Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har en fråga när det gäller NL. sitter på SS och spelar låga 1/2 bord fullring.

Löst och galet bord med snittpott på över 50BB

Sitter på BB. plockar upp AA . killen på SB är helt vild och höjer hela tiden, varje pott.

Mittenposition höjer 3XBB - 3 st synar, SB höjer upp till 14SEK. '(fem spelare + jag som talar nu)

Själv sitter jag med ett helt inköp ganska precis och täcker alla utom galningen på SB som sitter med 1½ inköp.

Jag funderar ett tag och ställer all-in, varpå alla lägger sig.

Tanken var att jag helt enkelt inte ville ha syn från någon draghand för att sedan sitt och gräma mig över "alla dessa som drar och drar" (ville inte bli en gnällande förlorare helt enkelt)

Är det godkänt att göra en sådan otrolig överbet när det är så många som redan är inne i potten, eller skulle jag bara höjt till 40 eller liknande och sedan hoppas på en ofarlig flopp för att så kanske vinna mer pengar?

Kanske skall tillägga att jag för det mesta spelar Limit och håller på att omskola mig till NL allt eftersom. 'så jag är lite ovan med den "fria" satsningen.

vilket spel borde vara mest lönande i en sådan situation?

Postad

Du spelar inte poker för att slippa bli utdragen (hoppas jag). Ibland blir man det och det hör till spelet. Oftast vinnner man dock med AA, och går bra plus om de inte felspeles (slowspel på tidiga gator följt av jobbiga syner på sena). Överbet med nötterna är dåliga mot de flesta spelare eftersom det hjälper dem att ta rätt beslut. Om du höjer tilll 50 gör dom som synar fel (d v s donerar EV till dig). Nu gjorde de istället rätt som foldade.

Postad

Tack för svaren. Det var då som jag tänkte.

Tror anledningen till att jag tryckte in var att jag inte hade koll på hur mycket jag skulle beta för att bli av med alla utom en eller två. Så då körde jag den lätta vägen. dum som man är ibland.

Men man lär så länge man spelar.

Började just läsa "no limit hold em, teori och praktik"

Hittade samma svar där, nästan direkt i boken. Alltså ett riktigt nybörjarmisstag :oops:

nu är det tillbaka till borden, och fortsätta inlärningen.