Sigge Postad 30 Maj , 2004 Rapport Postad 30 Maj , 2004 Spelade lite IRL igår och då var där en som inte lade sig en enda gång före floppen.. Han var inte rädd iafalld et blivit en höjning heller.. Hur agerar man mot dom? Citera
Hjort Postad 30 Maj , 2004 Rapport Postad 30 Maj , 2004 Man höjer med alla händer som man tror kan vara bäst och synar med en hel del annat. Beroende på om det är andra spelare med på floppen så är det antingen fit-or-fold som gäller eller till rivern med bottom pair om du är ensam mot en sådan spelare. Jag talar förresten här om fixlimit. Citera
Candolim Postad 30 Maj , 2004 Rapport Postad 30 Maj , 2004 Skulle slänga in lika mkt som den killen hade vid första bästa kort för att bli av med han. Citera
Hjort Postad 30 Maj , 2004 Rapport Postad 30 Maj , 2004 Alltså jag blir väldigt glad av att han en sådan tomte vid mitt bord, oavsett spelform. Så det är inte direkt någon man vill bli av med. Citera
Sigge Postad 30 Maj , 2004 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2004 Det som är problemet är att man vet aldrig om dom har bra händer eller dåliga händer.. Han gick med på 32o och lyckades ändå få kåk på the turn.. Citera
Rah Postad 31 Maj , 2004 Rapport Postad 31 Maj , 2004 Ja, självklart blir man utdragen ibland. Men det drar du in många gånger om genom att spela tight, aggressiv poker och tvinga honom att skyffla in pengar i situationer när du har ett överläge. Du bör egentligen vara glad att han drar ut dig ibland - det innebär ju att han kommer fortsätta strö pengar om sig. Citera
Sigge Postad 31 Maj , 2004 Författare Rapport Postad 31 Maj , 2004 Jag har läst nånstans att man ska spela fler starthänder och connecters.. Vad anser ni om det? Ska man spela tight(som jag brukar göra) eller spela lite mellan loose och tight? Citera
enfethinghaj Postad 1 Juni , 2004 Rapport Postad 1 Juni , 2004 Jag har läst nånstans att man ska spela fler starthänder och connecters.. Vad anser ni om det? Ska man spela tight(som jag brukar göra) eller spela lite mellan loose och tight?_________________ att spela tight är ingen mirakel strategi som alltid ska användas , du ska anpassa det spel efter motståndarna alltså spelar dom väldigt löst ska du spela lite löst om du klarar av det annars kan du spela tight det komma ändå vara lönsamt fast kanske inte lika lönsamt. ja draghänder och mindre par går upp i värde bättre odds och om det är så att dom betalar av väldigt ofta så blir implied odds bättre med. Lycka till ! Citera
Nusseman Postad 1 Juni , 2004 Rapport Postad 1 Juni , 2004 Jag har läst nånstans att man ska spela fler starthänder och connecters.. Vad anser ni om det? Ska man spela tight(som jag brukar göra) eller spela lite mellan loose och tight? Begreppet tight är alltid relativt motståndet. Du ska alltid spela tight i förhållande till de andra vid bordet, men om de andra spelar jäääätttelöst så ska du spela lösare än du kanske normalt gör. Dock är du fortfarande tight i förhållande till dina motståndare. Citera
Sigge Postad 1 Juni , 2004 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2004 Tack för svaren.. Då blir det till att spela lite mer händer då Citera
Recommended Posts