Gå till innehåll

Pumans - Paus från skrivandet!


pumans

Recommended Posts

TILT! Fan börjar bli sjuk. Jobbig hosta och svettas sjukt mycket. Allt på detta segar datorn då och då. Dessutom har det varit lika tungt med liret idag som igår.

 

278 st

+$280

 

Vinner knappt och kan bara komma trea. Om inte OOTM förstås. Jag hoppas det inte blir lika uselt som förra månaden bara.

 

Imorgon är det party då en kompis fyller 20 år. Men så som man mår nu känns det inte lika kul. Inte ofta jag känner mig dålig så det är typiskt just nu. Skolan börjar på tisdag också. Kul! Nu när äntligen solen tittat fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Puh! Blivit mycket grind igår och idag med jäkligt dåliga resultat. Blev iaf klar med nästa 100 så nu är jag uppe i 300 st. 201-300 var uslaren än uslast.!:evil:

 

Spelade: 100 st

ITM: 69 %

1: 14 st

2: 20 st

3: 34 st

 

ROI: -9 %

-$200

 

Vet egentligen bara att det är en blandning av allt som gör att det gått så dåligt. Tiltar lite smått när jag inte träffar ett dugg, spelar dåligt, dålig tajming osv.

 

Totalt

 

Spelade: 300 st

ITM: 72 %

1: 58 st, 19 %

2: 79 st, 26 %

3: 80 st, 27 %

 

ROI: nere på 4 % nu

+$276

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hejsan!

 

Det var ett tag sedan jag orkade skriva här och det beror väl främst på att det inte har blivit någon poker. Drabbades av jobbig förkylning som fortfarande ligger kvar, men har börjat knapra hosttabletter och det verkar hjälpa lite nu faktiskt.

 

Orken har inte funnits till mycket poker och dessutom har skolan börjat så tiden har varit lite knaper också. Sen 10 aug har jag kanske lirat max 3 timmar totalt varav en timme idag så det har blivit en del pausande. Lite skönt faktiskt, men börjar känna mig sugen igen.

 

328 st

+$470

 

Bra resultat på dem senaste 28 ser jag nu jämfört vad jag låg efter 300 st. Nu blir det bingen för mig!

 

Tschüs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har idag försökt pröva på lite NL50, men det gick inte som jag ville. Ner ca 2 inköp där, vilket inte är katastrof dock. Sen runt 70 back på sng´s så det har varit tung pokerdag.

 

344 st

+$378

 

Tänker fortsätta testa lite cg också, men rullen kanske är lite för liten för NL50 just nu. Runt $1300 har jag just nu i rullen, men vid kris skulle jag nog kunna sätta in litegrann, men inget jag planerar och inget jag vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Årets jävla jubelidiot pris går i år till MIG!:evil: Sng´s har gått så sjukt sämst och riggen är igång igen. Sen när det inte har funnits så mycket sng´s igång har jag varit sugen på NL50, men jag spelar fan ngt helt annat spel för jag vet inte vad jag sysslar med??? Börjar sessionerna uselt för att sedan spela upp mig och jag ligger kanske ca 1 inköp upp när VARJE session slutar med tilt, dåligt och fiskjävlar som drar och tiltat en. Avsluta precis en där jag tiltar loss fullständigt onödigt och går från $50 plus till -$100 på typ ett fåtal händer. Det får inte hända! Va fan gör jag? Blir mest så jäkla arg på mig själv.

 

Måndadens cg-lir, eller rättare sagt de tre senaste dagarna har slutat med ca -$250 på en massa onödigt skit egentligen. Fan!:evil:

 

Sng har ju också som sagt gått katastrof, men det är väl det jag får börja grinda igen lite. Har pausat en del från pokern på sistone så det får bli dags att grinda $22 sng´s igen och totaläga motståndarna.:-P Sugen på hämnd och ingen mer crazytilt nu! Jag kommer igen!8-)

 

 

Krossa gnaget nu MFF så får jag bättre humör igen.:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MFF förlora igår och det var verkligen tråkigt, men de är helt enkelt inte bättre i år och de har väldigt mycket att jobba med om inte nästa säsong ska bli likadan. Just nu orkar jag inte tänka på det, men först och främst måste Åkeby bort. Sen är det en massa annat, men inget jag tänker ge mig in på här.

 

Istället får jag naturligtvis skriva om pokern som igår kväll fick en liten vändning. Och idag har det bara flytit på och jag kunde t.o.m plussa på NL50. Tog typ ett inköp där imorse. Härligt flyt på sng´s också.

 

447 st

+$654

 

NL50 i Aug: -$188:-(

 

 

Med rb inräknat ser det ut att bli en fin månad ändå. Ligger just nu +$1350.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej denna månaden har det inte blivit så värst mycket. Hade en paus på typ 10 dagar dessutom. Hinner väl allt mellan 10-12 sng´s på en timme så då kan du ju räkna ut hur många timmar jag lägger ner på sng iaf. Någon timme här och där har det blivit på cg bara. Inte så mycket där ännu, men ska försöka öva upp mig där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en session på 10 st sng´s och plussa $60. Ser mycket bra ut på sng-fronten iaf. Det är det enda jag orkar lira för nu.

 

Nu blir det serietittande. Ska se de nyaste avsnitten av Kyle Xy och Greek. Två för övrigt helt okej serier. Säsong 1 av Kyle var bättre och det har tappat lite, men fortfarande går det att kolla på. Tycker Greek är så skön serie dessutom.:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger in cg-hand från NL50. Hur ska man agera i liknande situationer? Svårt att få action rätt ofta och vet inte vad som är bästa spelet här? Checkar jag är det ofta man får check tillbaka. Brukar variera lite. Här valde jag att betta ut iaf. Och han foldar som ni ser.

 

** Game ID 1582929098 starting - 2007-08-30 01:56:48

** Edinburgh [Hold 'em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- bobomb sitting in seat 1 with $39.53

- Ballwash sitting in seat 2 with $48.90 [Dealer]

- pumans sitting in seat 3 with $24.76

- monaco26 sitting in seat 4 with $66.37

- tobka035 sitting in seat 5 with $44.00

- skipp123 sitting in seat 6 with $18.04

 

pumans posted the small blind - $0.25

monaco26 posted the big blind - $0.50

 

** Dealing card to pumans: 4 of Spades, 3 of Clubs

tobka035 folded

skipp123 folded

bobomb folded

Ballwash folded

pumans raised - $1.75

monaco26 called - $1.75

 

** Dealing the flop: 4 of Clubs, Jack of Hearts, 3 of Diamonds

pumans bet - $1.75

monaco26 folded

pumans mucks:

pumans wins $5.08 from the main pot

 

End of game 1582929098

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är jag så jävla korkad? Förlorar ngn hand där fi drar ut mig med en två outare AI på turn med klart bästa handen, men neeej. Sen efter det tiltat man loss i onödan. Jag fårstår inte varför jag gör det i cg för??

 

-$420 är resultatet på NL50 denna månaden. Det är ju så jäkla bra eller vad?

 

+$1170 totalt sett i aug tack vare rb och sng´s, men just nu är jag så förbannad på mig själv bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma efter en utekväll och tänkte summera augusti lite snabbt för att lägga det bakom mig. Mitt vanliga nötande med sng´s har gått relativt bra, men jag har också hunnit slaska bort en del på NL50. Dåligt spel, lite tilt och några utdragningar för att sammanfatta cg-liret.

 

Känns jäkligt skönt nu att man spelar med rb i ryggen. Fick runt $500 i början på månaden och runt $400 i mitten av augusti. Har blivit en del uttag också så bankrullen växer tyvärr inte. Ska försöka att öka bankrullen lite varje månad framöver.

 

Har alltså förlorat runt -$420 på NL50 men ligger nästan +$700 på sng. Tillsammans med rb blev månadsresultatet +$1176 . Summorna här ovan är lite ungefärliga, men månadsresultatet stämmer iaf. Orkar inte kolla upp exakta siffror på allt. Timlönen i augusti var ca $20/h, vilket jag tycker är helt okej.

 

I september blir det nog mer sng´s igen. Får träna lite cg då och då, men inte lika mycket som det blivit den senaste veckan. Sätter som mål att klara 600 st sng´s med en ROI på 7 %. Det gäller att bygga upp lite igen på sng´s och inget spel på NL50 för det har jag inte tillräcklig rulle för just nu. Har haft stenhårda regler tidigare som släppts lite denna veckan, men nu ska det bli bättre igen. Ingen dålig MM här inte. Skött det så bra hittills är det dumt att sluta.

 

8 plusmånader på raken och jag hoppas det fortsätter så här. Inget jag trott på i början på året, men nu siktar jag högre, men ska dit sakta men säkert.

 

Japp det var väl allt för nu. Måste sova!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Över till sng grind igen och det går bra! Blir inte mer cg på ett tag, men får jag tid över ska jag försöka läsa lite teori och kanske se några cashgame filmer. Det är måste innan jag sätter mig på cg-borden igen iaf. I september lär det bara bli sng och det har börjat bra.

 

Har hunnit med 88 st och har följande stats:

 

ITM: 81 %

1: 14 st, 16 %

2: 28 st, 32 %

3: 29 st, 33 %

Profit: +$184

 

ITM är rätt högt, men förstår inte varför jag inte kan vinna fler? Tror inte jag kan behålla 81 % över många så då måste jag börja vinna istället. Jag satsar kanske för mycket på att komma ITM så jag oftast är shortstackad? Möjligtvis att jag pushar med för mycket händer HU också, men blindsen är oftast rätt höga så vet inte om det kan bero på det? Välidgt nöjd med början på månaden iaf!:-D Låt det fortsätta.

 

Godnatt!

 

/Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fisktätt som bara den ikväll! Hitta till slut ett stabilt plus, men kunde varit mer. Hade en del otur som vanligt (känns det som) i viktiga potter och vann inte så många HU pga det. Hade en lite tyngre dag igår så det var skönt med bra spel och fint plus idag.

 

Försöker grinda på hyfsat nu i September för att bygga upp rullen igen. Har hittills blivit ca 20 timmars spel, men ska upp mot minst 80h om jag hinner. Blir fin rb i mitten av månaden dessutom om jag håller detta tempo tills dess. Kan nog bli en $400-500 där för första delen av månaden.

 

219 st

+$271

 

Godnatt!

 

/Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelet flyter på som bara den och idag hittade jag ytterliggare ett fint plus. Tycker bara att det är konstigt att jag kommer etta så få gånger. Under september ser sng resultaten ut så här:

 

253 st

1: 40 st, 16 %

2: 80 st, 32 %

3: 80 st, 32 %

+$453

 

Fortsatt väldigt hög ITM (79 %), men konstig fördelning. Får väl fortsätta med att leta upp luckor i mitt HU-spel.

 

Har satt upp lite regler om hur jag ska bygga på rullen. Tänkte försöka behålla 50 % av vinsterna till rullen och göra uttag på 50 %. Utgår från 10 000 kr i bankrullen som grund och för närvarande ligger den på $1640 ~ 11 100 kr. Så allt nu som är vinster läggs hälften på rullen. Vill så småningom gå upp i nivå och förhoppningsvis på så sätt öka vinsten.

 

Fortsätt klonka in deg från fisken inatt! Jag själv måste sova nu.

 

/Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1-8 är dagens HU stats på 23 st sng´s spelade.:-( Men idag var det verkligen inget dåligt spel. Möjligtvis något enstaka misstag, men inget större. Nej istället kom alla utdragningar just denna session. I en HU hade jag 4840 av markerna och fi 160 med blinds på 80/160. Givetvis klonkar han och vänder på allt och vinner. Dessutom hade jag mängder med dominerande händer mot honom, men icke sa nicke. Han hitta det han sökte rivern ett antal gånger.

 

Tyckte jag spela jäkligt bra rakt genom hela session, men mer kunde jag inte göra med alla dessa utdragningar. Riktigt jävla nasty var det!:evil: Dåligt spel ska inte få belönas, men så är det ibland. Inget att göra åt och jag kan glädjas åt att sessionen bara sluta på -$16. Nya tag! För just nu spelar jag stabilt och månaden har gått bra hittills trots dagens mög.:-)

 

Ikväll blir det pizza, lite groggar och Sverige - Danmark!:-D Hoppas och tror Sverige ska ha rätt bra chans att fixa en seger. Har spelat en liten tv-peng till 2,15 på dem.:-) Mot duschen nu!

 

Ha det!

 

/Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del oflyt idag också, men det fick vända lite på slutet plus att jag fortsatt spelar jäkligt stabilt. Kom ihåg att jag hade liknande "utdragningsperiod" i Juli, men nu kan jag hålla lugnet och lägga fokus på spelet istället. Då gick det katastrof när jag fick en del otur, men nu klarar jag mig mycket bättre.

 

Under dagens 52 st sng´s har jag HU stats på 13-7 så fler vinster idag!:-) Sng´s för månaden ser ut så här:

 

329 st

+$491

 

Blir fin rb den 16:e!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag gick det usel och utdragningarna fortsätter komma på löpande band. Händer som QQ mot A6 får inte stå ofta. JJ mot 99, givetvis två nior på floppen osv. Ingen idé att whina för mycket, men man blir ju irriterad. Spela lite halvkasst i några situationer, men för övrigt fortsatt ganska stabilt så minuset hålls nere lite.

 

Idag: -$152

 

Var nere på en 250 och vände tillbaka lite på sista sessionen. Ingen större höjdare att ha igång msn när man lirar heller. Får försöka sluta med det eller inte försöka svara så snabbt som möjligt till dem som skriver till en. Stressar fan ihjäl!:-P

 

390 st

+$339

 

Ska upp 07.00 så får väl släpa mig till sängen.

 

Godnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man behöva genomgå en veckas sjuka suck outs varje månad? Trodde jag upplevde det värsta för ett tag sedan, men detta är snäppet värre.:evil:

 

Typ 3-8 HU stats idag och lägg till en massa OOTM också. För vinst i en SNG pushar jag med A2. Får syn av 10 8. Blindsen är rätt höga men han kunde nog ha foldat. Flopp A 2 6 typ. Han har ingen chans på färg, men givetvis kommer det 10 och sen 10! Var inte ens förvånad att river skulle vara 10 när turn var det.

 

Floppat top set mot ett antal flushhunters. Går förlorande ur alla dessa. Och under loppet av fem minuter på tre olika bord förlorar jag 3 AI preflop med överpar vs. underpar. Alla rätt stora potter och dessa hade gett bra chans på seger i varje sng.

 

Träffar för övrigt inte ett piss och motståndarna spelar som galningar och får träff på träff. Väldigt kul!:rolleyes:

 

Kan det vända snart? Jag kan väl få vinna en coinflip iaf eller?

 

MVH

En irriterad Marcus!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar det fan bli riktigt löjligt! Vill inte säga att det riggat och grejer, men det känns verkligen så. De som degar in med bäst hand förlorar mest just nu.

Hade säkerligen minst 10 st AI lägen med 88-QQ typ mot A3, K5, K7, A6 och så vidare. Ett överkort mot mina pockets iaf och av 10 sådana lägen vann jag max två. Inte en chans i helvetet att jag lyckades vinna många sng´s med ovanstående händer. Lägg därtill några två outare där fi träffar triss mot mina två par t.ex. Och en jävla massa 60-40 händer jag förlorade.

 

Den sista jag lyckades vinna var med runner runner straight. Men det var den enda sjuka utdragningar jag själv gjorde. Det är helt fucked up nu iaf och det hagla med sjuka händer, märkligt spel som fan och en massa suck outs under varje sng i precis.

 

AA vs KK två gånger om i en turre där jag ej var inblandad, men ändå. Ena gången hade jag dock själv AQ. En sng är runt 60-80 händer.

 

Thats poker! Jag vill tro och säga det liksom säkert många andra, men detta är onormalt, riktigt löjligt och jävligt knäckande. Jag sitter och förväntar mig den två outaren eller vad det nu kan vara och så kommer det också. Gång på gång utan några "normala" utfall. Så här har det sett ut i ca 250 sng´s nu med några få undantag, men det är väldigt få. Speciellt är det i dem största potterna för seger som jag blir utdragen i. Kan det inte komma lite i dem mindre potterna? Och det slår fan inte fel heller.

 

Att det varit så pass långvarigt gör det hela osannolikt om man nu kan säga så. Slår man ihop allt är väl sannolikheten lika stor som att vinna ett fett jävla lotto i USA där typ varje invånare har en kupong.

 

En massa svabbel och whine möjligtvis, men det är precis så här det känns och jag överdriver inte när jag försöker berätta om händerna. Vet att utdragningar och varians och allt vad det heter är standard och det måste man leva med, men detta är iaf det sjukaste jag varit med om vid pokerborden.

 

Som tur är har jag inte backat mycket de senaste dagarna och ligger rätt hyfsat till i månaden ändå, men det kunde varit så jäkla mycket bättre. Nöter på bra och spelar bra och fokuserat. Inget tiltande heller. Nu känns det bra med 3 priser och att man har rb:n bakom sig.

 

 

Sorry för om texten är jobbig att läsa. Försöker bara skriva det jag tänker på just nu utan att tänka allt för mycket hur det ser ut. Om nu någon orkar läsa vad jag skrivit så kunde det vara roligt om ni har lite synpunkter eller något eget att skriva om. Egna bad beats under lång period eller vad som helst.

 

Är allt tillfälligheter?

Hur sjukt? Och hur länge kan det pågå? Det går ju inte sätta en gräns för det kan ju egenligen blir hur osannolikt som helst och pågå för evigt. Varje hand är ju unik och allt kan ju hända.

 

Sannolikheten kontra vad utfallet verkligen blir? I det långa loppet blir ju utfallet likt sannolikheten, men på korta perioder kan sannolikheten bli helt fel jämfört med utfallet. Inget man kan "lita" på, som man gärna skulle vilja. Man kanske skulle gå in som underdog i varje pot för då skulle man iaf inte behöva bli utdragen? Tror det kan vara en del av det hela att jag oftast hamnar AI med bäst hand. Givetvis är det större risk att bli utdragen då!

 

Nej nu blir det för mycket. Filosoferar och svammlar lite väl mycket, men skönt att skriva lite. Skola imorgon dock och jag ska upp vid 7-tiden så måste komma till sängs nu.

 

Hoppas bara ni har överseende med texten och det skulle vara kul med något gensvar. Var det bara massa svammel så skriv det om ni tycker så. Bara så man vet.

 

 

Mvh

Marcus - Sömnig och lite arg fortfarande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va fan skrev jag igår egentligen?:-P Var sjukt trött, men ändå skulle jag sitta och skriva en massa.:roll:

 

Jaja orkar själv inte läsa genom vad jag skrivit igen. Sitter i skolan nu och sen blir det pingisträning. Efter det ska jag förska spela lite ikväll. Snart måste outren vända, eller? Hoppas kan jag göra iaf!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland måste man rida på riggen. När jag har varit sjukt frustrerad nåra gånger har jag tagit syn på nåns reraise AI med typ A6, A7. Lyckades med två såna i rad när jag var tiltad, synade för att jag satte fi på ett par typ 88-QQ och vet att det ofta landar ett ess. Båda gångerna köpte jag ut:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...