jaha81 Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Hej, detta hände igår.. det känns som jag spelade rätt kasst så jag skulle uppskatta kommentarer på hur jag skulle ha spelat annorlunda.. fi hade jag klassat som tight passive preflop och aggressive postflop.. skulle jag foldat vid hans CR? foldat på turn? Seat 7 is the button Total number of players : 10 Seat 10: govi361 ( $82.95 ) Seat 1: tomppeli ( $106.6 ) Seat 2: pinturiq ( $54.9 ) Seat 3: catbomb ( $40.5 ) Seat 4: HERO ( $200.6 ) Seat 5: kenpet ( $91.85 ) Seat 6: Linkiboy ( $98.5 ) Seat 7: error666 ( $80.5 ) Seat 8: crille24 ( $90.75 ) Seat 9: nitschi7 ( $204.65 ) crille24 posts small blind [$0.5]. nitschi7 posts big blind [$1]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ As Qd ] govi361 calls [$1]. tomppeli folds. pinturiq folds. catbomb folds. HERO raises [$4]. kenpet folds. Linkiboy folds. error666 folds. crille24 calls [$3.5]. nitschi7 folds. govi361 folds. ** Dealing Flop ** [ 6h, Qh, 7d ] crille24 checks. HERO bets [$6]. crille24 raises [$17]. HERO calls [$11]. ** Dealing Turn ** [ 9d ] crille24 bets [$23]. HERO calls [$23]. ** Dealing River ** [ 4d ] crille24 goes All-in [$46.75]. HERO calls [$46.75]. ** Summary ** HERO shows [ As Qd ]. crille24 shows [ 6s 6c ]. crille24 shows [ 6s 6c ]. crille24 collected [$179.5]. Game #19512332 starts. #Game No : 19512332#EOG. Citera
heimdall87 Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Fold på turn med tanke på read. Citera
juniorpoker Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Spelar väldigt sällan fullring nowadays, men när jag väl spelar fullring brukar jag höja lite mer än när jag spelar SH, i detta fall höjer jag troligen till 5$ för att skära ner ännu lite granna på FI:s implicita odds. Är väl egentligen mest en fråga om smak.. Flopbeten är standard, efter hans raise är det väl dags att börja tänka på vad han kan ha. En tight/passive preflop spelare lär väl inte ha KQ från utg, så det lämnar väl i princip 66,77,AQ/bluff. Syn kan väl vara rätt på flopp för att balansera emot hans bluffar, men som tidigare skribent konstaterade på en rad är nog vik på turn korrekt, jag ville bara skriva av mig lite och se avancerad ut Citera
Jerico Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 $5 preflop, jag lägger nog floppen mot en rock. Citera
Waggho Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Fold på turn med tanke på read. Vad är det i readen som gör det till en fold? Handen är svår att släppa. Det är lätt att sitta med facit i hand och tycka att man borde släppa turn, men släpper du TPTK där varenda gång betyder det att du i princip bara spelar vidare med monster - set eller stege. Jag menar hade du haft AA hade du ju i princip varit i samma situation. Det gör det till ett väldigt lukrativt spel att checkraisa flop och betta halvpott på turn, som han gör här, med luft eftersom du extremt sällan har ett monster. Man kan inte bara släppa TPTK på en sån här förhållandevis bra bräda hur som helst i rädsla för set. Jag tycker handen är helt ok spelad. Att spela den passivt är rätt eftersom han inte betalar av med sämre om du börjar slå om men om du bara synar får du bluffvärde. Jag tycker inte att man kan lägga, speciellt med readen "aggressiv postflop" iom att det bör innebära att han är kapabel att bluffa. Citera
jaha81 Postad 28 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2007 Vad är det i readen som gör det till en fold? Handen är svår att släppa. Det är lätt att sitta med facit i hand och tycka att man borde släppa turn, men släpper du TPTK där varenda gång betyder det att du i princip bara spelar vidare med monster - set eller stege. Jag menar hade du haft AA hade du ju i princip varit i samma situation. Det gör det till ett väldigt lukrativt spel att checkraisa flop och betta halvpott på turn, som han gör här, med luft eftersom du extremt sällan har ett monster. Man kan inte bara släppa TPTK på en sån här förhållandevis bra bräda hur som helst i rädsla för set. Jag tycker handen är helt ok spelad. Att spela den passivt är rätt eftersom han inte betalar av med sämre om du börjar slå om men om du bara synar får du bluffvärde. Jag tycker inte att man kan lägga, speciellt med readen "aggressiv postflop" iom att det bör innebära att han är kapabel att bluffa. tack, men det känns som att folk i allmänhet där jag spelar (pacific) ofta har set eller liknande när dom checkraisar floppen.. vad tror du om att folda 50% (på turn) och syna ner 50%? det borde väl iaf förhindra att man blir "pushed around", eller? Citera
kausti Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Flytta till resultat? Posta inte slutet på handen, så att folk inte påverkas av utgången Citera
EL_FishkO Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Fold på turn med tanke på read. hur tänker du då?Om readen är att fi är aggro post-flop ska man väl snarare inte folda? Citera
manshora Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 folk i allmänhet checraisar nästan aldrig som en bluff. (menar då såklart folk som inte kan spela så bra, dvs 70-80% av spelarna) jag skulle nog foldat river.. men hadde du vart upp mot KQ o vunnit så, ja då hadde det ju vart rätt spelat av dig. därför är det alltid svårt med den här typen av händer som Waggho säger, och du får spela väldigt mycket på read, är det en lös spelare så spelar du precis rätt och han kommer ha just tex KQ väldigt ofta. men mot en TAG spelare är det ju svårare, oftast är dom grinders och skulle således aldrig ställa in utan monster. Citera
Waggho Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 jag skulle nog foldat river.. Jag tycker att hans bet på river förstärker sannolikheten för en bluff. Såväl färg som stegar fylls men det verkar inte skrämma honom. Det är osannolikt att han har spelat som han har gjort med ett drag så även om han hade stål innan så har han nu en hand som är rätt långt ifrån nöten. men mot en TAG spelare är det ju svårare, oftast är dom grinders och skulle således aldrig ställa in utan monster. Tveksamt om man kan räknas som aggressiv om man aldrig ställer in utan monster. Men det är ju en definitionsfråga. Man kan nog inte räknas som bra i alla fall. Hur som helst, jag tror att man gör fel om man letar efter ett sätt på vilket man skulle ha kunnat slippa undan handen. Ibland får man en stark hand och motståndaren får en starkare och när man väl kommit underfund med att man troligen är slagen så är det så pass mycket pengar i potten att det är rätt att syna ner. Citera
Recommended Posts