skalle88 Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Jag satt och tittade på High Stakes Poker säsong 2 och undrar lite. En sak jag tänkte på är hur många som callbluffar/ synar med på mellanpar/polissynar på flop och även turn. Vad kan det bero på? Kan de läsa varann till den grad att de vågar satsa såpass mkt pengar på så marginella/tomma händer? Kan detta synande vara en del av att försäkra sig om att det inte blir överkörda. En sak man ser som följd till detta är att de ofta skjutar minst två tomma Cbskott. Potcontroll verkar ju ha upphört existera kanske pga detta synandet De synar ganska friskt preflop också. Tänker de enbart att de ska nå EV+ på psykologi (och image) eller vad har de för tanke med det för att syna en höjning med 96off är ju inte direkt EV+ i längden online Vad säger ni om detta och hur tror ni att ett sånt spel skulle funka i vanliga fall? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 De är tomtar hela bunten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tobjoern Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 nja har svårt att tro att alla är tomtar =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
upandcoming Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Att de synar friskt preflop beror ju på att de har djupa stackar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Krilla Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Att de synar friskt preflop beror ju på att de har djupa stackar. Kan nog bero på att de klipper och klistrar i programmet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Det hela handlar om implicita odds. Det är enorm skillnad mot på nätet där maxinköpet är 100 BB när man i HSP sitter med 1000 BB i inköp. Det går att få bra betalt de gånger man träffar bordet bra. Dessutom är det så att så fort som det är tre spelare med i handen så har man så gott som alltid pottodds och syna så fort man får 2 kort av dealern och så länge som de inte är dominerade av någon motparts kort. Det hela handlar om att spela pottoddsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Att de synar friskt preflop beror ju på att de har djupa stackar. Nej det beror på att de har "heart" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vetgirig Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 En sak jag tänkte på är hur många som callbluffar/ synar med på mellanpar/polissynar på flop och även turn. Vad kan det bero på? Kan de läsa varann till den grad att de vågar satsa såpass mkt pengar på så marginella/tomma händer? Enkelt det vet att CB är så vanliga att om de har något på floppen så är det stor chans att deras hand är bäst - självklart så måste de då syna. De kan även då syna för att de tänker bluffa på en senare gata. I detta läget handlar det inte lika mycket att spela korten som att spela motspelaren. Det faktum att folk ofta synar med drag och mellanpar på floppen gör att de som CB på floppen vet om att om de gör ett andra CB på turn så representerar de ett överpar - och först då kanske de kan få bort motspelaren som trodde de var tom då de CB på floppen. Så detta handlar om att spela mot motståndaren och inte direkt spela sina kort - bluffar och motbluffar - samt att göra dessa utgående på hur de tolkar att motspelaren anser sin hand vara. Det handlar om att spela på poker på flera nivåer: Nivå 1: Vad har jag för kort - så spelare nybörjaren. Nivå 2: Vad har motståndaren för kort - kan jag slå dem - så spelar de mera erfarna. Nivå 3: Vad TROR motståndaren att jag har för kort och hur skall jag spela för att representera denna hand så motståndaren måste lägga sig mot min bluff ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Dels beror det väl på stackdjup och implicita, men framförallt på image och metaspel. Alla synar ju inte heller 3betar med 96o. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Eblinho Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Det handlar varken om implicita odds eller heart. Dom misstänker eller känner att deras motståndare är svaga och synar därför (oftast i position) på flop för att invänta motståndarns move på turn och därefter kunna ta hem poten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PeO Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Allt limpande/openlimpande med skitkort har jag heller inte förstått mig på. Och syna med Ace-Rag-offsuit när det är höjt fattar jag inte heller. Vad vill de egentligen träffa med en sådan hand? Annars verkar det vara tajt ABC-poker som krossar bordet. Se bara på Phil Laak, han spelade så och han var en av förra säsongens största vinnare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
upandcoming Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Från och med nu är det peppis på alla som lägger fram en korkad teori utan att skriva "jag tror", "min teori är att" eller liknande. Ville bara upplysa om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Vad är "peppis"?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lfx Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Det hela handlar om implicita odds. Det är enorm skillnad mot på nätet där maxinköpet är 100 BB när man i HSP sitter med 1000 BB i inköp. Det går att få bra betalt de gånger man träffar bordet bra. Som när Sam Farha synar Wasickas minraise till 20k med lite över 20k till bakom? Nej, i vissa fall handlar det faktiskt om att dom spelar jävligt dålig poker. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Staahla Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Vad är "peppis"?? Har du inte läst Ondskan, din klåpare? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Har du inte läst Ondskan, din klåpare? Om jag läser Ondskan, lovar du att läsa Pride and Prejudice då? Antar att det är någon bestraffningsform, jag kan tänka mig att delta om det är något som påminner om när de prylar Pvt Pyle med tvålar inlindade i handdukar i Full Metal Jacket. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 T o m Harmon klarar sig fint trots att hon sitter och foldar in i döden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 T o m Harmon klarar sig fint trots att hon sitter och foldar in i döden. Men snälla nån! Hittills har det bara varit underbegåvade amerikaner som inte kan stava det där oerhört krångliga namnet. Kanske ingen högoddsare att just du missar iofs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 alltså de flesta sitter väl med 100K? 100K med 300/600 blinds och 100 dollar ante är inte så stor skillnad från 100bb djupt utan ante... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lfx Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 alltså de flesta sitter väl med 100K? 100K med 300/600 blinds och 100 dollar ante är inte så stor skillnad från 100bb djupt utan ante... Speciellt inte om man övermörkar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 tycker man får intrycket av att de bara gillar att gambla. det är inte konstigt det klagas en del på deras spel, en del händr är horribla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Men snälla nån! Hittills har det bara varit underbegåvade amerikaner som inte kan stava det där oerhört krångliga namnet. Kanske ingen högoddsare att just du missar iofs. Snabbsökning på google ger att ca hälften av sidorna stavar det Harman och den andra hälften Harmon, men eftersom du är expert så kan jag lika gärna fråga dig vad den korrekta stavningen är då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 1 Mars , 2007 Rapport Share Postad 1 Mars , 2007 Ja alltså, eftersom hon heter Harman så bör det väl stavas Harman. edit: det ger 127,000 träffar mot 21,100 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 2 Mars , 2007 Rapport Share Postad 2 Mars , 2007 Det är TV o de har ett ofta ett löst rykte o bevara. Wasicka tex kommer ju aldrig bli en stjärna om han nu inte vinner ett par riktigt stora tävlingar då han är en nöten spelare. Folk sätter sig inte framföra TV apparaterna o tittar på färg torka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jackbalsam Postad 3 Mars , 2007 Rapport Share Postad 3 Mars , 2007 Alla som förklarar spelet med "såhär är det" är för söta. Svaret är att det är live och dom slaskar, det är en inneboende drift i människan att se många floppar när man spelar live. Det där med implicita odds är ju bara fel. Dels så höjer ju alla andra med skit så det är inte så att man stackar någon så fort man floppar tvåpar i HSP. För det andra så sitter dom ju och synar ner varandra så fort dom träffar ett par så dom omvända implicita är ju inte jättehärliga. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts