Gå till innehåll

SNGPT eller SNGEGT?


Max Cady

Recommended Posts

I alla HH-trådar så hänvisas alltid (nästan iallafall) till vad som är ett EV-spel och inte. Har tänkt på att de flesta (alla?) HH's jag postar numer rör huruvida jag ska folda, syna eller pusha preflop (nästan aldrig postflop spel? :shock: ), alltså vad som är EV eller ej. Mitt problem är att jag förstår för lite av detta och följdaktligen inte har EV-tänket i bakhuvudet när jag spelar men känner alltmer att jag MÅSTE lära mig detta nångång!

 

Så nu till min fråga, hur kommer jag in i EV-tänket? Vilket av SNGPT ($79) och SNGEGT ($30 utan realtidsfunktionen som jag inte vill ha ) är bäst att köpa för mig? Är verkligen SNGPT sååå mycket bättre att det är värt ca $50 mer? Finns det funktioner i SNGPT som inte finns i SNGEGT och som jag behöver? Kan ni hjälpa mig? Ge mig argument för det ena eller andra! Jag vill utveckals!!! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag använder mig av SNGEGT fungerar exakt som SNGPT. den enda skillnaden på programmen är att SNGPT har en tutorial.

 

SNGEGT har en lajvfunktion också.

 

SNGPT är iofs värd sin vikt i guld även om man skalar bort själva programmet och bara läser tutorialsen. Synd att de nya artiklarna aldrig verkar dyka upp dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SNGEGT har en lajvfunktion också.

 

SNGPT är iofs värd sin vikt i guld även om man skalar bort själva programmet och bara läser tutorialsen. Synd att de nya artiklarna aldrig verkar dyka upp dock.

 

värd sin vikt i guld? Du menar att det är helt värdelöst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SNGEGT har en lajvfunktion också.

 

SNGPT är iofs värd sin vikt i guld även om man skalar bort själva programmet och bara läser tutorialsen. Synd att de nya artiklarna aldrig verkar dyka upp dock.

 

han var inte intreserad av livefunktionen i SNGEGT.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte vill använda livefunktionen, så får du fråga dig om SNGPT:s tutorials är värda $50 för dig. Isf SNGPT, annars SNGEGT. Men varför inte väga in Wiz i bedömningen också?

 

Hmmm...minns att jag testat Wiz men det har gått ut nu. Kommer inte ihåg hur det var faktiskt? Angående tutorialen i SNGPT så kanske man kan köpa den som worddokument av nån vänlig själ.... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

SNGEGT är enligt mig ett bättre val än SNGPT.

 

Anledning #1: Det är billigare.

Anledning #2: Det innehåller ett bra quiz, bra träning imo.

Anledning #3: Det är enligt mig mer användarvänligt (tänker främst på hur man ställer in handranges).

Anledning #4: Livefunktionen (den ville iofs du inte ha,, men personligen gillar jag den)

 

SNGWIZ vet jag inte mycket om. Jag får väll ta och ladda ner trial-versionen någon gång. Kan någon korfattat berätta avd SNGWIZ gör bättre än SNGEGT och vad den har för funktioner utöver SNGEGT? Om jag minns rätt så föredrar dom på 2+2 SNGWIZ, men jag har inte fårr någon klarhet i varför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm...minns att jag testat Wiz men det har gått ut nu. Kommer inte ihåg hur det var faktiskt? Angående tutorialen i SNGPT så kanske man kan köpa den som worddokument av nån vänlig själ.... :roll:

 

 

Om man spelar på en site som SNGWIZ stöder verkar SNGWIZ att föredra framför SNGPT. I WIZ öppnar du bara en turre som du spelat så har du ett "facit", dvs den talar om ifall din push/fold var korrekt. Mycket bekvämt.

SNGEGT vet jag inte så mycket om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...