Max Cady Postad 25 Februari , 2007 Rapport Postad 25 Februari , 2007 Här kommer en situation som jag ofta hamnar i och som jag inte riktigt vet hur jag ska spela? Att UTG raisar för ca 20% av sin stack måste man respektera, men vilken HD synar man med här? Poker Stars No Limit Holdem Tournament Blinds: t75/t150 6 players Converter Stack sizes: UTG: t1415 UTG+1: t2477 CO: t2610 Button: t1545 Hero: t2043 BB: t3410 Pre-flop: (6 players) Hero is SB with 8♦ 8♥ UTG raises to t300, 3 folds, Hero ? Citera
hansolo Postad 25 Februari , 2007 Rapport Postad 25 Februari , 2007 att han inte pushar, skulle man kunna tolka på 2 sätt.. 1. Han har en halv-bra hand och vill ge sig själv möjligheten att folda vid omslag 2. Han har en riktigt bra hand och vill trap:a Vi är chip 4 och snart kommer vi behöva dubbla upp, men jag tar ogärna en (trolig) coinflip eller bli överparad i detta läget med 88. HD känns väldigt svårt (för mig, hihi) men ja drar till med AQ+ och TT+ Citera
Gäst Postad 25 Februari , 2007 Rapport Postad 25 Februari , 2007 Jag viker här alla dagar i veckan mtp att raisen kommer från UTG. Hade raisen kommit från knappen hade jag pushat och från CO så är jag tveksam. Känns som att du knappt har någon FE och med de givna stackarna är jag inte särskilt sugen att pusha. Rent spontant hade jag ställt med TT+, AQ+. Syn känns jättekallt om man inte lider av FPS och vill göra en stop-and-go eller nåt. Citera
MacDaddy Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 Alltså en flop tycker jag vi kan se. Bara 1BB o syna vad jag ser iaf. Citera
eurythmech Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 Alltså en flop tycker jag vi kan se. Bara 1BB o syna vad jag ser iaf. sen då? pottodds känns ganska oviktigt i SnG Citera
staris Postad 26 Februari , 2007 Rapport Postad 26 Februari , 2007 I samsta fall är vi slagna, i bästa fall leder vi marginellt. Motståndaren varkar ha en hand som han inte vill spela, men inte heller satsa för mycket på. Hade det varit senare i turren eller höjning från sen position hade det varit enklare att pusha. I det här läget känns folden närmre. Det finns fortfarande tid att hitta ett bättre läge. Citera
Max Cady Postad 26 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 26 Februari , 2007 Precis den aktuella situationen börjar bli en klassiker för mig nu, skulle nog kunna få den kallad en "Max Cady" faktiskt! Jag MÅSTE lära mig att en raise från UTG betyder STYRKA och därför INTE pusha! Som vanligt ( ) så pushade jag och FI visade gladeligen upp KK. Så var det tack och gonatt några händer senare... Citera
Recommended Posts