Verbal__Kint Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Ok vad tycker ni? Här kommer min top 5! 1. Anderssons & Gidsson / Anything but you 2. Marie Lindberg / Trying to recall 3. Måns Zelmerlöw / Cara Mia (lyssna några ggr. den e rätt bra) 4. Andreas Johnson / A little bit it of love 5. Caroline af Ugglas / Tror på dig Svårt att ranka dem inbördes och jobbigt att lämna ute The Ark men så får det bli... Citera
ah_derka Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Jag måste vara lite tråkig och säga att jag tycker de allra flesta bidragen suger, såväl musikaliskt som hur de framfördes... MEN: Jag tycker Caroline af Ugglas låt var rätt skön. Jag fick lite Thåström-vibbar utav den spretiga låten med den stirriga artisten. Jag tror jag kan låta det gå så långt att jag skulle kunna tänka mig att ladda ner den.. crazy. Citera
Cyntax Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Jag håller inte med ah_derka. Årets upplaga höll hög standard. Att plocka ut vinnaren är svårt. Dessutom missade jag de två första uttagningarna, men Andreas Johnson var faktiskt bra! Finlands bidrag är en flopp. Ingen kommer att rösta på någon som skriker "Leave me alone" i flera minuter. Citera
ah_derka Postad 27 Februari , 2007 Rapport Postad 27 Februari , 2007 Jag håller inte med ah_derka. Årets upplaga höll hög standard. Att plocka ut vinnaren är svårt. Dessutom missade jag de två första uttagningarna, men Andreas Johnson var faktiskt bra!Finlands bidrag är en flopp. Ingen kommer att rösta på någon som skriker "Leave me alon" i flera minuter. Ditt inlägg upplyste mig, tack. Givetvis menade OP hur årets bidrag stod sig mot förra årets (och tidigare) bidrag. Jag sågade lite för rakt av känner jag. Jag vet inte hur kvalitén är jämfört med tidigare år så mitt första inlägg kan tas med en skyffel salt. Jag är ingen van melodifetivaltittare. Jag gillar fortfarande af ugglas låt. Citera
KungKroon Postad 2 Mars , 2007 Rapport Postad 2 Mars , 2007 1. Hatar melodifestivalen 2. Melodifestivalen är bara ett sätt för svt att tjäna pengar 3. Hälften av alla killar som ställer upp i melodifestivalen är homosexuella 4. Misstolka inte. Har inget emot homosexuella 5. Ursäkta det oseriösa svaret, är på dåligt humör Citera
Myssion Postad 2 Mars , 2007 Rapport Postad 2 Mars , 2007 2. Melodifestivalen är bara ett sätt för svt att tjäna pengar Eeh...? Citera
kfluffie Postad 2 Mars , 2007 Rapport Postad 2 Mars , 2007 Eeh...? De drar ju in en liten slant på deras telefonröstning. Dock så tror jag att 1. det är en liten klick i jämförelse med den där fakking avgiften och 2. det kostar nog att åka från håla till håla och sätta upp en glitterscen. Citera
devalanteriel Postad 2 Mars , 2007 Rapport Postad 2 Mars , 2007 1. Caroline af Ugglas - Tror på dig 2. The Ark - The Worrying Kind 3. Sebastian - When Night Comes Falling 4. Andersson & Gibson - Anything But You 5. Sheida - I mina drömmar / Mani armani taha Citera
Myssion Postad 2 Mars , 2007 Rapport Postad 2 Mars , 2007 1. Caroline af Ugglas - Tror på dig2. The Ark - The Worrying Kind 3. Sebastian - When Night Comes Falling 4. Andersson & Gibson - Anything But You 5. Sheida - I mina drömmar / Mani armani taha 3 rätt av 5, bättre lycka nästa gång Joel. The Ark är min favorit, Sebastian och Andersson & Gibson gillar jag också (i den ordningen). Sen finns det fler som är rättså bra men jäkligt svåra att rangordna, t.e.x Andreas Johnson, Magnus Carlsson, Uno+Irma, Marie Lindberg, Sarah Dawn Finer m.fl. Fame-Jessicas låt kanske växer efter ett tag. Vid närmare eftertanke slänger jag upp Uno+Irma på min fjärdeplats, men femteplatsen får en hel drös dela på. Caroline af Ugglas är ju störtskön, men låten är ju inte direkt något melodifestivalmtrl IMO. Citera
devalanteriel Postad 2 Mars , 2007 Rapport Postad 2 Mars , 2007 Klart att det inte är melodifestivalslåt. Sånt tjafs bryr jag mig inte om. Jag gillar musik. Citera
Myssion Postad 2 Mars , 2007 Rapport Postad 2 Mars , 2007 Jag kanske bör tillägga att jag inte gillade låten som musik heller. Citera
devalanteriel Postad 2 Mars , 2007 Rapport Postad 2 Mars , 2007 Okej, jag antog naivt nog att "Caroline af Ugglas är ju störtskön" betydde "Jag gillar låten". Citera
Hap Postad 2 Mars , 2007 Rapport Postad 2 Mars , 2007 1. Hatar melodifestivalen2. Melodifestivalen är bara ett sätt för svt att tjäna pengar 3. Hälften av alla killar som ställer upp i melodifestivalen är homosexuella 4. Misstolka inte. Har inget emot homosexuella 5. Ursäkta det oseriösa svaret, är på dåligt humör Hårdrockare alltså.. Citera
Recommended Posts