Gå till innehåll

Pumans - Paus från skrivandet!


pumans

Recommended Posts

Inte mycket spel idag då jag pluggat en del och kollat fotboll. Spela väl mest bara för att få en ny plusdag:-P. Har nu 6 raka plusdagar. :-)

 

Idag: +$12

BR: $1064 (backa lite på chelsea också, men totalt sett har jag plussat 50-70 dollar i april på sportspel på nordicbet.)

April: +$354

 

Imorgon går man i skolan mellan 09.00-16.00 och sen ska man iväg på MFF- match. Så det lär inte bli ngt spel imorgon. Möjligtvis på kvällen om jag hinner klämma in några sng´s. Får återgå till böckerna nu och kika lite på WPT på kanal 5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

MFF - GAIS 1-0:-D

 

Rätt så dålig match, men bra stämning på stadion och jag är nöjd med tre pinnar. Ingen poker idag och tänker inte starta några sng´s heller. Är lite trött så blir lite tv och sen kudden.

 

Det var en vecka sedan jag gick minus så låt denna trenden vara för evigt. 6 raka vinstdagar och alltså +-0 idag, eftersom jag inte spelat något.

 

BR: $1064

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För tillfället känns det som man krossar fiskarna:-D. Två timmars spel idag har gett $119 än så länge. Det är ca 20 sng´s. Spelar fortfarande 50/50 på 11 och 22 dollars. Åkte dock precis ut i en 11 dollars som jag vill ha kommentar på om ngn orkar ta sig tid. Gör jag rätt som pushar? Gör inte denna sortens spel allt för ofta med dessa kort, men trodde jag skulle få fold mot mig. Jävligt dåligt syna av honom men gör jag rätt?

 

** Game ID 1329722237 starting - 2007-04-17 15:29:20

** Tarasque [Hold 'em] (160.00|320.00 No Limit - STT) Real Money

 

- janhv sitting in seat 2 with $780.96

- PreeMc sitting in seat 3 with $2126.92 [Dealer]

- masha_2000 sitting in seat 4 with $972.12

- pumans sitting in seat 5 with $880.00

 

masha_2000 posted the small blind - $80.00

pumans posted the big blind - $160.00

 

** Dealing card to pumans: 9 of Spades, 10 of Spades

janhv called - $160.00

PreeMc folded

masha_2000 folded

pumans went all-in - $880.00

janhv went all-in - $620.96

janhv shows: Jack of Hearts, 9 of Hearts

 

** Dealing the flop: King of Hearts, Queen of Clubs, Ace of Spades

 

** Dealing the turn: Ace of Clubs

 

** Dealing the river: 2 of Spades

janhv wins $1641.92 from the main pot

 

End of game 1329722237

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det får räcka för idag. Höll på att gå mot ett riktigt bra resultat, men det stanna upp lite på slutet, men trots det är det bra.

 

Idag: +$130

BR: $1194

April: +$484

 

Ska alltså bara plussa lite mer än 100 dollar för att nå mitt mål för april. Det ska jag ju klara så nu vill jag plussa lite bättre än målet för att sätta lite högre krav.

 

Regler för vilken nivå

 

  • Kommer köra 100% på 22 dollars när jag ligger över $1100 i rullen.

 

  • Fördelar 50/50 på 11/22 dollars mellan $700-$1100.

 

Mål utanför pokern

 

  • Komma igång med träning. Löpträning och köra lite med hantlar här hemma.

 

  • Två veckor kvar i skolan innan praktik och jag måste lägga ner lite mer tid på det. Tenta och grupparbete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket lir idag heller, men en stabil timlön. Spela 12 st bord idag på lite mer än en timme och plussa 36 dollar. Hade jag inte förlorat 3,4 coinflips i de sista fyra spelen där jag dock placerade mig ITM, men ingen försteplats så hade det kunnat bli fint plus, men plus är iaf plus. Dessutom åkte jag som trea i SNG där jag fick ett tomtespel mot mig. Synar en höjning preflop med 77 och floppen visar 864. Jag checkar med tanken att höja honom för jag sätter honom på AQ, AJ typ. Han bettar ut litegrann och jag ställer efter honom. Han synar med A9!:shock: Givetvis visar turn A och fiskspelet blir belönat.

 

Finns inget värra än att bli utdragen när man har fått handen precis dit man vill och motståndaren gör tomtespel. Hellre bli utdragen när båda spelat "bra" om man nu ska föredra en utdragning mot sig. :roll:

 

Idag: +$36

BR: $1230

April: +$520

 

Nu måste jag sätta igång med lite plugg. Tenta på måndag och jag har knappt börjat plugga, men min "pluggtaktik" har funkat i tre år snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nytt lir ute!

 

Har inte hittat ngt bra sportspel på sistone, men idag har jag lirat en trippel på nordicbet.

 

Häcken - Falkenberg 1:a

Alkmaar - Breda 1:a

Runtuna - Norrköping 2:a

 

Trippeln ger 2,37 och insatsen blev ungefär 80 dollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka tomtespel jag har fått mot mig idag som jag har förlorat. :evil: Vissa synar till höger och vänster utan träff bara för man sitter med Kung hög eller ess hög. Jävligt skönt dock att jag trots allt kunde plussa 2 dollar.:-)

 

Idag: +$2

BR: $1341

April: +$522

 

Min trippel gav ytterliggare boost till min rulle. $109 gav den i nettovinst. Sportspelen har bidragit med 180-190 dollar i april vilket jag är nöjd med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte lira några sng´s denna fredag innan jag gick och la mig. Klämde in 16 st på 1,5 h för att det gick så jävla bra!:-D Lite klonk plus riktigt stabilt spel är bästa melodi.

 

Resultatet för dessa sng´s här följande: (6-5-3-2-0)

14/16 ITM

Vinst: $158

 

Så jäkla härligt att jag börjar vinna fler istället för en massa andre- och tredjeplatser. Detta får gärna fortsätta, men nu blir det soffelocket.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spela en $8000 garanti med inköp på 20+2 dollar och jag höll mig kvar ett tag, men åkte till slut i en jäkligt stor pot med rivrat set mot rivrad stege.:-( Jaja inte mer med det tänkte jag och starta mina sng´s. Hoppas inte det skulle börja gå dåligt nu igen tänkte jag. Tydligen har jag plockat fram storformen och lite klonkarskillz. Dessutom blir jag mindre sur över potter jag tycker jag ska vinna, men som jag förlorar. Allt i mitt spel funkar sjukt bra för tillfället och det är riktigt najs.

 

Mina sng´s då? Jo jag avsluta precis de åtta stycken på ca 50 minuter. ITM i alla, men det räcker inte. Hela 5 av dessa vann jag!!! Tajmingen var utmärkt och jag hamna all in oftast när jag dominerade och jag kunde gå vinnande ur dem flesta "favoritkortshänderna".

 

Ligger +$262 för dagen och det ser ut att bli rekordmånad!!:-D Det hade iaf inte jag kunnat tro efter den starten jag fick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev några spel till innan dagens slut. Hitta litet plus på dessa utan att det hände ngt speciellt. Tog även ut $203 (avrundningsiffra). Sjukt härlig dag! :-) Jag går mot en riktigt bra månad om nu inte ngt sjukt händer.

 

Idag: +$288

BR: $1426

Uttag: -$203

April: +$810 +$415 (cashback) =$1225

 

Hade som mål att plussa $1000 i april med cashbacken så det målet är jag förbi med dagens fantastiska resultat. Nu ska jag bara hålla detta, men det ska jag väl klara av?

 

Lite SNG stats för april!

 

5-manna:

 

Spelade: 667 st

ITM: 74 % (138-167-186)

ROI: 7,38 %

Vinst: +$728

 

10-manna:

 

Spelade: 30 st

ITM: 47 % (6-6-2)

ROI: 58 %:-P:shock::-)

Vinst: +$190

 

Sen har jag spelat tre HU 10,80 dollars som jag förlorat. Så exakt 700 st har jag spelat med en ROI på 9 %. Sen har jag slaskat bort lite på några turneringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helsingborg gjorde snabbt ett mål i börja på matchen, men nu leder djurgården med 3-1.:-( Jaja den sket sig för Helsingborg gör inte två mål på ca 5 min. Räkna precis hur bettingen har gått i april och det är plus $97,6 så det är iaf positivt. $1300 rullen nu.

 

Nu ska jag tröstäta:-P en pizza med en polare. Nej man ska inte klaga över lite svackor.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte alls mycket spel idag pga plugg. Har tenta på måndag och man kör allt de sista dagarna vilket inte är hälsosamt, men det har funkat tidigare så varför inte? Inte kul dock att sitta en lördagkväll med böckerna framme. Blir nog nästan hela dagen imorgon också förutom mellan 15:00 - 17:00 då MFF spelar. Helig tid asså.:-)

 

Idag: -$32

BR: $1308

April: +$778

 

Back lite på sport idag, men dryga 100 bucks plus i april på betting så jag fortsätter nöta vidare med mina tips. Kommer nog komma ett på MFF imorgon då dem har rätt bra odds faktiskt. Ligger för närvarande +$193 över det uppsatta målet för april.

 

Återkommer förmodligen med tipset senare ikväll (inatt). Blir antagligen bara en singel på MFF, men insats kommer sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har man slängt iväg en slant på di blåe imorgon!:-)

 

Trelleholla - Mallme iff iff 2:a till 1,90:-P

Di blåe åker söderut för att spela himm tre pinnar. Tredje matchen irad Sören kan mönstra samma lag. Något man knappast kunde se förra säsongen pga av alla skador. Malmö har inlett hyfsat starkt och jag anser att denna match ska bara vinnas. Jag kommer bli jävligt besviken annars.

 

Oddset som visar en vinstchans på 1/1,9*100= 52,6 % kan jag lätt ge pågarna. Kan med lätthet ge upp mot 60 %, men egentligen menar jag 100%. :-P:lol: Insats blev 78 dollar.

 

Så se till att árbejda himm segern!:lol:

 

Roligt att använda lite skånska ord. Det finns jäkligt massa skånska ord man aldrig hört tidigare som är roliga. Kolla in denna hemsida. Kanske ngt man kan använda i pokerchatten för att motverka tilt?

 

http://users.student.lth.se/e96pn/skanskaord.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helvete!!!!!!! :evil: :evil: :evil: :evil: TFF - MFF 2-1!!!:evil: :evil: :evil: :evil: :evil::shock: :shock: :shock: :shock:

 

Sjukt jävla irriterad över att ett lag som MFF med massvis med pengar och mångmiljonsatsningar inte kan föra spelet mot bönder.:shock::evil::-(

Bollen tjongades fram och tillbaka och absolut ingenting hände. Kan tilläggas att bollen stundtals var mer utanför bild på tv:n än innanför. Har nog aldrig sett så höga sparkar och så många under en och samma match.

 

Det blir säkert en rolig säsong det här.:evil: Varje gång vi möter ett sämre lag så går vi ner i deras tempo varenda jävla gång. Ångrar redan lite att man köpt dyrt årskort på fin plats.

 

Ja det är tur att man inte hinner spela ngn poker idag. Ska plugga nu hela kvällen och lite in på natten med inför imorgon. Skulle nog bara blivit massa tiltspel för jag är verkligen inte på humör.

 

BR: $1230

 

Lite förlorande sportspel och uttag så har man tappat lite, men det är absolut ingen fara ännu. Går bra framåt ändå tycker jag under det långa loppet. Kommer nog köra lite hälfen hälfen igen på 11 och 22 dollars för att inte riskera för mycket. Cashbacken i maj kommer ligga runt $400 så det ser ljust ut.

 

Får ursäkta för det usla språket. Skriver som en kratta, men orkar inte formulera mig bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får ursäkta lite för gårdagens inlägg fast det är min egna dagbok.:-P Men det är ingen kul när MFF förlorar och speciellt på det sättet dem gör det på. Inte roligt att läsa tidningarna idag. Jaja skit i det nu. De tvålar till AIK på lördag:-P.

 

Satt uppe till 04:00 och plugga och just nu känner man sig lite sliten. Gick för övrigt bra på tentan så bättre miner idag. :-) Kom hem hyfsat tidigt och tänkte grinda lite men bredbandet var lite till och från tidigare idag så det fick bli lir nu ikväll istället. Klämde in 16 st 22 dollars på 1h och 45 min. Spelet stämde ganska bra och jag plussa rätt bra också.:-)

 

Idag: +$58

BR: $1288

April utan cashback: +$836

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte det skulle bli megagrind idag, men det har startat dåligt. Ner 97 bucks. Inte så farligt då jag gick plus 58 igår.

 

Då jag tagit ut lite och sportspelen bommat på sistone så kommer jag blanda lite med 11 dollars igen. Ska fortsätta nöta på idag iaf. Bara massa utdragningar än så länge, men det ska jag vända på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hatar dåliga starter. Ner 151 än så länge idag.:evil: Runt 10 inköp typ. Jag räknar (11+22)/2=16,5:-). Det är inte överdrivet mycket, men ingen kul. Tycker iaf det är mycket med tanke på 2,5 h timmes spel bara och att 3 av 5 får pris på de bord jag lirar. Vunnit ett bord på 30 idag.:shock: så det förklarar det mesta iofs. Gillar inte så mycket back på så få bord. Sjuka utdragningar dock.

 

Jaja 10 inköp ska man ju inte bry sig om så mycket så då får jag väl glömma det. Backar jag inte konstant resten av månaden ska det iaf bli rekordmånad, men det får jag se till att vinna fler bord. +1100 i april just nu. Det är lite bättre än januari, men inte mycket.

 

Har btw fört in månadsresultat på framsidan om ngn är intresserad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan va ílla det går nu asså:evil:! Vilken jävla tilt! Sjuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuukt. AA två händer irad på två olika 22 dollars bord. All in preflop mot KK och en gång mot 1010. Får set mot mig båda gångerna och två 22 dollars borta direkt. Massa AK mot Ax som jag förlorar och massa annat skit. Över 200 back idag:evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...