Gå till innehåll

Ongame - Vad förbättra?


VanMassenhoven

Recommended Posts

Hej!

 

Det gnälls överallt på ongame nätverket. Senast i samband med att heypoker meddelat att man lämnar B2B till förmån för Ongame. Då de flesta menar att det är ett nerköp.

 

Vad är fel och vad ska Ongame förbättra tycker ni här på forumet. Jag spelar själv mycket på Ongame och har själv svårt att förstå varför ett av de största nätverken inte lägger ner mer tid på att rensa upp och förbättra i klienten.

 

Med vänlig hälsning

 

VanMAssenhoven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"c++ runtime error" är så jävla sjukt dåligt, när man sedan restartar klienten kommer man tillbaka på 2 av de 10 borden man hade uppe innan.

Tar jäkla massa cpu jämfört med andra klienter.

Man kan bara öppna 4 bord om man inte ställer sig på waitinglisten vilket gör att man inte kan joina bord som inte är fulla.

Borden är för stora.

 

Om man kör 2 skärmar varav skärm nr1 är en samsung syncmaster 204b (gäller säkert fler skrämar) och man placerar ett bord uppe i högra hörnet på skärm nr2 så buggar grafiken ur på det bordet.

 

När ett bord där man står i waitinglisten poppar upp så får man inte upp något fönster som påpekar detta, så som multitablare är det lätt att missa en ny plats vid ett bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Webbklienten tar för mycket CPU jämfört med t.ex. B2B. Förut kunde jag köra med 4 fönster uppe utan problem - numera så orkar klienten knappt med om jag kör 2 klienter uppe på samma dator. Klienten har även en tendens och hänga sig ibland om man kör med mer än 1 fönster.

 

Så dålig klient är orsaken till att jag inte spelar mera på ongame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också funderat på varför inte klienten förbättras. Den kändes modern för 3 år sen. Nu känns den gammal. Hur som helst:

 

-Teman.

-Länken till handhistorien och turneringsinfon borde alltid funka.

-Borde gå och underlätta bordsvyerna i lobbyn. Typ sära på NL/PL. Fixa intervaller. Slippa att borden hoppar runt i listan.

-Jobbigt att inte kunna ha turneringsinfo på fler turneringar uppe samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte in lite pengar på eurobet för att lira för ett tag sen men tog ut dem jävligt snabbt när jag märkte den fruktansvärda raken. De rakar ju upp till 10% på småpotter, måste ju vara sämst på marknaden, iaf om man spelar typ nl50 till 200.

 

Där har du nog fel :?

 

http://www18.eurobet.com/14/help/poker/rake.html

 

Enligt pokertracker så rakar man i snitt 2.89% av potten på NL50 och 3.03% på NL100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick till svar att jag måste logga ut och in var 15 minut
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAAH

 

Tycker det är sjukt dåligt att inte många av företagen har bättre clienter i slutänden, det är deras produkt och den är dålig.

 

Om du bidragit med 3% och det är 2 spelare med i potten så blir ju totalraken 6%.
ajdå, undra hur det blir när man är fyra spelare... ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...