Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Visar styrka på UTG och höjer 6bb. Har kört standard 4bb.

** Game ID 1228456605 starting - 2007-02-26 10:05:48

** Sjurygg [Hold em] (0.25|0.50 No Limit - Cash Game) Real Money

- Hero sitting in seat 1 with $41.80

- dura82 sitting in seat 2 with $50.75

- Fozzie34 sitting in seat 3 with $43.53

- fablechat80 sitting in seat 4 with $12.96 [Dealer]

- kvikk sitting in seat 5 with $25.11

- K8OS sitting in seat 6 with $59.21

kvikk posted the small blind - $0.25

K8OS posted the big blind - $0.50

** Dealing card to Hillau: King of Clubs, King of Hearts

HERO raised - $3.00

dura82 called - $3.00

Fozzie34 folded

fablechat80 folded

kvikk folded

K8OS called - $3.00

** Dealing the flop: 9 of Hearts, 6 of Hearts, 7 of Spades

K8OS checked

HERO bet - $9.25

dura82 called - $9.25

K8OS called - $9.25

** Dealing the turn: 10 of Hearts

K8OS checked

HERO went all-in - $29.55

dura82 went all-in - $38.50

K8OS folded

** Dealing the river: 2 of Spades

HERO shows: King of Clubs, King of Hearts

dura82 shows: 8 of Clubs, Ace of Clubs

dura82 wins $93.10 from the main pot

End of game 1228456605

Postad

Dåligt spel av FI preflop. OOP foldar vi (FI) den handen såvida det inte finns extrema omständigheter. Vilket inte finns nu. (Såvida man inte räknar ditt sätt att spela höga par på superfarliga brädor som en extremt lönsam omständighet.)

Ditt spel. Preflop och flop är bra. Men som gnurfen säger. Vad tror du egentligen på turn? Checka bakom och hoppas att du får se :Ah: på rivern.

Om han hade en färdig hand på flop (2 par eller set) så var du slagen. Om han synade flop med ett drag. Så har han dig slagen.

Badbeat skulle jag aldrig kalla det där för.

Postad

Jag valde att trycka för att jag hade Kh annars hade jag lagt mig.

Alltså fram till turn var det bra spel men när Th kom så hade jag ett färg och stegdrag kanske kompletta.

Nästa steg då hade varit Checkfold eller checksyn om jag fick oddsen för att dra en 4 hjärter och tro att Kh hade varit högst eller finns det nått annat spel ?

Jag gör nog såna här spel då och då och jag vet inte om det är prestige eller nått annat dårskap som gör det. Ungefär som att jag investerat i potten och inte kan släppa den. Hur ska man resonera för att inte bli för kär i potter eller för den delen händer...?

I en liknande situation där jag antar att jag inte gett några odds för att dra till något(pottbett) men FI väljer att syna och det TURN kortet som kommer ger en farlig bräda så är det bara att softa ner spelet ?

Postad

Alltså, ditt spel på preflop och på flopp tycker jag är helt OK. MEN, när hjärter 10 kommer på turn är din hand död, om det inte kommer en hjärter på river. Att gå allin är bara att skänka bort pengar. Vad tror du att dina två motspelare synade med? Att du pottar flop är korrekt, men folk betalar mycket för att se sina färgdrags nästa kort...

Det är bara att inse att killen hade råflyt när han spelade tveksamt/fel (det som gör såna spel korrekt är att du gör på detta sättet med KK, och att han har read på att du kan göra det), men skit i att han turade in stegen/färgen, ocgh ta nästa hand.

Ärligt talat så jag överraskad av att han vinner handen på stege, skulle inte varit överraskad om den tredje satt på färgen.

Postad
Jag gör nog såna här spel då och då och jag vet inte om det är prestige eller nått annat dårskap som gör det. Ungefär som att jag investerat i potten och inte kan släppa den. Hur ska man resonera för att inte bli för kär i potter eller för den delen händer...?

Kom ihåg att KK och AA bara är ETT PAR

Försök inte att få instackar varenda gång då du i många fall kommer att vara slagen när allt åker in. Det beror ju mycket på FI och bräda men generellt sätt brukar jag lugna mig lite om jag får syn på mitt CB på flop. Gå för att inducera bluff alternativt få FI att beta sitt toppar.