Gå till innehåll

Allt om PokerSchoolOnline.com!


demondred

Recommended Posts

Hejsan

 

Har spelat poker i ett halvår nu. Det har väl gått hyfsat, vilket betyder att jag ligger en $2k plus.

Har läst en del böcker av Lou krieger och David "skalansky?".

Men nu undrar jag om nån har erfarenhet av PSO.

Är det värt $15 i månaden och bli medlem där?

Har tänkt på det förut, men det blev mer påtagligt nu eftersom jag läste att Mattias Andersson nämde det efter 8? platsen i WSOP.

 

http://www.pokerschoolonline.com

 

"patience is a virtue"

 

* Ändrar lite i rubriken - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan

 

Har spelat poker i ett halvår nu. Det har väl gått hyfsat, vilket betyder att jag ligger en $2k plus.

Har läst en del böcker av Lou krieger och David "skalansky?".

Hehe, efter Malmouth så är det där min favorit felstavning. Hans riktiga efternamn är "Sklansky", jag är faktiskt lite förvånad över att så många inte kommer ihåg det, särskilt efter att de läst hans böcker.

 

Jag har ingen aning om Poker School Online är värt $15 i månaden. Diskussionsmässigt så får du nog lika mycket ut av POKERFORUM.nu, men de lägger väl lite mer emfas på träningsturneringar och sånt. Som alla redskap så handlar det mest om vad du är villig att lägga på det i termer av energi, om det är en metod som fungerar för dig så är det lätt värt $15 i åtminstone ett par månader. Jag tycker att du ska prova, EV:et ligger ju på minst $10 (och antagligen mycket mer) iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har varit medlem där i ungefär en månad, och tycker det har varit värt de $15 som det kostar.

Det finns en hel del bra artiklar att läsa, och dessutom möjlighet att få lärarledda pokerlektioner.

Efter att man betat av alla artiklar och lektioner som finns kanske sajten blir mindre givande, men det kommer upp nytt material varje vecka, och för den som är intresserad av tourneys finns det flera spel om dagen att delta i, med många som spelar.

 

Testa en månad, det är det värt ;->

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har varit medlem på PokerSchoolOnline ett tag, men inte förrän nu upptäckte jag en sektion med en ganska stor mängd artiklar, skrivna av bl a Mike Caro, Lou Krieger och Nolan Dalla.

 

Det finns även utdrag från böckerna Super/System och Book of Tells.

Nu vet jag inte hur pass omfattande dessa utdrag är i förhållande till orginalen.

Super/System-utdraget består av 4 chapters, med ca 10 eller fler underkapitel i varje, bortsett från Chapter 2, som endast innehåller "Hold'em - Limit and No-Limit: Similarities and Differences".

 

Book of Tells innefattar 7 Parts, men ett gäng underavdelningar i varje, och massa fotografier.

 

Kanske finns här någon som läst dessa böcker och kan bekräfta om det skulle kunna vara HELA upplagorna som finns på PokerSchool?

 

Även om så inte är fallet vill jag rekomendera PokerSchoolOnline, då de har väldigt många artiklar att läsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...