Gå till innehåll

Pumans - Paus från skrivandet!


pumans

Recommended Posts

Det verkar vara utdragningstider. Har själv åkt på en hel del. Nu tar vi oss ur skiten mannen!!!

 

/SK

 

Högsäsong dessutom!:-( Har kollat lite i din db och sett att du åkt på en hel del också. Så jäkla surt är det. Jaja man brukar kunna vända på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gnetat in pyttelite av backet och ligger nu -179 dollar idag.:-( Tänkte egentligen grinda mycket idag, men orkar inte mer just nu. Sticker ut en sväng istället och ska se United - Milan om ca en timme. Blir kanske lir sen efter matchen. Litet spel på united är gjort men inte från rullen utan ngn bonus jag fick på en anna sida. Sedan har jag knåpat ihop en bomben idag också, men den hinner jag inte redovisa. Ska dra nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En mycket händelserik match mellan United och Milan där United fick vinna till slut. Det var riktigt rolig fotboll att titta på. 3-2 sluta matchen och min egna "bomben" jag knåpat ihop hade bara hälften rätt.:roll: Men köpte en andel också för ca 100 kr som gick.:-D Delar ca 9000 kr med tio andra. Singelettan gick ju också in fint.:-)

 

Pokern idag var ju ingen höjdare precis.

 

Idag: -$179

BR: $1109

April på spelet och totalt: +$657 (+$1072)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lite turneringar idag! $45000 på NB där jag inte tänker göra ngn rebuy eller add-on. Sen har jag satt in lite pengar på svenskaspel för att köra lite turneringar där. Spelar en 100+10 kr för tillfället. Får bli en till sån 22:30 också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick jävligt kalla kort på SS. Spela inte en hand på de första 30 min och fin sen 1010 på bb. En höjde upp till 300 och bb var 100 så jag pröva ställa mina 1400 ca. Fick syn av AJ hur lätt som helst:shock: och han fick A på turn.

Åkte där asså.

 

Sen ligger jag 230 av 497 på NB. Helt okej. Inte bra kort där heller. Men floppa och tvåpar och fick dubbla upp mot ett mellanpar med dåligt färgdrag.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åker med AA som vanligt i $45000.:evil: Sjukt tråkigt, men inget att göra åt dock. Just nu ligger jag under rekordmånads resultatet. Plussat fint ändå iofs, men vill ha rekord:-P

 

** Game ID 1346233163 starting - 2007-04-25 22:34:58

** $45,000 GUARANTEE[927942]:Table 30 [Multi Table Hold 'em] (200.00|400.00 No Limit - MTT) Real Money

 

- Pirates66 sitting in seat 1 with $5265.00

- zTyLe sitting in seat 2 with $19462.50

- MRklik sitting in seat 3 with $26710.00

- pumans sitting in seat 4 with $3590.00

- butch_dk sitting in seat 5 with $12085.26

- pawrora sitting in seat 6 with $4720.00

- RickyBoy9 sitting in seat 7 with $4967.87

- tonnyc sitting in seat 8 with $4032.50

- junior2 sitting in seat 9 with $4583.26 [Dealer]

- frasssse sitting in seat 10 with $2173.47

 

frasssse posted the small blind - $100.00

Pirates66 posted the big blind - $200.00

 

** Dealing card to pumans: Ace of Clubs, Ace of Diamonds

zTyLe folded

MRklik called - $200.00

pumans raised - $800.00

butch_dk folded

pawrora folded

RickyBoy9 folded

tonnyc folded

junior2 folded

frasssse called - $800.00

Pirates66 folded

MRklik went all-in - $26510.00

pumans went all-in - $2790.00

frasssse went all-in - $1473.47

MRklik shows: 7 of Clubs, 7 of Spades

frasssse shows: 5 of Spades, 5 of Clubs

 

** Dealing the flop: 7 of Diamonds, Queen of Spades, Jack of Clubs

 

** Dealing the turn: Queen of Diamonds

 

** Dealing the river: 8 of Spades

MRklik wins $7020.41 from the main pot

MRklik wins $9653.47 from side pot 1

 

End of game 1346233163

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog igen lite på sng´s. Ska försöka bli lite mer grind och åter fokus på sng´s. Varit lite med skolan nu och kommer bli lite till nästa vecka och sen blir det praktik från och med den 8 maj. Så kanske inte så mycket grind ändå.:roll: Blir fokus på sng iaf. -115 dollar på turneringar denna månad. Säger egentligen inte så mycket eftersom jag inte lirat allt för många, men ska fortsätta bygga rulle istället ett tag. Någon turneringen på SS möjligtvis.

 

Idag: -$35

BR: $1156 (satte in lite på SS idag) Primarullen ligger på ca $1100.

April på spelet och totalt: +$622, +$1037

 

Rekordmånad ligger på +1045 så jag ligger lite efter där. Det ska bli nytt rekord för det har jag bestämt.:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va det ska börja gå dåligt asså.:evil: De sanslösa utdragningar och tomtespel haglar fan sjuuukt mycket. Nästan så man inte pallar mer. Torskat ytterliggare nu under torsdagen. Ingen farligt, men ändå 50 dollar eller ngt och bara på enstaka sng´s. Känner verkligen när det går uselt också för flytet och tajmingen finns inte där samt att man är halvt tiltad. Det jag stör mig mest på är att jag har så dålig vinstprocent när det går dåligt. Iofs klart man får sämre vinstprocent, men det kunde jämna ut sig lite mer på ITM platserna.

 

3 vinster på de 50 senaste är verkligen sämst!!!!!:evil: Normalt är 10-12 st så jag kunde iaf haft de dubbla. Sjuk otur, dåligt spel och tilt kan jag iaf konstatera att det inte är ngn bra kombination. Får man nobelpris för sådana kloka och unika ord?:roll::-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blivit för mycket gnäll i dagboken på sistone och det ska bli ändring genom att helt enkelt börja vinna.:-) Tycker bara det är tråkigt att gnälla, men ibland hjälper det och ibland blir det bara värre om man går runt och tänker på det.

 

Ska försöka inse vad som går snett och fortsätta gneta på så kommer en ny vändning snart igen. Så farligt har det faktiskt inte gått. Skärpning utlovas!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt! Sluta dagen på hyfsat plus trots 50 dollar ner. Ändå fortsatte utdragningarna i viktiga lägen så det kunde varit mer egentligen.

 

Idag: +$41

BR: kommer inte uppdatera lika ofta

Spelet/Cashback/Totalt april: +$663, +$415 = +$1078

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha lite pengar över på en sajt som inte är en stor del av rullen är ingen bra att ha. Hade exakt 330 spänn på SS och satte mig på tre sng´s 100+10. Skänkte i stort sett bort mina pengar kändes det som. Onödigt säger jag bara!

Vet egentligen inte varför jag nästan "sket" i det. Skulle egentligen spela 100 kronors turneringar för pengarna, men de var inge kul.

 

I dollar ligger jag dock bara -13 idag, eftersom jag gått plus på prima också. Det ska jag jobba in nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktgit najs resultat idag, men ändå inte riktigt nöjd då jag slaska bort 330 spänn i onödan på svenskaspel. Nästan 50 dollares. Dessutom satte jag ett sportspel på Schalke. 80 dollar gick där, men den var iofs inte onödan på samma sätt, men typiskt att det tappa en 1-0 ledning till förlust.

 

Gjort lite små ändringar i mitt spel och det känns som om jag verkligen är på rätt igen. Dock ska jag inte hoppas för mycket ännu. Stabilt plus nu två dagar efter lite motgångar.

 

Pokern idag: +$92

BR: $1205 (back 80 idag på sport som jag skrev där uppe)

Sport april: -$60 (tre raka missade spel)

April poker med cashback: +$1167

 

Gick alltså över 140 dollar plus idag på mina normala sng´s på prima. Ser i min excel-bok att jag har spelat 870 SNG´s i arpil och har plussat 887 dollar på dessa. Nästan exakt $1 per sng vilket jag är nöjd med.

 

Imorgon ska jag resa två mil västerut för att beskåda MFF-AIK. Hehe en lång resa.:-P Ska bli jävligt spännande och jag hoppas och tror MFF kan spela mycket bättre än förra omgången. Vinst inför stor publik och vi klättrar ett par placeringari tabellen. Får se om det blir något spel på denna matchen. Känns som man får spela lite, men iofs blir man tillräckligt glad över en mff-seger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matchen börjar närma sig och om en timme ska man bege sig mot Malmö. Man börjar nästan bli lite nervös. Det måste verkligen gå bra idag. Vinner dem idag så går dem upp i topp för dagen iaf. :-P

 

Fick bli ett spel på MFF ändå. Men höll igen lite, jämfört med vad jag brukar spela. Inte mycket, men lite.

 

Fyrling:

MFF

Sverige

Kanada

Slovakien

 

Sverige, Kanada och Slovakien är från hockey-vm och jag tror dem ska vinna ganska enkelt.

 

3,18 är oddset och jag satsa 56,50 dollar. Jaja bara MFF vinner idag så är jag jättenöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jippi! MFF - AIK 4-0 :-D :-D

 

Riktigt härligt spel! Vi visa idag att vi blir att räkna med, men vi måste börja kunna spela bra mot skitlag också om det ska bli riktigt bra. Satte min fyrling och plussa $122,5. Fan va irriterad jag blivit om Kanada inte vunnit i hockeyn. De vann bara med 3-2 mot Tyskland.:shock: Egentligen jävligt onödigt att ta med så många extra matcher, men de kändes så säkra ju. Jeje, ingen skada skedd.

 

Har inte blivit någon poker idag då jag kom hem nyss förutom det lilla jag spela förra natten.

 

Idag: -$19

BR: $1309

April, Betting från pokerrullen: +$62,5

April, poker med cashback: +$1148

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen poker under söndagen heller. Blir nog inte så mycket under måndagen heller om jag inte spelar lite nu förstås, men det går WPT samtidigt på femman så jag vet inte. Mål för maj, statistik och resultat för april kommer komma senare i veckan.

 

BR: $1260

April, Betting från pokerrullen: +$13,5

April, poker med cashback: +$1148

 

Torska 49 dollar idag på Umeå i damfotbollen, men fick iofs in ett annat spel på svenskaspel. Men rullen blev 49 dollar mindre iaf, ingen större fara dock. På nordicbet ligger jag lite plus på sportspelen så helt i onödan lirar man inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev inte alls mycket spel under de sista dagarna i april. Har varit pokerledig två dagar nu och är extremt sugen igen. April gick dessutom bra och det är min bästa månad hittils.

 

Resultat, April!

 

Cashback: +$415

SNG: +$890

Turneringar: -$140

Cashgame: -$17

Totalt: +$1148

 

Totala uttag: -$939

Sport: +$13,5 (det bidrog med ngt iaf:-) )

  • Jag har spelat 878 st SNG´s med en ROI på 7 %, vilket jag är nöjd med.

  • Tjänat $1,01/sng.

  • ITM: 72 %

 

Mål, Maj!

 

Delmål blir att fixa ett resultat på $1000. Efter det ska jag försöka få bättre än aprils toppnotering.

 

Cashback: +$367 (utbetalt idag!)

Utöver detta ska jag alltså minst plussa $1000-$367=$633

 

Fortsätter jag tjäna $1/sng så räcker 633 st.

 

Kommer troligtvis inte bli lika mycket spel då jag kommer börja min praktik nästa tisdag, men en hel del ska jag försöka klämma in. Mer fokus på sng´s också för turneringar var inget vidare. Resultatet säger egentligen inte så mycket då man ska spela fler turneringar innan man ser ngt i resultatet. Men jag har varit helt okencentrerad och oftast åkt ut ganska tidigt. Vet egentligen inte varför.

 

Uttag: -$260 (tog ut lite igår.)

BR ingång maj: $1367

 

Börjar månaden med 1367 dollar alltså, vilket är lite mer än förra månaden så fast jag tagit ut en del av bankrullen så har den ökat lite. Jag tänker till en början köra 50/50 på 11 och 22 dollars.

 

 

Har även nu skrivit upp månadsresultat för Jan-april på första sidan och även postat målen för maj där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så tråkigt att bredbandet strulat idag. Varit riktigt sugen på att grinda hela dagen, men det sket sig. Blev bara 4 st sng där internet gick ner i ITM- spelet och jag plussa bara lite, men det hade kunnat bli mycket bättre. Efter det ville jag inte spela då jag tappa connection titt som tätt under hela eftermiddagen och lite efter middagstid. Fick bli film och fotboll hos en polare istället, vilket inte var helt fel.

 

Idag: +$4

BR: $1371

Maj, spelet: +$4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya månader innebär minus. Känns som jag alltid ska starta uselt och det är jäkla typiskt. När folk riskerar hela sin stack med K3 all in pre-flop och träffar varenda gång så kan man iofs inte göra ngt åt saken. Sen att man ska förlora ett antal höga pockets mot skithänder hör ju bara till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så mycket spel denna månaden än så länge. Internet har spelat ett litet spratt och ibland har man inte kunnat spela pga av det har varit nere. Hoppas det blir bättre igen. Ikväll var vi ute och käkade med klassen, men jag spela några spel nu när jag kom hem och det gick fint. Tog igen det mesta av backet från gårdagen. Hyfsad start på maj med tanke på att jag brukar starta uselt. Lite back bara.

 

2/5: -$76

Idag: +$58

BR: $1353

Maj, spelet: -$14

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken pissedag! :evil: Varför sånt skit i början på en ny månad när man är heltaggad? Tiltar, spelar dåligt men framförallt har jag sjuuuuk otur. Just nu är jag sjukt irriterad.:evil:

 

Idag: -$150

BR: $953 (uttag idag på $250)

Maj, spelet: -$164

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

 

Fick inte tid igår att skriva, men idag här och nu kommer istället gårdagens resultat. Efter en otroligt dålig dag som jag hade i för två dagar sedan gick det mycket bättre igår och snart ligger jag jämnt upp för månaden. Nu ska jag bara jobba över det på plus också. Men som sagt brukar det ta tid i början på en ny månad. Förra månaden låg jag nästan över 300 dollar back och hämta upp det sakta men säkert till fin vinst. I maj har jag nästan varit nere vid 200 back, men just nu ligger jag inte alls mycket back.

 

Igår: +$135

Maj, spelet: -$29

 

Varje dag som det går direkt uselt kan jag ta emot mycket bättre än förr. Jag vet att det kommer komma jobbiga dagar i framtiden också, men jag känner mig bara mer och mer säkrare på mitt spel. Klart att det är tråkigt att backa mycket en dag, men plusdagarna väger upp.:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går fortsatt segt. Spelar idag helt okej, men jag vet inte om jag har sjuk otur eller helt enkelt är sämst HU. Jag har ITM på 75 % på de 178 st shorthanded jag kört i maj, men endast 16 % av alla 178 är försteplatser. 28 % resp. 31 % på andre- och tredjeplatser. Att jag vinner så få för tillfället gör ju sjävlklart att resultatet blir lidande riktigt mycket. Gått ungefär jämnt upp i maj, men jag vill ha försteplatserna på minst 20 % gärna 2,3 procentenheter extra.

 

Får väl se över mitt spel ITM, men jag måste säga att jag har himla otur just nu. Känns som 80/20 lägen blir coinflips och coinflips blir 20/80 typ:roll: :-(.

Jaja det är bara till att jobba vidare.

 

Idag: +$24

Maj, spelet: -$5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...