Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hand Start.

Seat 1 : HERO has $63.15

Seat 2 : SB has $100.34

Seat 3 : BB has $45.83

Seat 4 : UTG has $62.75

Seat 5 : UTG+1 has $33.65

Seat 6 : FI has $64.15

HERO is the dealer.

SB posted small blind.

BB posted big blind.

Dealing Hole Cards.

Seat 1 : HERO has Js Ac

UTG called $0.50

UTG+1 called $0.50

FI called $0.50

HERO called $0.50

SB called $0.25

BB checked

Dealing flop.

Board cards [2h Js Ah]

SB checked

BB checked

UTG checked

UTG+1 checked

FI bet $1

HERO called $1 and raised $4

SB folded

BB folded

UTG folded

UTG+1 folded

FI called $4

Dealing turn.

[board cards [2h Js Ah Kc]

FI checked.

HERO bet $12

FI called $12

Dealing river.

Board cards [2h Js Ah Kc 7s]

FI bet $4

HERO ????

Vad gör jag här? Har inga speciella reads på FI. På floppen är jag övertygad om att jag har bästa handen och satte jag honom på ett färgdrag, men när han synade min pottbet på turn blev jag orolig. Vad betyder hans muppbet på river? Vill han ha en billig SD?

Vad gör ni i samma situation? Är det push som gäller? Jag har ca en pottbet kvar och han täcker mig. Kan jag få en syn av sämre händer?

Postad

FI betade ut på floppen, och synade din kraftiga floppraise; han har troligen A,10 eller bättre. Han checksynar turn, men betar river - dock lite. Jag skulle tolka hans riverbet som ett tecken på rädsla, att han vill ha en billig showdown. Men vad han sedan är rädd för..? Han kanske tror att du har ett set, och själv sitter med A,K. Att han inte raisat preflop behöver inte utesluta det på den här nivån. Du har visserligen två par, men det är inte en jättestark hand, som brädan ser ut. Jag hade nog nöjt mig med att syna, även om du skulle kunna få syn med sämre händer ifall du raisade.

Postad

Given syn. Beten kan förstås betyda att han vill ha en billig SD, men på denna nivån är det en typisk bet för ett missat drag. Han hoppas helt enkelt att du har missat ett drag och tolkar hans bet som en valuebet.

Dåligt spel, men så är det på low limit.

PS: Hur slutade handen...?

Postad

Ska tillägga att synen är given för att du inte får ut något av att höja. Har han mot förmodan en bra hand så spelar han inte på det viset och har han en hand som slår dig (högst osannolikt) så stoppar du pengar i soptunnan.

Får ursäkta att jag svammlar en aning. Tittar på That 70´s show samtidigt som jag skriver.

Ursäktar också att detta blev två inlägg :)

Postad
FI betade ut på floppen, och synade din kraftiga floppraise; han har troligen A,10 eller bättre. Han checksynar turn, men betar river - dock lite. Jag skulle tolka hans riverbet som ett tecken på rädsla, att han vill ha en billig showdown. Men vad han sedan är rädd för..? Han kanske tror att du har ett set, och själv sitter med A,K. Att han inte raisat preflop behöver inte utesluta det på den här nivån. Du har visserligen två par, men det är inte en jättestark hand, som brädan ser ut. Jag hade nog nöjt mig med att syna, även om du skulle kunna få syn med sämre händer ifall du raisade.

Huvudet på spiken! :-)

Själv tolkade jag också hans riverbet som svaghet och satte honom på typ A7. Jag antog också att han kanske t.o.m. skulle kunna folda en hand som AK mot ännu ett pottbet.

Handen forstatte som så att jag gick all in, och han synade efter lite stekning. Han visade AK och vann handen. ul

Postad

Det bästa hade varit om du hade raisat preflop vilket är väldigt lönsamt i såna här läge. River är ett mystiskt läge men jag tror att en fånig liten raise till 16 eller nåt skulle funka bra. Hans bet känns mer som ett stoppbet med AT/AQ A2 än bluff/stål. Nån gång kanske du raisar AK/set till honom men jag raise är helt klart bäst spel i längden.