Fagertveit Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Hej! Har just börjat spela lite, med låg insats och allt, så nu har jag en liten fråga ang. blinden. Vilka kort borde jag ha på handen för att bet'a på den? Har testat lite att vänta med att få bra kort innan jag bet'ar och ibland så bet'ar jag alla rundor, som det är nu så går spelet ganska jämt ut, går verken upp eller ner, och jag tror att det beror på att jag inte kan bestämma hur jag skall starta mitt spel. Så frågan är: Hur skall jag spela ut blinden? Skall jag bet'a hela tiden eller skall jag ha en nogorlunda stark hand innan jag satsar blinden och isf hur stark? Citera
hansolo Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 hihi söt nybörjarfråga =) Menar du hur du spelar när du själv har blind eller hur du stjäl från andra spelare? Cashgame/Turnering? om du spelar från small/big blind så har du väldigt dålig position på flop-turn river eftersom du alltid pratar först (eller näst först).. Därför ska du vara väldigt tajt från blindsen och bara spela bra händer.. Spela höga kort (AK,AQ,AJ) och höga par som TT och bättre. Detta kan nog verka väl tajt, men som nybörjare måste man lära sig värdet av en bra starthand. Så därför gör du inget fel om du slänger A9s eller 88 från Small blind. Om du vill sno blinds så bör du göra de från bra position, å knappen är den bästa positionen, då pratar du sist på alla gator. Om du har en hyfsad hand på knappen så kan du höja och hoppas att SB och BB lägger sig, men om du får syn så måste dom agera före dig genom handen. Att stjäla blinds är ett väldigt viktigt moment framför allt i turneringspoker och de e väldigt viktigt att kunna hitta rätt lägen. Om du aldrig stjäl så blir du överkörd, men om du alltid stjäl så kommer du ofta få mothugg (re-raise) å då blir de jobbigt! Lycka till med spelet! Citera
KungKroon Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Som hansolo skriver så måste du vara mer specifik. Tänk på att inte bestämma dig för ett speciellt sätt att spela en viss hand. Du måste vara flexibel och byta växel lite då och då för att inte bli förutsägbar. Lycka till Citera
Fagertveit Postad 28 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 28 Februari , 2007 hansolo: Tackar, mången bra tips där, jag har gått upp ett par steg nu då jag spelade L0.05/0.10 för har jag gått upp till 15/30-25/50 och då flyter spelet på ett helt annat sätt då de lägre nivåerna verkar vara helt kaotiska hehe. Jag ser till att spela ganska tight med höga par-färger och det går ganska bra, ser helt klart att det går uppåt lite lättare på den nivån iaf =) Kroonan: Blir en del bluffar när läget verkar rätt, dock tar jag det lite lungt såhär i början och ser till att spela ut tighta händer =) Skall se till att inte bli för förutsägbar. Tack för svar! =) Citera
Alfredo Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Måste missförstå något.... Igår 0.05/0.10 Idag 25/50 "gått upp ett par steg", wtf... eller menar du 0.25/0.50. Hoppas det... Citera
Ängeln17 Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 jag har gått upp ett par steg nu då jag spelade L0.05/0.10 för har jag gått upp till 15/30-25/50 och då flyter spelet! =) Jo, stegen kan variera i storlek och ett par är ju en subjektiv bedömning för ett ospecifierat antal. Men här är det nog "lite" mer än "ett par" steg. Som föregående talar undrar jag om du inte skrivit fel, eller?? Citera
loka2 Postad 28 Februari , 2007 Rapport Postad 28 Februari , 2007 Måste missförstå något.... Igår 0.05/0.10 Idag 25/50 "gått upp ett par steg", wtf... eller menar du 0.25/0.50. Hoppas det... Han kanske är med i bredbandsbolagets nya reklam - där deras kunder är vana vid att saker går snabbt:-D Citera
Fagertveit Postad 1 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 1 Mars , 2007 hehe självklart har jag skrivit fel så det skall vara 0.25/0.50 ;P Citera
Recommended Posts