Gå till innehåll

Pumans - Paus från skrivandet!


pumans

Recommended Posts

Så ja! Nu börjar det likna ngt:-)

 

Har för tillfället 17 raka ITM där 8 st är vinster och 50/50 på dem andra. Ligger riktigt bra plus för dagen och återkommer med det senare. Snart jobbat in backet för månaden.

 

Lite trögt dock med sportspelen, som påverkar bankrullen negativt, men det vänder snart. Ska iaf inte försöka spela på allt som jag kan få för mig ibland fast det är kul och intressant med betting. Torska iaf ca 50 dollar på hockeyfinalen idag, men lär spela på linköping igen på söndag.

 

Allsvensk premiär för MFF imorgon!:-D Fan va härligt att det är igång! :-D

 

 

Äntligen loss pumans!!!! :) Snyggt mannen!

 

Hoppas av bettingen eller bygg separat rulle för det e mitt tips.

 

Glöm inte äggen!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Äntligen loss pumans!!!! :) Snyggt mannen!

 

Hoppas av bettingen eller bygg separat rulle för det e mitt tips.

 

Glöm inte äggen!

 

/SK

 

Tackar!:-) Känns mycket bättre nu, men än är vi inte nöjda plus att jag har mycket klonk att ta igen från fiskarna.:-P Kommer dock fortsätta med bettingen för det har boostat rullen bra innan så jag ligger inte back där iaf. Har konto typ på unibet och lite annat också som jag har bettat på innan, men den senaste tiden har jag bara haft på nordic. Men lägger ner om det blir för mycket och jag känner att det blir negativt för pokern.

 

Blir för mycket ägg:-) Godis då:rolleyes: Snart får man börja träna och leva lite sundare för snart har man mage också. Så kanske ska glömma äggen ändå:-P.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ingen dum dag det här! Avsluta precis med fyra stycken där jag blev 1-1-2-4. Hade alltså 20 raka ITM innan den fjärdeplatsen kom. :-D

 

Idag: +$158

BR: $682

April: -$19 (Var nere på runt 270 som värst så sent som igår på förmiddagen):-)

 

Spela lite på LHC idag, men va gör det när man kommit igång igen? Kändes riktigt tungt innan, men nu känns det jäkligt skönt. Att jag vände på det så fort också känns ännu bättre. $2 plus på sng:-). Minuset ligger på cashgame och någon mindre rebuy-turre.

 

Tyckte jag kunde posta sista handen jag spela. Känns som det händer för ofta, men verkar bli mindre och mindre iaf.

 

** Game ID 1309265506 starting - 2007-04-06 23:27:53

** Mahaut [Hold 'em] (160.00|320.00 No Limit - STT) Real Money

 

- pumans sitting in seat 2 with $1020.00 [Dealer]

- 2damnhype sitting in seat 3 with $1585.00

- Jimbarcelona sitting in seat 4 with $1305.00

- JimmyRabbit sitting in seat 5 with $850.00

 

2damnhype posted the small blind - $80.00

Jimbarcelona posted the big blind - $160.00

 

** Dealing card to pumans: King of Spades, Ace of Clubs

JimmyRabbit called - $160.00

pumans went all-in - $1020.00

2damnhype folded

Jimbarcelona folded

JimmyRabbit went all-in - $690.00

JimmyRabbit shows: 4 of Clubs, Ace of Spades

 

** Dealing the flop: 3 of Spades, 7 of Spades, 4 of Diamonds

 

** Dealing the turn: 8 of Spades

 

** Dealing the river: 7 of Clubs

JimmyRabbit wins $1940.00 from the main pot

 

End of game 1309265506

___________________________________________________________

 

Pröva ett litet test och skrev i chatten att jag hade AK för han tog lång tid på sig och han syna direkt. Ganska roligt faktiskt. Hade han vikit hade jag varit rätt nöjd med potten ändå för jag hade fått ganska mycket med blinds och hans limp. Givetvis klonkar han fyran direkt bara för att han trodde han gjorde en bra syn säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur man ska bli av med denna MEGA motrigg man fått på sig :P Mycket ofta man har mycket starkare han och man blir utdragen hela tiden... Undrar när dte ska vända.

 

Hoppas det vänder för dig med snart... va ju på väg å göra det läste ja!

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur man ska bli av med denna MEGA motrigg man fått på sig :P Mycket ofta man har mycket starkare han och man blir utdragen hela tiden... Undrar när dte ska vända.

 

Hoppas det vänder för dig med snart... va ju på väg å göra det läste ja!

 

Lycka till!

 

Jepp det börja gå riktigt bra, men sen kom ett bakslag direkt. 67 back idag och 86 totalt i april. Bara det inte blir värre igen eftersom jag tog igen så mycket igår.

 

Kände mig tvungen att lira på MFF idag, men jag fegar med X2. Hoppas och tror de hare hyfsad segerchans faktiskt men vi tar X2 tillsammans med Lazio som bara ska vinna. Det får gärna vända med bettingen också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grrrrrrr! Sicka swings man ligger inne med asså. På shorthanded där 3 av 5 får pris tycker jag det är mycket. Riktigt bra plus igår, men idag är man nästan 100 back, wtf typ!

 

Fick en rad set mot mig när jag sitter på överpar som t.ex. AA två gånger och QQ en gång. Spela rätt dåligt några händer också. Första gången under april, som jag tycker jag spelat dåligt. Lite över 100 dollar är det som jag ska ta igen. Det ska ju inte ännu bli en minusmånad.

 

Nu blir det fotboll hos polare. Vinner MFF idag kan man ta och skita i dagens förluster.:-P Fan man börjar ju nästan bli nervös:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite småsur över att MFF inte kunde vinna idag, men en pinne får man väl vara nöjd med ändå. Spelet såg okej ut. Domaren var dessutom sämst:evil: Satte mitt bet iaf och liten tillökning i kassan på ca 70 bucks.:-)

 

Liret börjar bli mer och mer stabilt nu också. Lite tungt att jag måste jobba i uppförsbacke hela tiden dock. Lite tråkigt att man ska börja dagarna med mega minus för att sedan jobba sig uppåt. Låg nästan 100 back idag, men slutar på -$21 bara.

 

Idag: -$21

BR: $732

April: -$40

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller man på MFF så får man vad man förtjänar, lessen puman men Gud är snabb ibland ;-)

 

Skämt åsido, jävligt trevlig läsning så här på kvällskvisten ... synd å se att riggen är såpass framträdande, men jag tror du fixar upp det till sist 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller man på MFF så får man vad man förtjänar, lessen puman men Gud är snabb ibland ;-)

 

Skämt åsido, jävligt trevlig läsning så här på kvällskvisten ... synd å se att riggen är såpass framträdande, men jag tror du fixar upp det till sist 8-)

 

Trevligt med fler läsare som kommenterar. Alla kommentarer gillar vi förutom dem dåliga;-)

 

Att hålla på MFF är inte alltid lätt, men man är ju så illa tvungen!:-D Vilka ska man annars hålla på och följa i regn och rusk?:rolleyes:;-) Att jag jobbat in så mycket av backet är jag jäkligt nöjd med faktiskt. Nu ska jag bara se till att det hamnar plus också. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Löjligt mycket fisk nu två nätter irad som får dra ut en:evil: Igår natt förlora jag ungefär 7 inköp på en timme och nu precis spela jag fem stycken och backa 30 dollar. Tar mitt sunda förnuft och slutar redan, eftersom det verkar omöjligt att vinna vid denna tidpunkt. Häxorna är väl i farten eller ngt:-D

 

Får ta och jobba upp mig igen efter jag fått rejäl dos sömn. Fortfarande känner jag att det är lite på g, men med några avbrott då och då.

 

Snart är det bedtime!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Linköping vinner hockeyfinalen lätt idag! Sett bättre ut och måste vinna på sin hemmaplan. Flytet börjar smyga sig fram känner jag, men man ska aldrig vara säker. Sportspelet gick bra igår så jag fortsätter tills det går uselt.

 

82 bucks är satsade. Brukar för det mesta bli runt 500 riksdaler nu för tiden. Vinstpengar sen igår iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja ! Du skrev att på SH får 3 av 5 pengar ? Vilken site är det? Och hur ser prisfördelningen ut om det är 20-30 dollar i inköp:roll:

 

Tack påförhand och lycka till !

 

Just nu spelar jag bara på 10 dollars, men hoppas kunna lira lite på 20 snart. Men prisfördelningen är 50%, 30% och 20% uttryckt i procent. Då det blir 25,15 och 10 dollar på 10 dollars nivån. Finns bord med 2 priser också, men eftersom jag kommer på tredjeplats oftare än vinner så lönar det sig inte för min del. 50, 30, och 20 blir då utbetalningen på 20 dollars. Ingen trafik på 30 dollars fast bord finns. Nästa steg blir 50 dollars på Prima.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet på LHC gick ju bra till slut. :-D Livespela lite på kryss också när man gjorde ledningsmålet. Blev +$56 iaf!:-D

 

Nu ska jag testa en turre. 20+2 Freezeout $8000 garanterat. Blir kanske en $3500 sen också med inköp på 10+1 dollar. Känner för en storvinst idag:-P. Vem gör inte det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir bättre och bättre känner jag. Oflyten börjar släppa lite, men ännu finns den där och spökar. Börja som vanligt med minus för att sedan kämpa in detta. Blev till slut -$6, som jag får vara nöjd med. Fick liten boost med tanke på att jag vann 56 dollar på LHC.:-)

 

Idag: -$6

BR: $782

April: -$46

 

Turren jag spela gick sämst då jag först dubbla upp med AA för att sedan loosa nästan hela stacken med samma hand. Sng- resultaten visar plus i månaden just nu. Alltid ngt! Hade tänkt skotta lite då och då på 20 dollars så länge jag har över 700 i bankrullen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter med sportspelen då det går bra med det iaf. Fegisdubbel idag med AIK 1X och Aston Villa 1X. Tycker denna borde sitta ganska klart, men oddset är iofs därefter.

 

1,56*77 dollar=120 dollar, $43 i nettovinst=300SEK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ingen bra. AIK förlora mot Kalmar:shock: och jag loosa mitt bet. Slaska lite HU, som jag tydligen suger på. Det kanske därför man inte vinner så många sng´s? Kände mig nästan som en fisk:rolleyes: . Löjligt dåligt var det iaf plus tilta lite. Tog tre stycken 10+0,8 dollars och förlora alla. Låg nästan back 100 dollar för att sedan hämta upp saom vanligt:-P.

 

Blev lite fullring där jag tydligen spelar rätt bra plus klonkar lite.:-D

Resultatet blev 5-1-1-2-6-2-6, vilket jag är jäkligt nöjd med. Hade oflyt i den sista då jag loosa A10 mot A9 där nia kom på rivern. Sen åkte man med 77 mot A8. Fatta inte hur han kunde syna bara.

 

Jaja det är väl bara till att jobba vidare. Typiskt att AIK skulle förlora bara. Men va ska man förvänta sig?:-P;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får det vara slut på dåliga starter. Låg över 100 back idag, men tog igen och låg plus ett tag, men slutar på -$9,40.

 

Idag: -$9,40

BR: $695,60 (tappa lite på AIK idag också.)

April: -$56

 

Har total rake på $500 i april. Har blivit en hel del spel på slutet. Snart dyker det upp projektarbete och tenta så får se hur mycket speltid man får över då. Sen i början på maj så blir det praktik i sju veckor framåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte blivit mycket poker idag för lite grejer med skolan börjar komma upp nu. Dock har jag precis spelat en session på ca 50 min och hann med 8 st shorthanded sng fördelat 50/50 på 11 och 22 dollars. Gick 53 plus!:-D

 

Nu blir det champinjonsligan:-P i fotboll, Manchester - Roma. United som jag följer lite sporadiskt fick ett bet på sig. Hoppas och tror dem kan vinna mot italienarna, men det blir tufft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sanslösa 7-1 till Manchester!:-D:shock:

 

Bara tolv bord idag på lite mer än en timme, men med riktigt bra resultat. Uppe på plus nu också för månaden. Hoppas det håller i sig nu. Försökte spela genom varje hand lite mer nogrannt och "tänka" lite mer. Vet inte om det är därför det gick bättre, men man kan ju alltid fortsätta använda hjärnan lite mer.:-P

 

Idag: +$82

BR: $836

April: +$26,4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg dig sitta vid något 22 bord när jag avlustade dagen och ser nu att du gick bra! Skönt å höra!

 

Själv är ja nere på 5 nivån å harvar fortfarande. Tänkte köra där resten utav månaden med något skott undantag på 11 nivån.

 

Kul att det vänt för dig! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...