Gå till innehåll

NLT400€ - KK river beslut


Recommended Posts

Fi en vinnande spelare, skulle bedömma honom som TAG, Försöker stjäla ibland. Inte spelat så mycket med honom.

----------------------------------------------

Players:

MyDayJob (EUR 707,75 in seat 1)

lucan88 (EUR 107,15 in seat 2)

HERO (EUR 1 344,30 in seat 3)

-eslon- (EUR 320,90 in seat 4)

ZADMAN (EUR 687,85 in seat 5)

f1sken123 (EUR 486,85 in seat 6)

 

Dealer: MyDayJob

Small Blind: lucan88 (2,00)

Big Blind: HERO (4,00)

 

HERO: Kh - Kd

 

-eslon- Fold

ZADMAN Fold

f1sken123 Fold

MyDayJob Raise (10,00)

lucan88 Fold

HERO Raise (27,00)

MyDayJob Call (21,00)

 

Flop Qh - 9h - 7h

 

HERO Bet (50,00)

MyDayJob Call (50,00)

 

Turn Qh - 9h - 7h - Js

 

HERO Check

MyDayJob Bet (100,00)

HERO Call (100,00)

 

River Qh - 9h - 7h - Js - 6d

 

HERO Check

MyDayJob All-In (526,75)

HERO ????

 

Fold

 

MyDayJob Payback (526,75)

 

MyDayJob didn't show hand

MyDayJob wins: EUR 361,00

Rake: EUR 3,00

 

Tycker själv jag spelar fel på turn, hur hade ni spelat från turn och framåt? Vad gör man på rivern i detta läge?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade checkraisat på turn för att få info. Går han all in då är det bara att lägga sig och slippa ta ett svårt beslut på river. Synar han din raise skulle jag betta ut på rivern så länge inte en hjärter eller en dam dyker upp.

Fel fel fel, check-raisar vi turn dör vi med handen eftersom vi har hjärterdraget.

 

Som spelat är det fold på river. Tycker turn är rätt klurig, check-call är ok men jag vet inte om det är optimalt. Riktigt svårt läge imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade checkraisat på turn för att få info. Går han all in då är det bara att lägga sig och slippa ta ett svårt beslut på river. Synar han din raise skulle jag betta ut på rivern så länge inte en hjärter eller en dam dyker upp.

 

Puke.

 

Jag foldar denna. Han överbetar river rejält. Är han duktig så tror jag inte han försöker bluffa dig här, om han inte är tiltad. Din hand är ganska genomskinlig. Tror han spelar såhär med JJ-QQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Som spelat är det fold på river. Tycker turn är rätt klurig, check-call är ok men jag vet inte om det är optimalt. Riktigt svårt läge imo.

 

Du har ju bra kolla på det mesta, Vad hade du gjort på turn?

 

Han sa förövrig i chatten sen att han hade färgdraget, bör ju betyda Ah. Men kan ju iof va skitsnack, men ändå troligt. Ah Qx. kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju bra kolla på det mesta, Vad hade du gjort på turn?

 

Han sa förövrig i chatten sen att han hade färgdraget, bör ju betyda Ah. Men kan ju iof va skitsnack, men ändå troligt. Ah Qx. kanske?

Tack :)

 

Funderade ett tag när jag svarade innan, men kom inte fram till något alternativ som spontant känns bra. Vid bordet hade jag nog spelat turn på samma sätt.

 

AQ:heart: är ju en rätt trolig hand fram till river, men riverpushen är ju bara galen isf. AT:heart: kan väl passa, då vet han att du inte kan ha nötterna på river och vill inte att du ska hitta hjältesynen med den typen av hand du har och pushar och blundar.

 

EDIT: floppad färg som jojje säger känns rätt troligt också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack :)

 

Funderade ett tag när jag svarade innan, men kom inte fram till något alternativ som spontant känns bra. Vid bordet hade jag nog spelat turn på samma sätt.

 

AQ:heart: är ju en rätt trolig hand fram till river, men riverpushen är ju bara galen isf. AT:heart: kan väl passa, då vet han att du inte kan ha nötterna på river och vill inte att du ska hitta hjältesynen med den typen av hand du har och pushar och blundar.

 

EDIT: floppad färg som jojje säger känns rätt troligt också.

 

precis vem jag menar. känns som att han möjligen skulle kunna ha A:h:. Trycker all-in då han vem att jag inte har nötterna och hoppas på de bästa, Men även floppad färg mycket troligt. Känns som vi är överens :-)

 

Folden känns iaf given

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...