Gå till innehåll

Theelch - comebackar på svs


Theelch

Recommended Posts

Hej hej gott folk!

 

Jag heter Mattias och är 22 år. Jag kommer ursprungligen från Växjö, men flyttade till Karlstad förra hösten för att plugga vid Universitet här. För en vecka sen hoppade jag av eftersom att jag har bestämt att söka en annan utbildning till hösten. Fram till dess har jag bestämt att spela poker på heltid!

 

Pokerhistorik

 

Blev intresserad av poker efter att jag satt upp och kollade på WPT på femman för för cirka 1 ½ år sedan. Innan dess hade jag aldrig varit intresserad av någon typ av kortspel eller liknande. Jag blev väldigt sugen på att spela men bestämde mig att jag ville ha mer kunskap om poker innan jag började spela så jag beställde Pokerhandboken. Sedan började jag spela på Expekt som förstasida på dåvarande Prima. Där spelade jag i stort sett bara SnG på låga nivåer dvs 2,5-5 USD på och nu efterhand tycker jag att det var ett mkt val eftersom att man lär sig de absoluta grunderna i spelet. Mkt poker för pengarna helt enkelt.

 

Bankrullen på den tiden låg mellan 100 och 150 dollar vilket jag tyckte var rätt rimliga pokerpengar då. Sedan efter juluppehållet i skolan kände jag att det var dags att bonushora lite och bara spela CGs. Spelade bara NL10 och lärde mig ABC-poker (även om jag var extremt vek, men så är det ju i början :) PF.nu hittade jag i oktober förförra året och blev fast här. Har inte skrivit många inlägg, men har PF.nu som startsida :-) . Särskilt har dagböckerna intresserat mig och har länge varit sugen på att skriva en så nu är äntligen dags!

 

Just nu och framtid

 

Jag har två väldigt bra månader bakom mig med runt 40k SEK per månad.

Jag tänker spela på två sidor, Partypoker samt Ipokers skin; Club on the park. Jag spelar enbart NL200 SH. Bankrulle-krav samt lite regler kommer troligen upp under dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 105
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har i stort inte spelat något alls där utan kommer från Tribecanätverket. Efter har kännt lite på ipoker så saknar jag redan Tribeca :rolleyes:

 

Men jag hoppas att det finns lite fisk där oxå, jag nickar för övrigt Theelch84 på Ipoker och Zavadil på Partypoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för lyckönskningarna stoffe83 och DaPine87, brukar titta in i era dagböcker titt som tätt.

 

Som jag skrev innan ska jag spela på Party och Ipoker.

 

Rullen på Party just nu är $4573 och på Club ska jag sätta in $4000. Sedan har jag lite småslattar liggande på andra sidor som är runt $1700.

Såhär ser mina BR-krav ut på ett ungefär:

På enskild sida:

NL100 3000

0-2000

 

Nl200 6000-12000

2000-5200

 

NL400 12000-25000

5200-9000

 

NL600 25000-50000

9000-25000

 

NL1000 50000+

20 000+

 

Tanken är att jag ska gå upp till NL400 när jag har 12 000 sammanlagt och samtidigt har minst 5200 på en enskild sida där jag ska spela NL400.Detta är inga direkta regler för mitt spelande utan mer riktlinjer.

 

Ser att det blev lite flummigt, men jag hoppas att det ska bli en flumdagbok samtidigt som jag skriver den mest för min egen del för att ha koll på saker och ting!

 

Ikväll blir det lite fest hos en kompis, men imorrn och på helgen ska det nog bli lite spelande. Får se om det blir nåt fylleinlägg ikväll, annars ses vi snart igen kära dagbok. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till! Själv slaskar jag också på nl200, vad ligger din rulle på just nu? :)

Mig hittar du på everest och bestpoker, och om du vill följa mitt slaskande så har jag även en dagbok här på forumet. Kör du PT eller något, och vad ligger din stats på då isf?

 

Lycka till ännu en gång!

 

/A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe jo känner igen dig urmyrakeback spelade en del mot på fulltilt.

 

Min rulle ligger just nu på $14K men jag ska snart göra en stor utcashning, så den kommer ligga runt $8-9K efter detta, mer om den exakta summan kommer senare i veckan.

 

Har bara cirka 28K händer på nuvarande databas men det speglar väl lite min spelstil iaf. Nu ligger statsen på: 22.1/14.7/2.2 så spelar väl en TAG-stil.

Vet att att jag har mycket att förbättra i mitt spel för att bli bättre och klättra i nivåer. Men mer om detta har jag tänkt att skriva om en annan dag så se detta som en appetizer gott folk! :-D

 

Tack för lyckönskningarna iaf urmy...

Btw har kikat lite i din dagbok, keep up the good work

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat lite på ipoker tidigare idag, var inte imponerad av spelet, men hittade inget riktigt flyt och förlorade lite. Ska börja en ny session nu, hoppas det går bätrre.

 

Jag har bestämt att inte redovisa min rulle/resultat riktigt ännu utan ska vänta tills jag har tagit ut de $ jag har planerat att ta ut. Så det första spelandet i dagboken har inte riktigt tagit fart och det kommer nog inte göra det förrens på måndag. Kanske kommer något mer inlägg innan dess annars hörs vi på då! CIAO!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har bara cirka 28K händer på nuvarande databas men det speglar väl lite min spelstil iaf. Nu ligger statsen på: 22.1/14.7/2.2 så spelar väl en TAG-stil.

 

 

Har exakt dom Statsen när jag multitablar 4-8 bord NL 50-NL100 :) Dock inte på samma urval av händer som dig, men typ hälften :)

 

Anyway Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, dig känner jag igen från Tribeca/iPoker. Du är helt klart en av de bättre. GL!

 

Edit: Kollade upp dig i min PT. Du har 24/14.5/3.2 i min databas över 672 händer. Du har under de händer vunnit $1,292. Hyfsat?

 

Otroligt nog har jag plus på dig dock. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GLmötte dig idagGG

 

MEN du får inte bara skriva så om du inte nämner ditt nick, ffs! ;-)

Nej, men skulle kunna tänka mig att jag donerade lite, har inte hittat in riktigt i ipokerliret ännu och spelar absolut inte mitt A-game just nu, men hoppas jag inte spelade för fiskigt iaf. Hur tycker du att spelet är på Ipoker annars da? Någon man ska se upp för?

 

Har exakt dom Statsen när jag multitablar 4-8 bord NL 50-NL100 :) Dock inte på samma urval av händer som dig, men typ hälften :)

 

Anyway Lycka till!

 

Ok, vi måste spela exakt likadan då ju, coolt. Nej men allvarligt fortsätt med den spelstilen så är du kanske snart uppe bland de stora grabbarna :-)

 

Fan, dig känner jag igen från Tribeca/iPoker. Du är helt klart en av de bättre. GL!

 

Edit: Kollade upp dig i min PT. Du har 24/14.5/3.2 i min databas över 672 händer. Du har under de händer vunnit $1,292. Hyfsat?

 

Otroligt nog har jag plus på dig dock. ;)

 

Hehe kul att höra! :-D Eftersom att jag har följt din dagbok ett bra tag så kände igen ditt nick på Tribeca, och alltid när jag satte mig vid ett av dina bord så rushade jag som fan så jag är inte förvånad att jag ligger på så mkt plus. Samtidigt är det sköna stats där, fan vad jag saknar tribeca redan. :-( Ipoker känns inte hälften så fiskigt, eller vad har du för uppfattning Verdi?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju rushat på iPoker, och dessutom på gamla Tain, hela tiden så jag tycker ju att det är bättre än gamla Tribeca, som jag tyckte kunde vara ganska tufft ibland mot slutet.

 

Fast det där brukar ju svänga med sin egen klonk-faktor. Går det bra så tycker man att motståndet är dåligt och går det dåligt tycker man motståndarna är bra.

 

Men helt ärligt, jag tycker iPoker verkar bättre än Tribeca. Snabbare klient, färre short stacks, färre TAG-grinders...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju rushat på iPoker, och dessutom på gamla Tain, hela tiden så jag tycker ju att det är bättre än gamla Tribeca, som jag tyckte kunde vara ganska tufft ibland mot slutet.

 

Fast det där brukar ju svänga med sin egen klonk-faktor. Går det bra så tycker man att motståndet är dåligt och går det dåligt tycker man motståndarna är bra.

 

Men helt ärligt, jag tycker iPoker verkar bättre än Tribeca. Snabbare klient, färre short stacks, färre TAG-grinders...

 

Jag känner igen mig mycket i det du skriver om att man tycker det är lättare motstånd om det går väldigt bra en kortare tid. Även om det bara är varians liksom. Jag måste dock säga att jag älskade motståndet på tribeca, som du säkert redan förstått. Visst satt en del grinders på borden i slutet, men samtdigt höll inte de flesta någon högre kvalitet enligt mig. Men smaken är som baken. :-)

 

Helgen har annars varit väldigt pokerfattig, satte uppe och spelade datorspel till halv tre igår med en kompis. MEN idag har jag tänkt att spela en del. Alla mina uttag är gjorde och sammanlagt blev det runt $4K, så därmed ligger rullen på cirkus $9700. Så nu börjar jag räkna härifrån som första dagen i boken.

 

Dagboksrullestart: $9700

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första riktiga sessionen i dagboken är avklarat. Blev en ganska lång session för att vara mig, cirka 3 timmar. Hade absolut inget flyt i början och började semi-tilta, spelade fyra ipokerbord då. Hittade sedan sköngrinden med 3 ipoker och 3 partybord och då gick det betydligt bättre så det blev ett plus på $662. Tror att jag i fortsättningen ska köra just 3bord på varje nätverk, känns bekvämt.

 

Blir mer spelande ikväll, men inga turneringar, främst för att jag suger på det och sen har jag försökt kvala in till Warm-up på stars utan nån succé och då får det vara. Möjligt att jag sticker in med nån HH, men nu blir det fisk....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha då var det dags att summera denna pokerdagboks första speldag. Det blev ett hyfsat plus resultat på $1169, jag är väldigt nöjd. Rushade en del på party, medan ipoker kändes trögare även om jag vann en del där också. Hade väl inte direkt några svåra beslut idag utan det flöt på rätt skönt. Nehe nu är det läggdags, ska träna imorgon förmiddag.

 

Gonatt alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår spelade jag cirka 3 h, 3 bord på i och 3 på party, vilket numera är standard. På party var jag riktigt kortkall( 18.1 i VP$iP) och slutade minus, medan jag vann cirka $280 på ipoker, så sammanlagt var vinsten $262. Några intressanta händer:

 

 

Spelar långt ifrån mitt normalspel här, men trodde att Super-LAG-fi inte skulle tro på att jag hade ett högt PP och det gick ju bra denna gång.

 

$200 NL Texas Hold'em - Monday, March 05, 14:15:45 ET 2007

Table Table 128205 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: Starbreeze ( $203 )

Seat 4: AlphaAllIn ( $200 )

Seat 6: Nando7 ( $310.15 )

Seat 2: Zavadil ( $252.50 )

Seat 5: LukeNoordijk ( $568.80 )

Seat 3: IcanfoldAA ( $199 )

LukeNoordijk posts small blind [$1].

Nando7 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Zavadil [ Ks Kd ]

Starbreeze folds.

Zavadil calls [$2]

IcanfoldAA folds.

AlphaAllIn folds.

LukeNoordijk raises [$5]

Nando7 folds.

Zavadil raises [$20]

LukeNoordijk calls [$16]

** Dealing Flop ** [ 2d, 6c, 7d ]

LukeNoordijk bets [$12]

Zavadil raises [$45]

LukeNoordijk calls [$33]

** Dealing Turn ** [ Th ]

LukeNoordijk bets [$36]

Zavadil raises [$112]

LukeNoordijk calls [$76]

** Dealing River ** [ 6d ]

LukeNoordijk is all-In.

Zavadil is all-In.

LukeNoordijk shows [ 7h, 9s ]two pairs, Sevens and Sixes.

Zavadil shows [ Ks, Kd ]two pairs, Kings and Sixes.

LukeNoordijk wins $316.30 from side pot #1 with two pairs, Sevens and Sixes.

Zavadil wins $504 from the main pot with two pairs, Kings and Sixes.

 

Måste visa upp min floppade färgstege också, turnen är ju absolut det sämsta kortet som kunde komma, men fick hyfsat betalt ändå, även om jag inte spelar den optimalt.

 

GAME #495193972: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-03-05 20:03:41

Table Jelling

Seat 1: SandraTeaser ($199.00 in chips) DEALER

Seat 3: fishka27 ($189.58 in chips)

Seat 5: EnkelSpeleman ($243.00 in chips)

Seat 6: jamiedime ($247.65 in chips)

Seat 8: Theelch84 ($203.00 in chips)

Seat 10: babybohh ($227.07 in chips)

fishka27: Post SB $1.00

EnkelSpeleman: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Theelch84 [D7 D6]

jamiedime: Fold

Theelch84: Raise $8.00

babybohh: Call $8.00

SandraTeaser: Fold

fishka27: Call $7.00

EnkelSpeleman: Call $6.00

*** FLOP *** [D10 D8 D9]

fishka27: Bet $22.00

EnkelSpeleman: Fold

Theelch84: Call $22.00

babybohh: Fold

*** TURN *** [DJ]

fishka27: Check

Theelch84: Bet $50.00

fishka27: Call $50.00

*** RIVER *** [CA]

fishka27: Check

Theelch84: Bet $123.00

fishka27: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $296.00 Rake $3.00

Theelch84: wins $296.00

 

Sedan tänkte jag ta lite händer med svåra beslut, kommentera gärna! :-)

 

Vad göra på rivern när en TAG-fi betar ut. Känner mig tvungen att höja på floppen när han betar ut så lite och iochmed mitt pre-spel. Känner mig sedan slagen på floppen när han synar, men går det att hitta syn på rivern?

 

HH1:

GAME #495214292: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-03-05 20:29:39

Table Norresundby

Seat 1: Theelch84 ($354.27 in chips) DEALER

Seat 3: elladron1 ($32.00 in chips)

Seat 5: bustybusty ($76.15 in chips)

Seat 6: NASHERMAC ($257.10 in chips)

Seat 8: lexanderK ($200.00 in chips)

Seat 10: pleasetiltme123 ($203.15 in chips)

elladron1: Post SB $1.00

bustybusty: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Theelch84 [HK DA]

Dealt to pleasetiltme123 [CJ CK]

NASHERMAC: Fold

pleasetiltme123: Raise $8.00

Theelch84: Call $8.00

elladron1: Fold

bustybusty: Call $6.00

*** FLOP *** [CA C9 C7]

bustybusty: Check

pleasetiltme123: Bet $14.00

Theelch84: Raise $35.00

bustybusty: Fold

pleasetiltme123: Call $21.00

*** TURN *** [s4]

pleasetiltme123: Check

Theelch84: Check

*** RIVER *** [D4]

pleasetiltme123: Bet $75.00

Theelch84:??

 

 

Vad göra med mitt överpar på turnen när jag blir check-rejsad?

Push?

Call?

Eller t.om fold?

Fi är TAG på ett ganska fåtal händer och har inte utmärkt sig något speciellt.

 

HH2:

GAME #495195123: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2007-03-05 20:05:10

Table Jelling

Seat 1: SandraTeaser ($199.00 in chips)

Seat 3: fishka27 ($109.58 in chips) DEALER

Seat 5: EnkelSpeleman ($235.00 in chips)

Seat 6: jamiedime ($247.65 in chips)

Seat 8: Theelch84 ($296.00 in chips)

Seat 10: babybohh ($219.07 in chips)

EnkelSpeleman: Post SB $1.00

jamiedime: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Theelch84 [sA HA]

Theelch84: Raise $8.00

babybohh: Fold

SandraTeaser: Call $8.00

fishka27: Fold

EnkelSpeleman: Fold

jamiedime: Fold

*** FLOP *** [DQ C10 S6]

Theelch84: Bet $15.00

SandraTeaser: Call $15.00

*** TURN *** [D8]

Theelch84: Bet $39.00

SandraTeaser: Raise $90.00

Theelch84: ??

 

Svårt att hitta någon mer hand faktiskt, se till att kommentera lite nu tack! :-)

 

Redovisar min bankrulle också:

 

Startrulle: $9700

Nuvarande: $11331

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en pokerdag har gått och ännu en dag med gröna siffror. Jag känner utan tvekan att jag är inne i en upswing, det är aldrig fel. Dessutom tror jag aldrig att jag varit bättre spelare än jag är nu, även om det finns mycket att förbättra fortfarande.

 

Jag har igentligen inga stora ambitoner med min poker, utan tycker det är ett ok jobb där man kan tjäna hyfsat bra med cash. När jag började spela trodde jag aldrig att jag skulle kunna spela, och vinna, såhär högt som jag gör nu. NL100 kändes som riktigt högt där jag aldrig skulle kunna spela. Nu har jag tagit mig över det stora berget känns NL1000 som NL100 gjorde då och allvarligt talat vore det en dröm att spela däruppe. Samtidigt är jag inte säker på att jag kan bli tillräckligt bra eller om jag skulle palla swingsen däruppe. Ett inköp är ju fan 7 000 spänn, en jävla massa pengar igentligen.

 

Snart blir troligen spel på NL400 och då är det ju inte så långt kvar till NL1000.. eller? ;-)

Hehe ja ja ska bli kul att prova på, hann spela lite NL400 på Tribeca, men det ska bli jäkligt kul att prova på på riktigt. Nån som har tips eller kan säga mig vad som skiljer i spelet mellan nivåerna? Är förstås skillnad mellan sajterna, men ipoker och/eller party vore bra! :-)

 

Nu är det dags att grinda sängen.

 

6/3: $669

 

Total rulle: 12 001

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat lite både igår och idag. Spelade igår på kvällen och spelade även lite i natt. Provade lite NL400 på Party igår och var inte direkt imponerad av spelet, men visst mer 3-bets och sådär. Råkade iaf vinna en pot :oops: , där en spelare bluffade mig på rivern, måste posta den btw, en av de stösta potterna jag vunnit i min pokerkarriär :-D

 

***** Hand History for Game 5744628946 *****

$400 NL Texas Hold'em - Wednesday, March 07, 14:51:27 ET 2007

Table Table 127418 (No DP) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 1: HalpIsHere ( $475.70 )

Seat 6: ImSoSuitEd ( $435.40 )

Seat 3: Zavadil ( $582 )

Seat 2: ciras73 ( $234.72 )

Seat 5: DontTapTheGlass ( $392 )

Seat 4: redace2207 ( $396 )

redace2207 posts small blind [$2].

HalpIsHere posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to Zavadil [ Ks 6d ]

Zavadil raises [$15]

redace2207 calls [$13]

HalpIsHere folds.

** Dealing Flop ** [ 6c, 6s, 9d ]

redace2207 checks.

Zavadil bets [$25]

redace2207 calls [$25]

** Dealing Turn ** [ Qc ]

redace2207 checks.

Zavadil bets [$60]

redace2207 calls [$60]

** Dealing River ** [ 7h ]

redace2207 is all-In.

Zavadil calls [$296]

redace2207 shows [ Th, Kc ]a pair of Sixes.

Zavadil shows [ Ks, 6d ]three of a kind, Sixes.

Zavadil wins $795 from the main pot with three of a kind, Sixes.

Stari84 has joined the table.

 

Riversynen av mig kan diskuteras, men samtidigt är det troligt att han sätter mig på ett överpar där och pushar 6x och då är det ju bara A6 jag ligger efter, aldrig att jag kan lägga mig såsom handen spelade. Nån som tycker annorlunda?

 

Ikväll blir det nog inte så mkt spel, ska ut på barrunda, kommer nog bli intressant även om jag inte direkt är på humör, men när man spelar poker på heltid tror jag att det är bra att komma ut och se lite folk iaf. :-)

 

Nehe, fan måste strax gå, i helgen ska jag och sambon hyra bil och åka till IKEA i Örebro, vi kommer att ha bilen hela helgen, ska bli skönt med lite frihet, men får se hur mycket poker det blir. Är föresten grymt sugen på bil till våren men vi får se... Känner att det blev ltie flummigt men jag har druckit lite ÖL så får klaga på det. Redovisar här de två senaste dagarna:

 

7/3: $140

 

8/3: $291

 

BRstart: $9 700

BR nu: $12 500

 

 

btw kommentera gärna de händer jag la ut för nån dag sen, kommer med resultatet i helgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåligt med kommentarer på händerna lite tåkigt, men det kanske var standardhänder(?). LOL da, nu när jag tänkte kommentera dom såg jag att jag fått med FIs hand där jag har AK. :oops: Han hade alltså nötfärgen som jag synade ner, en ganska dålig syn mao. Jag slår igentligen ingenting när han betar så, "värdebetsaktigt".

 

I den andra handen med AA, la jag rocketserna, kanske lite weak-tight. Men ett sånt litet raise på turn av en tight spelare är oftast stål, enligt mig.

 

Fredag och lördag har det inte blivit mycket spel, precis som jag förutspådde. Vi har som sagt hyrt bil. När vi bokade bestämde vi att vi skulle välja en Volvo S40, men när jag kom dit på fredag förmiddag hade de inte inne någon.(kom tidigare än jag hade sagt tidigare) Nehe tänkte jag vad blir det nu för skitbil. Jo det blev en lite XC90, haha. Fattar glad jag blev när han sa det. Har alltid gillat den bilen, den ser ju riktigt fet ut.

 

Riktigt ovan först när jag skulle köra den, men sedan, fan man känner sig som king of the road alltså. :-) Riktigt gött. Tyvärr är inte accen superbra, den är automatväxlad+ dieseldriven, men ändå en riktigt skön bil, man har provat kick-downen ett par gånger. :-D

 

Hann spela lite poker i fredag på kvällen, provade NL400 -$660 slutade det äventyret, blev tyvärr lite utdragen, men jag vägrar bad-beat whina så nog om det.

Hade en intressant hand från den sessionen:

 

Har byggt upp en hyfsad stack och blir helt ställd när han rerejsar mig. Jag har ingen aning vad jag ska göra i dethär läget. Om Fi hade varit rock så hade varit ett givet lägg. Men han hade typ stats 23/22 eller nåt, dock inte sett honom 4-betat innan, men han var absolut bästa spelaren på bordet. Är det för vekt att lägga mot en spelare? Eller är det troligt att han squezzar med ett junkhand? Kan man nånsin syna här för att ta ett nytt beslut på flop? Som sagt var helt lost så jag tog den weak-tighta alternativet.

 

$400 NL Texas Hold'em - Friday, March 09, 16:51:00 ET 2007

Table Table 127575 (No DP) (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 6

Seat 4: gentie ( $1310.40 )

Seat 5: john2121211 ( $406.30 )

Seat 3: Zavadil ( $784.85 )

Seat 6: canonlil ( $525.90 )

Seat 1: torpeda ( $381 )

Seat 2: antikiller1 ( $64 )

gentie posts small blind [$2].

canonlil posts big blind [$4].

** Dealing down cards **

Dealt to Zavadil [ Qc Qh ]

torpeda raises [$14]

antikiller1 folds.

Zavadil raises [$50]

gentie raises [$178]

canonlil folds.

torpeda folds.

Zavadil folds.

gentie does not show cards.

gentie wins $248

 

Redovisar resultat för fredagen, idag har jag spelat lite med +-0 resultat, ska troligen bli mer och återkommer isf med dagens samt veckans resultat.

 

9/3: -$660

 

Total BR: $11 825

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades gå lite pluss ändå igår och dessutom fick jag en del av Club on the parks bonus. Resultatet för första veckan i dagboken ser ut enligt följande:

 

5/3: $262

6/3: $669

7/3: $140

8/3: $291

9/3: -$661

10/3: Inget spel

11/3: $746 varav bonus 155

 

Sammanlagt: $1448 på 18.72h

 

Jag är hyfsat nöjd med resultatet men inte med timmarna jag spelat. Jag MÅSTE upp i alla fall 25h/vecka nu när jag inte har något annat. Men jag får helt enkelt skylla på helgen och XC90:n. :-)

Finns väl inte så mycket mer att säga om veckan. Hoppas på att under kommande vecka gå upp på NL400, eventuellt köra 3 bord 200 och 3 på 400.

 

Har föresten signat upp på cardrunners för attfå tillgång till deras filmer, riktigt bra sätt att utveckla sitt spel enligt mig. Så nu under förmiddagarna blir det mycket grindade av instruktionsvideor på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, så du har lämnat metropolen växjö? 8-)

 

Ville egentligen bara säga att du har en trevlig dagbok, lycka till!

 

Japp lämnat metropolen Växjö och bor i ännu ännu större metropol, iaf enligt värmlänningarna! :-)

 

Tack för lyckönskningarna, de värmer...

 

Har spelat lite idag på Ipoker och är för stunden -$284 för dagen, bara på NL200, ska förhoppningsvis ta igen detta ikväll. :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte inte uppdaterat på ett tag och ni kanske kan gissa varför? :twisted:

 

Har tyvärr förlorat lite, men thats poker. Känns som en jäkla lustigt period ändå, jag har haft bra händer och hyfsade floppar men ändå inte lyckats plocka in mycket cash. Oftast när man(läs jag) har en sämre period så brukar man antingen få dåligt med händer postflop eller alltid har secondbest-hand typ. Men under dessa två dagar har det inte riktigt varit så utan jag har blöd-förlorat pengar och då blir det att man tvivlar på sitt spel också. Som jag skrev i någon tidigare post så är jag medlem på cardrunner och i deras videor gör de ofta ett c-bet på turn också om fi verkar svag. Jag har själv provat detta i större grad och jag tror jag förlorat mycket på det. Visst det kan vara bra att göra ibland, men isf mot rätt fi och på rätt bräda typ. Så där är verklligen nåt jag måste jobba på. Är det nån som har några tips är det bara att spamma på!

 

Spelet på ipoker har verkligen inte funkat sen jag började där. Spelarna känns fan sämre än på party men jag verkar ha svårt att anpassa mig. Visserligen haft endel utdragningar, men sånt är svårt att skylla på. Svårt också att vara utan PT-statsen som jag har vant mig vid från tribeca och även på party.

 

Jag är en sån person som väldigt sällan tiltar. Visst ibland kommer nån session där man göra vissa tiltmoves, men jag brukar oftast aldrig tilta bort mer än ett inköp. Men denna veckan har jag legat högre på tiltskalan och en stor anledning till detta är att min mus till bärbara datorn(har en stationär också) har krabbat (småländsk(? ej säker) ord för strulat typ) och detta har tiltat mig mer än något annat, hehe. Men har idag köpt en ny så hoppas på att det också ska bli bättre.

 

Fan va skönt att våren har "kommit", sitter just nu när jag skriver detta utanför huset där vi bor med laptopen, så jäkla soft. Tanken är att jag i sommar ska sitta här och grinda och även ute hemma hos mina föräldrar i Växjö. Göttare går det inte att ha det allså. :-)

 

Resultat:

 

12/3: -$750

 

13/3: ~-$550

 

BRstart: $9700

Nuvarande BR: ~$11 100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...