Gå till innehåll

Gin Rummy


Recommended Posts

Har nyligen lärt mig spela Gin har lite frågor:

 

När jag knackar så får jag ofta en bitter nyhet att fi har lägre deadwood och får således mina poäng samt bonuspoäng. Är det en strategi att klämma på handen så länge man kan och försöka få sin fi att knacka åt en? Känns det inte säkrare att försöka knacka så tidigt som möjligt ifall han har hög deadwood? Kanske har o göra med hur långt in i handen man har kommit tidsmässigt.

 

Finns det "badbeats" i Gin?

 

Vad är den allmänt bästa strategin/spelstilen i Gin (så som man talar om att vara LAG i pokern)?

 

Litteratur i ämnet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här är bra :Bok

 

Bäst strategi beror lite på vilka exakta regler man kör med, men vanligast är att man ska knacka så fort som möjligt.

 

ty! Spanade lite på den innan. Får väl slå till då!

 

Det här med huruvida man ska knacka känns osäkert. Jag knackar helt klart för ofta när fi jhar lägre deadwood.

 

Förslag på siter man kan spela på då? Jag har bara sett en och det är gameaccount.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelar Gin mer eller mindre regelbundet och min plan är enkel. Sätter jag handen fort knackar jag men tar det lite tid och jag misstänker att motspelaren närmar sig knack så avvaktar jag. Till en viss del kan man ju också räkna ut vad motspelaren har om man får se dom plocka upp mycket kort etc och sitter man då med det kort dom väntar på kan man avvakta ytterligare...

 

Några seriöra spelsajter för Gin på nätet verkar det dock ont om vad jag vet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...