Gå till innehåll

Allt om strömavbrott!


Holmees

Recommended Posts

Hejsan,

 

Idag satt jag och spelade 100$ Sng på Pacific är chipleader med det dubbla när det är 4kvar (tre får pris), är inne i en ganska stor pot med Top 2par, när jag sedan better på turnen händer följande!

 

Strömavbrott strömmen slås av helt i ca30 min när jag är tillbaka så har jag åkt ut som 4 och missar pengarna.

 

Finns det något man kan göra tex ringa elbolaget eller något?

 

Är så kokandes nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till

 

Tack och Hej!

 

bäst du aktar dig nästa gång du spelar vad som helst kan hända!

 

* RP och flytt till OT - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, att skydda sig mot sådant är inte lätt. UPS är ju inget man orkar köpa. Lite värre än om bredbandet lägger ner.

 

Eller är det så? Funkar telefonen? Då skulle ett modem på en bärbar dator med batteri funka.

 

EDIT: alternativt en mobil med modem. Har inte fått min att funka som det än men i framtiden.

 

/Robin - Som skulle få panik om ngt sånt hände.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Lånar tråden...

 

ARGH :evil:

Satt och spelade en $2500 Guaranteed på Empire (ca 17 pers kvar, jag ungefär avarage) när ett strömmen går. Jag svär som aldrig förr och rusar ut i studentkorridoren för att leta upp proppskåpet. Fixar problemet och startar upp min oerhört segstartade dator och finner att jag torskat 1/6 av min stack pga blinds. Någon hand senare hamnar jag i ett tufft läge där jag efter många om och men blir committed och torskar. Slutar på 15:e plats, 10 betalda platser :cry: Hade jag inte blivit bortblindad så anser jag att jag inte varit committed och inte åkt ut :(

 

Lagom glad för tillfället :?

 

Jag ska fan köpa ett sånt där elverk man hade i lumpen och trycka in det i mitt rymliga 19.1 kvm stora studentrum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Liten OT som har med teknik som strular för en;

 

Floppade nötfärgen på 1/2 NL. två pers med fulla inköp går allin, och jag ska glatt syna när musen inte fungerar att klicka med. Man kan röra den, men inte klicka.. jag börjar slå och slå och slå samtidigt som timern åker ner.. och paniken börjar komma och jag slår och slår.

 

FOLD säger det.

 

Två sekunder efteråt så funkar klickandet igen.

 

Jag blev ledsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten OT som har med teknik som strular för en;

 

Floppade nötfärgen på 1/2 NL. två pers med fulla inköp går allin, och jag ska glatt syna när musen inte fungerar att klicka med. Man kan röra den, men inte klicka.. jag börjar slå och slå och slå samtidigt som timern åker ner.. och paniken börjar komma och jag slår och slår.

 

FOLD säger det.

 

Två sekunder efteråt så funkar klickandet igen.

 

Jag blev ledsen.

 

Man får en klump i magen av att läsa sådant där :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten OT som har med teknik som strular för en;

 

Floppade nötfärgen på 1/2 NL. två pers med fulla inköp går allin, och jag ska glatt syna när musen inte fungerar att klicka med. Man kan röra den, men inte klicka.. jag börjar slå och slå och slå samtidigt som timern åker ner.. och paniken börjar komma och jag slår och slår.

 

FOLD säger det.

 

Två sekunder efteråt så funkar klickandet igen.

 

Jag blev ledsen.

 

spelar man höga stakes blir det nog snabbt lönsamt att ha en laptop i närheten med 3G-kort så att man snabbt kan avlösa alla normala krångel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...