Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Här kommer en situation som jag ofta hamnar i och som jag inte riktigt vet hur jag ska spela? Att UTG raisar för ca 20% av sin stack måste man respektera, men vilken HD synar man med här?

Poker Stars

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t75/t150

6 players

Converter

Stack sizes:

UTG: t1415

UTG+1: t2477

CO: t2610

Button: t1545

Hero: t2043

BB: t3410

Pre-flop: (6 players) Hero is SB with 8♦ 8♥

UTG raises to t300, 3 folds, Hero ?

Postad

att han inte pushar, skulle man kunna tolka på 2 sätt..

1. Han har en halv-bra hand och vill ge sig själv möjligheten att folda vid omslag

2. Han har en riktigt bra hand och vill trap:a

Vi är chip 4 och snart kommer vi behöva dubbla upp, men jag tar ogärna en (trolig) coinflip eller bli överparad i detta läget med 88.

HD känns väldigt svårt (för mig, hihi) men ja drar till med AQ+ och TT+

Postad

Jag viker här alla dagar i veckan mtp att raisen kommer från UTG. Hade raisen kommit från knappen hade jag pushat och från CO så är jag tveksam.

Känns som att du knappt har någon FE och med de givna stackarna är jag inte särskilt sugen att pusha.

Rent spontant hade jag ställt med TT+, AQ+. Syn känns jättekallt om man inte lider av FPS och vill göra en stop-and-go eller nåt.

Postad

I samsta fall är vi slagna, i bästa fall leder vi marginellt. Motståndaren varkar ha en hand som han inte vill spela, men inte heller satsa för mycket på.

Hade det varit senare i turren eller höjning från sen position hade det varit enklare att pusha. I det här läget känns folden närmre. Det finns fortfarande tid att hitta ett bättre läge.

Postad

Precis den aktuella situationen börjar bli en klassiker för mig nu, skulle nog kunna få den kallad en "Max Cady" faktiskt! :lol: Jag MÅSTE lära mig att en raise från UTG betyder STYRKA och därför INTE pusha! Som vanligt (:roll: ) så pushade jag och FI visade gladeligen upp KK. Så var det tack och gonatt några händer senare...