Gå till innehåll

Syna all in på semibubblan med TT?


Recommended Posts

  • Svars 77
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Cyntax, snälla. Skriv aldrig mer strategiinlägg.

Vadå inte ta 65/35? Visst, det är väl bra om du uppfostrar andra till att bli vektighta dörrmattor, men det är nog inte det forumet finns till för.

Jag krossar $5/sng (iofs inget att skryta om), men om de som spelar $5/sng tycker att mina inlägg är helt värdelösa så ska jag sluta posta. Lika bra att lägga ner allt då? Över 2350 inlägg helt i onödan :cry:

Nej. Det viktiga är att maximera $EV.
Men jag har större +$EV sen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag viker definitivt inte här. Om man spelar $5 SnGs så kanske man har råd att ge upp ganska mkt $EV i vissa fall eftersom spelarna är så otroligt sugiga men i grund och botten så känns det väldigt fel att vika här.

 

Cyntax...ditt resonemang om att "det viktiga är att hamna i pengarna" är riktigt dåligt. Som tidigara nämnt så är det enda relevanta att maximera $EV.

 

Btw, skulle vi syna här och vinna handen kommer vi ha monsterstacken och därmed kunna äga bubblan, vilket är jävligt viktigt. Förlorar vi handen så är vi okey med ändå.

 

EDIT: Missade att Fi pushade från knappen. Ännu mer jättejättestandard att syna då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag krossar $5/sng (iofs inget att skryta om), men om de som spelar $5/sng tycker att mina inlägg är helt värdelösa så ska jag sluta posta. Lika bra att lägga ner allt då? Över 2350 inlägg helt i onödan :cry:

Men jag har större +$EV sen.

 

Jag spelar själv sng $5 och tycker inte dina inlägg är värdelösa. Tycker det är intressant med andras synpunkter. Kan vara nyttigt att även få input från någon som spelar på samma nivå och inte bara från det som är på högre nivå som är lite duktigare (även fast det är de duktiga som får en att se saker från andra håll).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lika sen in i den här, men, men.

 

I min värld så ställer FI på den här nivån från knappen med väldigt vid HD. Tror Fi räknar med att plocka upp blindsen utan mothugg. Så det är klart EV+ att syna.

Skulle inte handen stå sig så är du forfarande med i matchen och värdet av att bli megaCL på bubblan är värt så mycket att du kan riskera drygt halva din stack.

 

För sen blir vi en riktig :twisted: på bubblan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade synat alla dagar utom på julaftonen. (')

 

På knappen i detta läget pushar man med alla A alla par och alla 2 kort över T+ samt även j+ 9s. Är BB tight så kan man även göra det med alla sc säg 45s+

 

Mot dessa tänkbara händer så är TT guld. Man får inte glömma att Fi höjer från knappen och inte från UTG så FIs handdistribution är vidare i denna position än vad den är utslaget på alla tänkbara positioner.

 

(') För en dag på året kan man vara snäll och ge bort julklappar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar tydligen finnas en hel del olika uppfattning om hur den här handen ska spelas. Tycker dock att nivån på diskussion i tråden har blivit ganska tråkig, och det säger jag inte bara för att det är Cyntax som blir påhoppad. Måste dessutom försvara hans resonemang lite med att han var med och såg HELA SnG'n. Följdaktligen finns det antagligen saker som snappats upp tidigare under spelet, hur FI spelar tex, som blir alldeles för långt och omständigt att ta upp här.

 

Vore trevligt om tonen kunde bli lite ödmjukare, åtmnstone i de trådar jag postat! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motivera gärna på vilket sätt, och av vilka anledningar du har större edge senare (utöver att du är "bättre" än dina fi alltså).
Jag har märkt att jag fått mycket bättre statistik (räknat på ca 550 sng's) när jag tajtat mig lite på bubblan. Vi vinner lite image också genom att folda/spela tajt (vi kan lättare stjäla potter då blindsen ökat).

 

Förresten, jag har aldrig sagt att syn/push är fel - bara att fold för mig i detta läget ger mig ett jämnare och bättre resultat i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tanke, Cyntax spelar regulars, de flesta andra turbos. Eftersom det är Max hand så är jag ganska säker på att detta är en regular. Blir Cynatx resonemang mer "rätt" om det är en regular?

BTW, jag hade synat.

 

Du har en bra poäng där Blattan! Ja, det är ALLTID regular när jag spelar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har märkt att jag fått mycket bättre statistik (räknat på ca 550 sng's) när jag tajtat mig lite på bubblan. Vi vinner lite image också genom att folda/spela tajt (vi kan lättare stjäla potter då blindsen ökat).

 

Förresten, jag har aldrig sagt att syn/push är fel - bara att fold för mig i detta läget ger mig ett jämnare och bättre resultat i längden.

 

Ärligt talat, börjar bli småtrött på att folk ska hänvisa till en jätteliten samplesize när de ska påvisa ngt. Du som har spelat rätt mkt Cyntax och funnits på det här forumet längre än mig borde veta att 500 sngs är väldigt lite. Finns massor med spelare (jag oxå) som haft breakevenperioder på över 500 sngs vilket säger en del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar tydligen finnas en hel del olika uppfattning om hur den här handen ska spelas. Tycker dock att nivån på diskussion i tråden har blivit ganska tråkig,

 

Vore trevligt om tonen kunde bli lite ödmjukare, åtmnstone i de trådar jag postat! ;-)

 

Håller inte med dig här. Tycker nog att det iofs har diskuterats hurvida man ska göra si eller så, om den har rätt eller den har fel etc. Men det är väl därför du postar, för att få fleras åsikter. Sen att alla inte tycker samma och gärna argumenterar för sin/mot andras är väl inte oödmjukt(konstigt ord där).

Klart att man måste få argumentera emot och tycka att någon har fel, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att push är fel, men fold är mer rätt.

 

Nu har jag inte SNGPT på den här datorn men jag är tämligen övertygad om att syn>fold. Faktumet att vi kommer kunna köra över bubblan vid syn och vinst gör bara att vi vill syna ännu mer. Vad är det då för argument som stöder att fold är bättre än syn? Att vi kan gneta oss in i pengarna köper jag inte eftersom det är helt fel tankesätt.

 

Okej. vi kan avsluta tråden. Hursomhelst så foldade vi och ändå vann vi skiten .

 

Häftigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte SNGPT på den här datorn men jag är tämligen övertygad om att syn>fold. Faktumet att vi kommer kunna köra över bubblan vid syn och vinst gör bara att vi vill syna ännu mer. Vad är det då för argument som stöder att fold är bättre än syn? Att vi kan gneta oss in i pengarna köper jag inte eftersom det är helt fel tankesätt.
Vilken push range ska vi sätta Fi på?

 

EV Diff./Push%/Push kort

-2,3% 5% 99+,AQ+

+0,4% 10% 55+,ATo+,A8s+,KQs

+0,9% 12% 44+,A7s+,A9o+,KJs+

+1,6% 15% 33+,A7o+,A4s+,KTs+

+1,8% 20% 33+,A4o+,A2s+,KJo+,KTs+

 

Vilka kort tror vi att Fi vill riskera hela sin stack med?

Om han pushar med 12% av alla starthänder är det en marginell +ev vi har. +0,9% humph, jag är bättre än så än han i längden. (/skryt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med dig här. Tycker nog att det iofs har diskuterats hurvida man ska göra si eller så, om den har rätt eller den har fel etc. Men det är väl därför du postar, för att få fleras åsikter. Sen att alla inte tycker samma och gärna argumenterar för sin/mot andras är väl inte oödmjukt(konstigt ord där).Klart att man måste få argumentera emot och tycka att någon har fel, eller?

 

Absolut inte! Det lyfter diskussionen om det finns olika åsikter! Det är jättebra!

 

Nu har jag inte SNGPT på den här datorn men jag är tämligen övertygad om att syn>fold. Faktumet att vi kommer kunna köra över bubblan vid syn och vinst gör bara att vi vill syna ännu mer. Vad är det då för argument som stöder att fold är bättre än syn? Att vi kan gneta oss in i pengarna köper jag inte eftersom det är helt fel tankesätt.

 

 

 

Häftigt.

 

Det är väl mer typ det här jag syftar på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl mer typ det här jag syftar på...

 

Okey. Grejen är den att JAG ANSER att Cyntax ofta har fel i sina analyser. Jag har absolut inget emot honom som person, snarare tvärt om så tycker jag han verkar trevlig. Anyway, det är min åsikt att jag tycker att han ofta har fel, och det måste jag väl få säga eller?

 

Känns som att toleransnivån i SnG-forumet har blivit nästintill barnsligt låg och det verkar som om det är bättre med ryggdunkar och gruppkramar än att föra en argumentation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att toleransnivån i SnG-forumet har blivit nästintill barnsligt låg och det verkar som om det är bättre med ryggdunkar och gruppkramar än att föra en argumentation.

 

 

Det hoppas jag verkligen inte. Varför ska man då läsa/skriva?

 

Öppen argumentation för sina åsikter och ifrågasättande av andras är ju det som utvecklar oss som spelare.

 

Så sluta inte upp med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn så det skriker om det! Imo känns det mycket troligare att fi skulle ställa med 22 än QQ+ där. Skulle vi ändå förlora handen, har vi trots allt mer än 10 bb`s. Vinner vi handen, har vi kanonläge, och kan utnyttja den massiva chipleaden på bubblan.

 

Sen finner jag det jävligt lustigt med folk som ska skryta om sin höga roi% på $5 (!) SnG`s!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...