Blattanfejan Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Nu har jag lärt mig att, under vissa förutsättningar, kan det vara korrekt att limpa med för setvärde. Hur gör vi med SC, förutom AK naturligtvis. Personligen spelar jag inte exempelvis QJs på de tidiga nivåerna. Men det kanske är att ge upp $EV+. Citera
hansolo Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 vad exakt menar du med tidiga nivåer? om vi pratar stars regular struktur så skulle ja räkna 10/20, 15/30, 25/50 som tidiga nivåer... och då slänger ja alla SC utom AK, ja kör helt på "tajt is rajt" på nivå 1-3. Citera
HotRodFranki Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Brukar själv limpa in med sc på de tidiga nivåerna trois att man inte "ska". Träffar man så får man som regel bra betalt annars så är det en lätt fold. Det bör tilläggas att jag spelar sng´s med låg buyin, där det är många som ser floppen och det sällan höjs preflop. Citera
Max Cady Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 vad exakt menar du med tidiga nivåer? om vi pratar stars regular struktur så skulle ja räkna 10/20, 15/30, 25/50 som tidiga nivåer... och då slänger ja alla SC utom AK, ja kör helt på "tajt is rajt" på nivå 1-3. Håller helt med hansolo här. Citera
eurythmech Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Limpar väl bakom ibland. Typ från CO eller knappen med minst två limpare före känns det dumt att vika på 10/20 och 15/30 Citera
KungKroon Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Själv gillar jag att spela SC, kanske gillar jag det en aning för mycket... Hur som helst så verkar det funka för mig. Bör tillägga att jag pratar om att limpa i sen pos... Går aldrig in i en pot som första gubbe utan att höja. Citera
Klyka Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 5/10-regeln känns väl rätt bra i det läget. Dvs limpa IP för implicita. EDIT: 5/10 handlar nog mer om att syna höjningar (?), men med ett par limpare före känns det fortfarande bra. Citera
hansolo Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 5/10-regeln känns väl rätt bra i det läget. Dvs limpa IP för implicita. EDIT: 5/10 handlar nog mer om att syna höjningar (?), men med ett par limpare före känns det fortfarande bra. utveckla gärna 5/10 va den går ut på. Förstår att de handlar om implicita odds och % av stacken, men ja vill gärna höra mer =) Citera
Klyka Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 utveckla gärna 5/10 va den går ut på. Förstår att de handlar om implicita odds och % av stacken, men ja vill gärna höra mer =) Ungefär att om du är i position och någon höjt när du har en spekulativ hand som lågt par eller SC så ska du i princip alltid syna om synen är <5% av din stack, aldrig om den är >10%, och om den ligger nånstans däremellan så får du använda ditt knivskarpa omdöme. Edit: Eller hans stack, effektiva stackar is the shit. Edit: Ändrade min första edit.. Citera
Klyka Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 man, inte vi. Just i denna minut hade jag tänkt sätta tevatten i vattenkokaren, men jag antar att jag får göra det i nästa minut ist.. Citera
Recommended Posts