Gå till innehåll

Hur ska man spela mot "flopptittare"?


Sigge

Recommended Posts

Man höjer med alla händer som man tror kan vara bäst och synar med en hel del annat. Beroende på om det är andra spelare med på floppen så är det antingen fit-or-fold som gäller eller till rivern med bottom pair om du är ensam mot en sådan spelare. Jag talar förresten här om fixlimit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, självklart blir man utdragen ibland. Men det drar du in många gånger om genom att spela tight, aggressiv poker och tvinga honom att skyffla in pengar i situationer när du har ett överläge.

Du bör egentligen vara glad att han drar ut dig ibland - det innebär ju att han kommer fortsätta strö pengar om sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst nånstans att man ska spela fler starthänder och connecters.. Vad anser ni om det? Ska man spela tight(som jag brukar göra) eller spela lite mellan loose och tight?

_________________

att spela tight är ingen mirakel strategi som alltid ska användas , du ska anpassa det spel efter motståndarna alltså spelar dom väldigt löst ska du spela lite löst om du klarar av det annars kan du spela tight det komma ändå vara lönsamt fast kanske inte lika lönsamt. ja draghänder och mindre par går upp i värde bättre odds och om det är så att dom betalar av väldigt ofta så blir implied odds bättre med. Lycka till !
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har läst nånstans att man ska spela fler starthänder och connecters.. Vad anser ni om det? Ska man spela tight(som jag brukar göra) eller spela lite mellan loose och tight?

 

Begreppet tight är alltid relativt motståndet. Du ska alltid spela tight i förhållande till de andra vid bordet, men om de andra spelar jäääätttelöst så ska du spela lösare än du kanske normalt gör. Dock är du fortfarande tight i förhållande till dina motståndare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...