KenHag Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 Magnus Uggla anmäld av galen Polack. Vad tycker ni ??? Citera
Klyka Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 Magnus Uggla anmäld av galen Polack. För vad? Citera
kj_ Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 För vad? Antigen så är KenHag ironisk eller så är anledningen denna, "Har vi tråkigt min fru och jag, ringer vi in en skum polack. Källar'n blir till ett hemmaspa. Inga halvmessirer tack!" (text från låten "För kung och fosterland", melodifestival-bidrga) vilken annan anledning finns? Citera
EL_FishkO Postad 4 Mars , 2007 Rapport Postad 4 Mars , 2007 Den inressanta frågan är om det finns någon annan svensk artist som i 30 år gjort tusen exakt likadana låtar och ändå är hyllad runt om i landet... Citera
Waggho Postad 4 Mars , 2007 Rapport Postad 4 Mars , 2007 Den inressanta frågan är om det finns någon annan svensk artist som i 30 år gjort tusen exakt likadana låtar och ändå är hyllad runt om i landet... Även om den musikaliska kvalitén på hans låtar ofta lämnar mycket att önska, tycker jag att han ofta är väldigt träffsäker i sina texter. Då tänker jag inte på "efterfest på eran balkong" eller "kung kung kung i baren" utan lite äldre alster som "hej alla snygga dyra tanter / som knullar till sig diamanter" (vad den nu heter), "PF", "fula gubbar", "Joey Killer", osv. Citera
gdaily Postad 4 Mars , 2007 Rapport Postad 4 Mars , 2007 Uggla före retrospektivt collage (ungefär då) är fantastisk. Därefter är det samma musik (masrch på stället) med nya texter, som ska vara ironiska men missar målet totalt. Snacka om att ha fastnat i en mall Citera
KenHag Postad 4 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 4 Mars , 2007 Tycker att ungefär en låt per ny platta sen början på 80talet håller hyffsat hög klass textmässigt,alla andra före 80talet är det cultstatus på. Citera
Klyka Postad 4 Mars , 2007 Rapport Postad 4 Mars , 2007 Den inressanta frågan är om det finns någon annan svensk artist som i 30 år gjort tusen exakt likadana låtar och ändå är hyllad runt om i landet... Två mörka ögon, och leendet du gav mig... Citera
Recommended Posts