde jag innan jag kom hit så det är mig du menar!

 

Jag har skrivit lite om det på förstasidan i dagboken men kan dra det igen:

Jag har grindat ganska mycket. Har snittat runt 2h per dag i 1,5 år nu (hela min karriär). Samtidigt som jag har spelat har jag lärt mig så mycket som jag tycker att jag behöver för att vinna mycket. Läst två böcker (Texas holdem for advanced players och No limit Theory) och en hel del internetartiklar + forum. Inte läst allt för mycket handanalyser men jag har ju postat en hel del (oftast fiskiga händer :lol:) som har lärt mig mycket. Sedan tycker jag att jag en väldigt bra disciplin. Det är viktigt! Har endast skottat ordentligt 1 gång, aldrig spelat EV- spel (blackjack, roulette etc) eller oddsat. Har bara endast koncetrerat mig på texas hold'em CG, började iofs med sit and gos men gick över till CG när bankrullen var på $6 :). Därefter har jag gått efter 3000bb regeln (lite mindre ibland) och ökat rullen succesivt (har tagit ut en hel del också).

Det här med turneringar då: jag har två "stora" vinster. En fjärde plats i 10k guaranteed ($610) och en nionde plats i 100k guaranteed ($1500).

 

Det är väl så det har varit. Fick du svar på allt du har undrat :)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har i hela min poker karriär spelat PP väldigt passivt PF. Tycker att det har funkat bra. Brukar limpa med alla PP förutom TT (och de högre JJ QQ etc) i tidig pos. Kommer en raise så synar jag den. Kommer en raise plus re-raise blir jag glad och synar den med (om mina motståndare har 10ggr raisen i stacken). Sedan är det oftast fit or fold som du säger. Någon gång kan man ta ett försök på en flop som visar 855... Men det tycker jag funkar bra. I det läget möter du ofta väldigt starka händer som inte bangar på att trycka in sin stack när du trissar...

Om det blir en multiwaypot så hoppas jag också på trissen.. sitter den pangar man på som satan och hoppas på att någon har något som han tycker är värt att bli stackad med :D!

 

Kanske borde spelade några PP mer aggrsivt, men jag gillar hellre att låta den andra skjuta mot mig när jag har PP. Så kan jag avgöra själv om jag vill ta över handen på floppen eller bara lägga mig. Tycker att det funkar bra och det blir inga större swings heller...

 

Okidoki, gör vad som känns säkrast då :)

 

I princip alla är dock överens om att aldrig limpa först in i texas SH-spel överhuvudtaget. Faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okidoki, gör vad som känns säkrast då :)

 

I princip alla är dock överens om att aldrig limpa först in i texas SH-spel överhuvudtaget. Faktiskt.

 

Jo det håller jag med och spelar oftast efter det.. men PP kan vara ett undantag från tidig pos!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SUMMERING

 

Lirat lite till idag. Gick bra! Skönt att ha fått tillbaka flytet! Plussade $521 till idag på Evp!

Har klarat av att plussa mina 3000 nu! Känns skönt efter all torsk och skott innan! 8-)

 

Det som är kul att nämna från idag är en kille på Evp som heter bomberdream. Han är den värsta fisken jag har sett. Han pottade varje hand PF. Därefter kör han 9/10 ggr vidare med pott på flopp, turn och river. Sjuk kille och sjukt lätt att stacka. Jag tog väl runt 300-400 av honom och min kompis tog runt 600-800. Helt sjukt. Och han ger inte upp - det är reload på reload..

Stackars ilalienare :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SUMMERING

 

Flytet är tillbaka! Så skönt. Just nu vinner jag allt! Så jävla skönt. Resultat blev $1138

 

HANDHISTORIK

 

Vad tycker ni om den här handen?

Jag blir alltid så rädd och passiv när färgen sitter... ska jag sluta med det..?

 

Är kanske en raise på turn att föredra? Vad jag gör jag då på river om han synar den..?

Ingen read på Fi.

 

Seat 1: Salan ($290.10)

Seat 2: GeesStudie ($200.00)

Seat 3: Zopopop ($445.20)

Seat 4: Fubbo ($202.00)

Seat 5: zimzoom1 ($455.00)

zimzoom1 posts the small blind of $1.00

Salan posts the big blind of $2.00

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Salan8 of Hearts 8 of Clubs

GeesStudie raises to $7.00

Zopopop raises to $24.00

Fubbo folds

zimzoom1 folds

Salan calls $22.00

GeesStudie folds

*** FLOP *** Queen of DiamondsAce of Diamonds5 of Spades

Salan checks

Zopopop checks

*** TURN *** Queen of DiamondsAce of Diamonds5 of Spades8 of Diamonds

Salan checks

Zopopop bets $33.00

Salan calls $33.00

*** RIVER *** Queen of DiamondsAce of Diamonds5 of Spades8 of Diamonds4 of Spades

Salan checks

Zopopop bets $60.00

Salan calls $60.00

*** SHOW DOWN ***

Zopopop shows King of ClubsAce of Spades

Salan shows 8 of Hearts8 of Clubs

*** SUMMARY ***

Board: Queen of DiamondsAce of Diamonds5 of Spades8 of Diamonds4 of Spades

Salan collects $240.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SUMMERING

 

Flytet är tillbaka! Så skönt. Just nu vinner jag allt! Så jävla skönt. Resultat blev $1138

 

HANDHISTORIK

 

Vad tycker ni om den här handen?

Jag blir alltid så rädd och passiv när färgen sitter... ska jag sluta med det..?

 

Är kanske en raise på turn att föredra? Vad jag gör jag då på river om han synar den..?

Ingen read på Fi.

 

Seat 1: Salan ($290.10)

Seat 2: GeesStudie ($200.00)

Seat 3: Zopopop ($445.20)

Seat 4: Fubbo ($202.00)

Seat 5: zimzoom1 ($455.00)

zimzoom1 posts the small blind of $1.00

Salan posts the big blind of $2.00

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Salan8 of Hearts 8 of Clubs

GeesStudie raises to $7.00

Zopopop raises to $24.00

Fubbo folds

zimzoom1 folds

Salan calls $22.00

GeesStudie folds

*** FLOP *** Queen of DiamondsAce of Diamonds5 of Spades

Salan checks

Zopopop checks

*** TURN *** Queen of DiamondsAce of Diamonds5 of Spades8 of Diamonds

Salan checks

Zopopop bets $33.00

Salan calls $33.00

*** RIVER *** Queen of DiamondsAce of Diamonds5 of Spades8 of Diamonds4 of Spades

Salan checks

Zopopop bets $60.00

Salan calls $60.00

*** SHOW DOWN ***

Zopopop shows King of ClubsAce of Spades

Salan shows 8 of Hearts8 of Clubs

*** SUMMARY ***

Board: Queen of DiamondsAce of Diamonds5 of Spades8 of Diamonds4 of Spades

Salan collects $240.00

 

 

Det finns ju inget som tyder på att han sitter med färgdraget. Re-raisen preflop skriker starkt ess/mellan pocket. Och med Ace of Diamonds på flop så är det ju inget att hålla på. Tryck upp det lite mer på river som du spelade nu, nästan redan på turn när 8:an kommer. Så hade jag spelat. men jag är fisk :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att det går bra för dig.

Angående 88handen:

 

Satt själv vid bordet (Fubbo), tycker absolut att du måste beta turn, tycker att man (nästan) kan räkna bort färgdraget då han inte betar floppen pluss att Ad ligger ute... Sen måste du också skydda din hand så han inte får se river gratis om han har en ruter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju inget som tyder på att han sitter med färgdraget. Re-raisen preflop skriker starkt ess/mellan pocket. Och med Ace of Diamonds på flop så är det ju inget att hålla på. Tryck upp det lite mer på river som du spelade nu, nästan redan på turn när 8:an kommer. Så hade jag spelat. men jag är fisk :)
Kul att det går bra för dig.

Angående 88handen:

 

Satt själv vid bordet (Fubbo), tycker absolut att du måste beta turn, tycker att man (nästan) kan räkna bort färgdraget då han inte betar floppen pluss att Ad ligger ute... Sen måste du också skydda din hand så han inte får se river gratis om han har en ruter.

 

Tack för era svar, alltid så bra att få nya tankar kring händerna.

Nästa gång lär jag spela 88'orna snäppet bättre!

 

För övrigt lirar jag nu 100k på everest, ligger 237 / 724.. Får se hur det går :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SAMMANFATTNING

Sjukt. Det slutar inte!

Jag vinner och vinner och vinner.

Kul säger jag och fortsätter med poker när det är som bäst! Bara att njuta.

Plus $1291 (på 554 händer:shock:) det enda jag förlorade var i princip hand 2 och 3 (se nedan)

Kan det vara ett sammanträffande att denna upswing kommer innan min 18års dag som är på söndag? :mrgreen:

 

 

HANDHISTORIK

 

HAND 1

 

Vad tror ni att Fi kan ha?

Jag höjer honom på floppför att markera att jag har träff, då jag tror att han mycket väl kan höja mig bara för att se om jag har något..

När han synar sätter jag honom på triss / tvåpar.. men vid hans check efter mig ändrar jag mig och blockbettar.. vad tror ni?

 

Seat 1: Salan ($198.00)

Seat 2: jsb9 ($288.15)

Seat 3: chinzo ($232.40)

Seat 4: lordB ($454.60)

Seat 5: PocketGG ($248.15)

lordB posts the small blind of $1.00

PocketGG posts the big blind of $2.00

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SalanJack of Clubs King of Diamonds

Salan raises to $7.00

jsb9 folds

chinzo calls $7.00

lordB folds

PocketGG folds

*** FLOP *** 8 of Spades5 of SpadesKing of Hearts

Salan bets $13.00

chinzo raises to $26.00

Salan raises to $59.00

chinzo calls $33.00

*** TURN *** 8 of Spades5 of SpadesKing of Hearts4 of Hearts

Salan checks

chinzo checks

*** RIVER *** 8 of Spades5 of SpadesKing of Hearts4 of Hearts5 of Hearts

Salan bets $55.00

chinzo calls $55.00

*** SHOW DOWN ***

Salan shows Jack of ClubsKing of Diamonds

chinzo mucks

*** SUMMARY ***

Board: 8 of Spades5 of SpadesKing of Hearts4 of Hearts5 of Hearts

Salan collects $243.00

 

HAND 2

 

Innan jag drog från bordet gamblade jag lite (dumt jag vet). På river tycker jag att han inte kan syna med många händer och skjuter därför. En bra spelare hade ju lagt hans hand, eller?

 

Seat 1: philipo40 ($74.40)

Seat 2: _Kumar_ ($208.35)

Seat 3: hansihans1 ($61.65)

Seat 4: Salan ($200.54)

Seat 5: sodistour ($94.00)

Seat 6: Zaratoustr ($124.40)

_Kumar_ posts the small blind of $1.00

hansihans1 posts the big blind of $2.00

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Salan5 of Clubs 6 of Clubs

Salan raises to $7.00

sodistour folds

Zaratoustr folds

philipo40 calls $7.00

_Kumar_ folds

hansihans1 folds

*** FLOP *** Jack of ClubsQueen of Diamonds4 of Diamonds

Salan bets $14.00

philipo40 calls $14.00

*** TURN *** Jack of ClubsQueen of Diamonds4 of Diamonds10 of Diamonds

Salan checks

philipo40 checks

*** RIVER *** Jack of ClubsQueen of Diamonds4 of Diamonds10 of Diamonds8 of Diamonds

Salan bets $36.00

philipo40 calls $36.00

*** SHOW DOWN ***

Salan shows 5 of Clubs6 of Clubs

philipo40 shows 9 of SpadesJack of Spades

*** SUMMARY ***

Board: Jack of ClubsQueen of Diamonds4 of Diamonds10 of Diamonds8 of Diamonds

philipo40 collects $114.00

HAND 3

 

Vad ska man säga? Floppar topptvå och han höjer mig. Finns det att släppa här? Kan han inte lika gärna ha combodrag eller slowspelat överpar?

 

EverestPoker Game #1523827124: Table Suva-23 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 19:11:41 - 2007/05/14

Seat 1: Salan ($333.00)

Seat 2: ginoaoc ($308.30)

Seat 5: PocketGG ($242.95)

ginoaoc posts the small blind of $1.00

PocketGG posts the big blind of $2.00

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Salan9 of Diamonds 10 of Diamonds

Salan raises to $7.00

ginoaoc calls $6.00

PocketGG folds

*** FLOP *** 7 of Clubs10 of Spades9 of Spades

ginoaoc checks

Salan bets $13.00

ginoaoc raises to $55.00

Salan raises to $181.00

ginoaoc raises to $301.30 and is all-in

Salan calls $120.30

*** SHOW DOWN ***

ginoaoc shows 6 of Hearts8 of Hearts

Salan shows 9 of Diamonds10 of Diamonds

*** TURN *** 7 of Clubs10 of Spades9 of SpadesKing of Hearts

** RIVER *** 7 of Clubs10 of Spades9 of SpadesKing of HeartsJack of Diamonds

*** SUMMARY ***

Board: 7 of Clubs10 of Spades9 of SpadesKing of HeartsJack of Diamonds

ginoaoc collects $617.60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att sätta dig på en hand när du limpar tidig pos då. :roll:

 

När du säger det så skrattar jag bara över hur mycket det stämmer :-D men det roliga är ju att motståndarna inte märker det.. Så jag kan spela så på NL200 iaf, möjligen NL400 också..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du säger det så skrattar jag bara över hur mycket det stämmer :-D men det roliga är ju att motståndarna inte märker det.. Så jag kan spela så på NL200 iaf, möjligen NL400 också..

 

Det är ju inte helt lätt för dig att märka om fi märker detta.

 

EDIT: Om du t ex limpar i tidig pos och någon med AA höjer i sen pos och du synar. På en låg flopp du settar kommer du få svårare att stacka honom om du ger iväg din hand. Och om han viker på turn så vet ju inte du om han hade AA eller oträffad AK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående 88 handen.

 

Kallsyna en re-raise preflop med ett mediumpocket känns kallt imo.

 

Jag vet inte hur du spelar, men jag trebetar enkelt händer som AJs, AQ, AK, och även pockets från 99+ ganska ofta, och då du gör den här kallsynen måste du i princip seta för att fortsätta spela handen då jag kommer beta ut hårt på i princip alla floppar.

 

Tycker ditt spelsätt verkar luta åt loose passive imo, och jag är ganska övertygad om att öppna med handen är mycket, mycket bättre, eller eventuellt trebeta den i position och sen fortsätta ta kommandot på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressanta svar jag har fått, tack! :D

 

Det är ju inte helt lätt för dig att märka om fi märker detta.

 

EDIT: Om du t ex limpar i tidig pos och någon med AA höjer i sen pos och du synar. På en låg flopp du settar kommer du få svårare att stacka honom om du ger iväg din hand. Och om han viker på turn så vet ju inte du om han hade AA eller oträffad AK.

Det har du helt rätt, men det är som sagt svårt att avgöra det. Går det att filtrera ut "de PP jag har synat med PF som sedan blivit till set på floppen" i PT? Isåfall kan vi kolla hur ofta jag får betalt... Jag tycker dock personligen att jag nästan alltid får betalt för mina set (så länge Fi inte sitter på en tom AK eller liknande).

Angående 88 handen.

 

Kallsyna en re-raise preflop med ett mediumpocket känns kallt imo.

 

Jag vet inte hur du spelar, men jag trebetar enkelt händer som AJs, AQ, AK, och även pockets från 99+ ganska ofta, och då du gör den här kallsynen måste du i princip seta för att fortsätta spela handen då jag kommer beta ut hårt på i princip alla floppar.

 

Tycker ditt spelsätt verkar luta åt loose passive imo, och jag är ganska övertygad om att öppna med handen är mycket, mycket bättre, eller eventuellt trebeta den i position och sen fortsätta ta kommandot på floppen.

 

I mina ögon är ditt spelet jätteaggro! Är det mer värde i att spela så tror du? Måste ge en mycket högre varians i alla fall... Vad vill du med din trebett? Att han foldar? Vilka händer då? Vad bör han ha?

Det känns oftast som om han kommer att trycka tillbaka all-in eller möjligtvis (det spelet som jag själv föredrar mot aggrospelare) syna och ställa på flopp / turn). Utveckla lite, det är intressant :)!

 

Jag tycker om min syn där eftersom jag då på floppen får välja hur jag går vidare. Jag sätter honom på något starkt AK+, möjligen AQs. Träffar han något att sina kort eller har ett överpar till floppen som levererade min triss så får han det jobbigt! Jag tycker att jag får bra betalt genom detta sätt och jag behöver inte ta några risker. Självklart kan man ibland spela hårt mot de på låga floppar eller om han spelar konstigt (väldigt passivt) i handen. Så antingen vinner jag genom att trissa (då stort) eller genom att ta potten när han missar sina höga kort. Det kostar mig heller inte mycket alls.

 

 

Din trebett gör ju potten enorm.. vad gör du på flopp om du har fått syn? Du lär ju inte ha settat och överkort finns nästan alltid!

 

Såna som du som ställer om med så många händer är det ju bara att vänta in stålet och sedan låta er skyffla in markerna med er 99 eller AQ...

Som sagt: berätta gärna lite mer - hur spelar du vidare med dina trebbets?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena mannen!

 

Tänkte köra igång en ny dagbok snart igen där jag tänkte posta lite händer och sånt som jag vill ha bra respons på. Kommer försöka få tillbaka respekten för pengar helt enkelt så därför är det dags att sänka kraven och inse att man inte är någon kung på poker.

 

http://pokerforum.nu/forum/dagboecker/34537-storfisken-laer-sig-respektera-pengar.html

 

Är nöten!

 

Det är galet kul att se dig plussa sådär, nu är det min tur ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressanta svar jag har fått, tack! :D

 

 

Det har du helt rätt, men det är som sagt svårt att avgöra det. Går det att filtrera ut "de PP jag har synat med PF som sedan blivit till set på floppen" i PT? Isåfall kan vi kolla hur ofta jag får betalt... Jag tycker dock personligen att jag nästan alltid får betalt för mina set (så länge Fi inte sitter på en tom AK eller liknande).

 

 

I mina ögon är ditt spelet jätteaggro! Är det mer värde i att spela så tror du? Måste ge en mycket högre varians i alla fall... Vad vill du med din trebett? Att han foldar? Vilka händer då? Vad bör han ha?

Det känns oftast som om han kommer att trycka tillbaka all-in eller möjligtvis (det spelet som jag själv föredrar mot aggrospelare) syna och ställa på flopp / turn). Utveckla lite, det är intressant :)!

 

Jag tycker om min syn där eftersom jag då på floppen får välja hur jag går vidare. Jag sätter honom på något starkt AK+, möjligen AQs. Träffar han något att sina kort eller har ett överpar till floppen som levererade min triss så får han det jobbigt! Jag tycker att jag får bra betalt genom detta sätt och jag behöver inte ta några risker. Självklart kan man ibland spela hårt mot de på låga floppar eller om han spelar konstigt (väldigt passivt) i handen. Så antingen vinner jag genom att trissa (då stort) eller genom att ta potten när han missar sina höga kort. Det kostar mig heller inte mycket alls.

 

 

Din trebett gör ju potten enorm.. vad gör du på flopp om du har fått syn? Du lär ju inte ha settat och överkort finns nästan alltid!

 

Såna som du som ställer om med så många händer är det ju bara att vänta in stålet och sedan låta er skyffla in markerna med er 99 eller AQ...

Som sagt: berätta gärna lite mer - hur spelar du vidare med dina trebbets?

 

Du synar ner $24 preflop på $1/$2 med 88, vilket är mer än 10% av en buyin. Att träffa setet ligger på runt 1/7.. och även när du träffar finns ingen garanti att motspelaren kommer stacka av. (Han kanske re-raisade preflop med AJs, som jag skulle kunna göra, och då släpper han garanterat på turn om han inte har träffat väldigt bra)

 

För att din syn ska bli ev+ måste du vinna minst $168 (7x$24) då du setar för att synen ska vara motiverad. (Eller har jag fel?)

 

Därför tycker jag det är kallt att syna här.. Att syna en raise är inget problem, men när någon re-raisat är det kasst imo. Och sist men inte minst, vad gör du om den första raisaren kommer over-the-top efter att du kallsynar bakom? Då har du satt dig i klistret rejält.

 

Hur spelar jag vidare då jag trebetar med 88?.. Ja du.. På de flesta floppar skulle jag cbeta ut, lite olika beroende på utseendet. Är jag uppe mot en otroligt tight spelare checkar jag ner från floppen om den ser farlig ut. T.ex AJ5 lr ngt i den stilen. FI kommer garanterat checka till mig då jag trebetat preflop, och på det sättet kan jag sedan styra exakt hur jag vill fortsätta på floppen. Checkar jag på AJ5 floppen så kommer han kanske ge mig en gratis river också , då det kan se skumt ut att jag trebetar preflop och sedan checkar på en sån flop. (Träffade jag ett monster?)

 

I de flesta fall cbetar jag dock floppen, och får jag syn så stänger jag ner på turn. Inte så svårt, och inte speciellt överaggro imo.

 

Som du spelar din hand slänger du in $24 preflop, för att i princip ge bort dem efter floppen. Som jag spelar den slänger jag den preflop mot en trebet, eller synar en raise, eventuellt trebetar. Genom att endast syna en raise håller jag pottstorleken nere, och måste endast vinna $56 (om vi utgår från att PFR raisade till $8) då jag spikar setet, mot dina $168.. och trebetar jag den, tar jag med stor sannolikhet ner potten på floppen med min cbet.

 

Hur menade du med

"Såna som du som ställer om med så många händer är det ju bara att vänta in stålet och sedan låta er skyffla in markerna med er 99 eller AQ...

Som sagt: berätta gärna lite mer - hur spelar du vidare med dina trebbets?"

 

Det är inte som att jag kommer stacka med 88 på en dålig flop, right? :P

 

Och för det sista undrar jag, vilka händer trebetar du om du inte kan trebeta 88+, AJ, AQ? Måste ju vara otroligt lätt att spela mot dig om du bara trebetar dina monsterhänder preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressanta svar jag har fått, tack! :D

 

 

Det har du helt rätt, men det är som sagt svårt att avgöra det. Går det att filtrera ut "de PP jag har synat med PF som sedan blivit till set på floppen" i PT? Isåfall kan vi kolla hur ofta jag får betalt... Jag tycker dock personligen att jag nästan alltid får betalt för mina set (så länge Fi inte sitter på en tom AK eller liknande).

 

 

I mina ögon är ditt spelet jätteaggro! Är det mer värde i att spela så tror du? Måste ge en mycket högre varians i alla fall... Vad vill du med din trebett? Att han foldar? Vilka händer då? Vad bör han ha?

Det känns oftast som om han kommer att trycka tillbaka all-in eller möjligtvis (det spelet som jag själv föredrar mot aggrospelare) syna och ställa på flopp / turn). Utveckla lite, det är intressant :)!

 

Jag tycker om min syn där eftersom jag då på floppen får välja hur jag går vidare. Jag sätter honom på något starkt AK+, möjligen AQs. Träffar han något att sina kort eller har ett överpar till floppen som levererade min triss så får han det jobbigt! Jag tycker att jag får bra betalt genom detta sätt och jag behöver inte ta några risker. Självklart kan man ibland spela hårt mot de på låga floppar eller om han spelar konstigt (väldigt passivt) i handen. Så antingen vinner jag genom att trissa (då stort) eller genom att ta potten när han missar sina höga kort. Det kostar mig heller inte mycket alls.

 

 

Din trebett gör ju potten enorm.. vad gör du på flopp om du har fått syn? Du lär ju inte ha settat och överkort finns nästan alltid!

 

Såna som du som ställer om med så många händer är det ju bara att vänta in stålet och sedan låta er skyffla in markerna med er 99 eller AQ...

Som sagt: berätta gärna lite mer - hur spelar du vidare med dina trebbets?

 

Borde ha mer än 10 gånger för att syna. Om du räknar in alla gånger han inte betalar hela stacken, och dom gånger han träffar överset. 15 är nog ett bättre riktmärke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du synar ner $24 preflop på $1/$2 med 88, vilket är mer än 10% av en buyin. Att träffa setet ligger på runt 1/7.. och även när du träffar finns ingen garanti att motspelaren kommer stacka av. (Han kanske re-raisade preflop med AJs, som jag skulle kunna göra, och då släpper han garanterat på turn om han inte har träffat väldigt bra)

 

För att din syn ska bli ev+ måste du vinna minst $168 (7x$24) då du setar för att synen ska vara motiverad. (Eller har jag fel?)

 

Därför tycker jag det är kallt att syna här.. Att syna en raise är inget problem, men när någon re-raisat är det kasst imo. Och sist men inte minst, vad gör du om den första raisaren kommer over-the-top efter att du kallsynar bakom? Då har du satt dig i klistret rejält.

 

Hur spelar jag vidare då jag trebetar med 88?.. Ja du.. På de flesta floppar skulle jag cbeta ut, lite olika beroende på utseendet. Är jag uppe mot en otroligt tight spelare checkar jag ner från floppen om den ser farlig ut. T.ex AJ5 lr ngt i den stilen. FI kommer garanterat checka till mig då jag trebetat preflop, och på det sättet kan jag sedan styra exakt hur jag vill fortsätta på floppen. Checkar jag på AJ5 floppen så kommer han kanske ge mig en gratis river också , då det kan se skumt ut att jag trebetar preflop och sedan checkar på en sån flop. (Träffade jag ett monster?)

 

I de flesta fall cbetar jag dock floppen, och får jag syn så stänger jag ner på turn. Inte så svårt, och inte speciellt överaggro imo.

 

Som du spelar din hand slänger du in $24 preflop, för att i princip ge bort dem efter floppen. Som jag spelar den slänger jag den preflop mot en trebet, eller synar en raise, eventuellt trebetar. Genom att endast syna en raise håller jag pottstorleken nere, och måste endast vinna $56 (om vi utgår från att PFR raisade till $8) då jag spikar setet, mot dina $168.. och trebetar jag den, tar jag med stor sannolikhet ner potten på floppen med min cbet.

 

Hur menade du med

"Såna som du som ställer om med så många händer är det ju bara att vänta in stålet och sedan låta er skyffla in markerna med er 99 eller AQ...

Som sagt: berätta gärna lite mer - hur spelar du vidare med dina trebbets?"

 

Det är inte som att jag kommer stacka med 88 på en dålig flop, right? :P

 

Och för det sista undrar jag, vilka händer trebetar du om du inte kan trebeta 88+, AJ, AQ? Måste ju vara otroligt lätt att spela mot dig om du bara trebetar dina monsterhänder preflop.

 

Jag tror salan har förväxlat en 3bet med en 4bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du synar ner $24 preflop på $1/$2 med 88, vilket är mer än 10% av en buyin. Att träffa setet ligger på runt 1/7.. och även när du träffar finns ingen garanti att motspelaren kommer stacka av. (Han kanske re-raisade preflop med AJs, som jag skulle kunna göra, och då släpper han garanterat på turn om han inte har träffat väldigt bra)

 

För att din syn ska bli ev+ måste du vinna minst $168 (7x$24) då du setar för att synen ska vara motiverad. (Eller har jag fel?)

 

Därför tycker jag det är kallt att syna här.. Att syna en raise är inget problem, men när någon re-raisat är det kasst imo. Och sist men inte minst, vad gör du om den första raisaren kommer over-the-top efter att du kallsynar bakom? Då har du satt dig i klistret rejält.

 

Hur spelar jag vidare då jag trebetar med 88?.. Ja du.. På de flesta floppar skulle jag cbeta ut, lite olika beroende på utseendet. Är jag uppe mot en otroligt tight spelare checkar jag ner från floppen om den ser farlig ut. T.ex AJ5 lr ngt i den stilen. FI kommer garanterat checka till mig då jag trebetat preflop, och på det sättet kan jag sedan styra exakt hur jag vill fortsätta på floppen. Checkar jag på AJ5 floppen så kommer han kanske ge mig en gratis river också , då det kan se skumt ut att jag trebetar preflop och sedan checkar på en sån flop. (Träffade jag ett monster?)

 

I de flesta fall cbetar jag dock floppen, och får jag syn så stänger jag ner på turn. Inte så svårt, och inte speciellt överaggro imo.

 

Som du spelar din hand slänger du in $24 preflop, för att i princip ge bort dem efter floppen. Som jag spelar den slänger jag den preflop mot en trebet, eller synar en raise, eventuellt trebetar. Genom att endast syna en raise håller jag pottstorleken nere, och måste endast vinna $56 (om vi utgår från att PFR raisade till $8) då jag spikar setet, mot dina $168.. och trebetar jag den, tar jag med stor sannolikhet ner potten på floppen med min cbet.

 

Hur menade du med

"Såna som du som ställer om med så många händer är det ju bara att vänta in stålet och sedan låta er skyffla in markerna med er 99 eller AQ...

Som sagt: berätta gärna lite mer - hur spelar du vidare med dina trebbets?"

 

Det är inte som att jag kommer stacka med 88 på en dålig flop, right? :P

 

Och för det sista undrar jag, vilka händer trebetar du om du inte kan trebeta 88+, AJ, AQ? Måste ju vara otroligt lätt att spela mot dig om du bara trebetar dina monsterhänder preflop.

 

Nu blir det hela lite klarare.. Men jag får ända inte detta spelet att klaffa ordentligt, känns som man går för hårt i en pott med en för marginell hand (dessutom svårspelad postflop om den missar)...

Jag har aldrig lagt märke till någon som har trebettat mig med en sådan hand.. kan inte komma på att jag har höjt till 24 för att bli re-raisad av en sådan hand. Vet inte om det beror på att jag göra något misstag (kanske har en läcka?)..

 

Angående spelet av själva handen:

Hur mycket höjer du till pf när du trebettar? 3x24=72?

Potten på floppen är då (minst) 144 och du har (vid standard inköp) 128 kvar. Vad blir ditt CB? Mina brukar ligga på 80% (skulle vara 115 här = pottcommited) men man kanske ska gå på mycket svagare i en sån pott? Känns det inte svagt att skicka in cirka 40-50% av potten: 58-72 in i 144 pott..

Om han har synat ditt trebett, vad kan han som sämst ha då? Vad kallsynar ett trebett? Vad bör Fi alltså som sämst se en flopp med efter trebett som vi slår? För mig känns det som missad AK?

 

Tycker bara att det känns som man riskerar mycket för att få alla svaga händer att kasta direkt och alla starka att antingen hugga tillbaka och ta 33% av vår stack redan PF eller så saktar de ner och låter oss skicka in ett CB till för att sedan ställa. Kör vi trebett PF och en CB på flopp (säg 60% av potten?), ja då har vi skickat in 158 / 200 vilket är 80% av stacken. Får vi mothugget där med 1, 2 eller 3 överkort, vad gör vi?

 

Känns inte som att 88 är värd att sätta 80% av stacken på när jag efter att ha blivit synad oftast är i blåsväder med de händerna du 3bettar med..

Men jag vet inte? Kommer Fi att kasta massor med händer PF när jag trebettar och kommer jag att få ta ner massor med potter postflop med mitt CB. Det känns itne som det men övertyga mig :) Jag vill lära mig!

 

 

Jag tror salan har förväxlat en 3bet med en 4bet.

 

Nej då det har jag inte... en 4bett ser jag nästan aldrig på mina bord och händer det så är det en all-in..

1:bet till $8

2:bet till $24

3:bet till $72

4:bet till all-in

det måste ju vara all-in om du inte vill miniraisa?

 

Eller har jag förstått det fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...