Gå till innehåll

AT på bubblan mot limpare


Recommended Posts

PokerStars Game $50+$5 Hold'em No Limit - Level V (75/150)

Seat 3: Just_Jimbo (5438 in chips)

Seat 4: andyberg16 (1500 in chips)

Seat 7: HERO (3106 in chips)

Seat 8: VinceSincere (3456 in chips)

HERO: posts small blind 75

VinceSincere: posts big blind 150

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [Td Ah]

Just_Jimbo: folds

andyberg16: calls 150

HERO: raises 450 to 600

VinceSincere: folds

andyberg16: calls 450

 

*** FLOP *** [3s Kh 9h]

HERO: bets 2400

andyberg16: calls 900 and is all-in

 

Andyberg har limpat många mycket svaga händer. Min förhoppning här är att göra en höjning för att håva in potten. Han synar. Jag ställer in på floppen för att potten vuxit sig så stor, hmmm? Kungen är givetvis inget kort jag gillar men han kan ha ett sämre ess, tänker jag.

 

Hur resonerar ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Cyntax här.

Jag vill inte completa (kan man bli mer svengelsk?) och riskera push från BB eller att sitta ur position mot två spelare. Altenativen som kvarstår är push och fold. Din hand är stark, BB viker många händer, lillstackens syn luktar svaghet, så det blir push för mig. När lillstacken väl har synat så måste man anta att han synar på nästan alla brädor vid push på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Cyntax här.

Jag vill inte completa (kan man bli mer svengelsk?) och riskera push från BB eller att sitta ur position mot två spelare. Altenativen som kvarstår är push och fold. Din hand är stark, BB viker många händer, lillstackens syn luktar svaghet, så det blir push för mig. När lillstacken väl har synat så måste man anta att han synar på nästan alla brädor vid push på floppen.

Exakt! för om vi pushar kan Vince bara syna med AA-QQ i princip.
Ofta completar jag bara pre, alternativet är att ställa eftersom du helst tar ner potten direkt plus att limpfisken bara har 10BB. Med den read du har på Fi så ställer jag.
Vad gör du om Vince pushar efter dig då?

 

Jag pratar alltså om höjningen pre-flop...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar inte alls tanken på att pusha för 20BB. Ja, om BB spelar korrekt kan vi inte höja till 600 men hur ofta sker det egentligen? Min erfarenhet (nu spelar jag iofs väldigt sällan SNG där medelstacken på bubblan är 20BB) är att BB i genomsnitt endast kommer att vara marginellt lösare mot raise till 600 än mot push. Ja, vi måste vika om BB pushar men jag tror att BB i stort sett pushar mot vår raise med samma HD som han synar vår push - och mot den HDn står sig AT väldigt dåligt. Vi minimerar risken att bubbla. De gånger BB synar vår raise (vilket borde vara väldigt sällan) får vi helt enkelt bita i det sura äpplet. När vi har fått BB att lägga sig pushar vi alla floppar, alternativt synar alla pushar från knappen.

 

Raise 600 > Push

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du spelar rätt, din höjning är perfekt, den skapar två saker: 1 med en stor sannolikhet kommer han att släppa händer som inte slår din, 2 Händer som slår dig och som ändå skulle synas kommer du minimera din förlust mot, e.g ak aq pp som han ändå synar din all in med (ifall han är en sån som limpar dessa händer) ( jag antar detta och det är då mitt resonemang håller). Eftersom du kör på en hög nivå tror jag att påstående nr 1 stämmer, ifall du hade varit på en fish nivå visst då hade push varit mera befogat så att nån idiot inte synar med qj kq eller nåt eller nåt sånt, men i den där nivån skapar du nog situationenen nr 1 så att de släpper sämre händer ( de fattar nog att du kan täcka t.e.x deras kq med aq ilr t.o.m ak. Tvåan skapas också och därför är din höjning rätt. Det där med att pusha all in är ren idioti fan, nyckeln till framgång bakom sitn goes är att riskera en stor del av sina chipps när man har väldigt goda kort ( förutom i de lägen då man är shortstacked då ändras detta fullständigt). Därför ska du alldrig sätta all in i ett sånt här läge. Varför? Jo för att ungefär 1/8 antar vi får du syn och åker på storstryk av en bättre hand, resten av gångerna tjänar du in lite skit blinds men du går back i det långa loppet genom att pusha all in. Folda är inget alternativ då du med en stor sannolikhet har en bättre hand och båda spelarna kan tänkas folda med en stor sannolikhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste också tillägga att bb inte är ett problem här, den där spelaren inser att du sitter på något och kommer troligen endast syna med händer som är bättre än dina om du höjer drygt 600, i de fallen då han har händer som är starkare än din kommer du lyckas minimera dina förluster och därför är din höjning helt korrekt. Visst kanske skulle han folda aj ilr pockets ifall du höjer lite mer men oftare kommer det vara så att när han synar så har han en bättre hand än dig och därför är det dumt att mata in flera chipps då synen sker oftast då du har den sämre handen. posta och säg vilken hand han hade, troligen förlorade du potten och min analys stämmer inte han synade väl med kx, eller nåt men jag tror ändå att du går plus i längden när du kör som du gjorde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror du spelar rätt, din höjning är perfekt, den skapar två saker: 1 med en stor sannolikhet kommer han att släppa händer som inte slår din, 2 Händer som slår dig och som ändå skulle synas kommer du minimera din förlust mot, e.g ak aq pp som han ändå synar din all in med (ifall han är en sån som limpar dessa händer) ( jag antar detta och det är då mitt resonemang håller). Eftersom du kör på en hög nivå tror jag att påstående nr 1 stämmer, ifall du hade varit på en fish nivå visst då hade push varit mera befogat så att nån idiot inte synar med qj kq eller nåt eller nåt sånt, men i den där nivån skapar du nog situationenen nr 1 så att de släpper sämre händer ( de fattar nog att du kan täcka t.e.x deras kq med aq ilr t.o.m ak. Tvåan skapas också och därför är din höjning rätt. Det där med att pusha all in är ren idioti fan, nyckeln till framgång bakom sitn goes är att riskera en stor del av sina chipps när man har väldigt goda kort ( förutom i de lägen då man är shortstacked då ändras detta fullständigt). Därför ska du alldrig sätta all in i ett sånt här läge. Varför? Jo för att ungefär 1/8 antar vi får du syn och åker på storstryk av en bättre hand, resten av gångerna tjänar du in lite skit blinds men du går back i det långa loppet genom att pusha all in. Folda är inget alternativ då du med en stor sannolikhet har en bättre hand och båda spelarna kan tänkas folda med en stor sannolikhet.

 

Men snälla sluta. Du har fel i nästan allt i den här posten oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ne de e sant pusha 20 gånger big blind med en spelare efter er som faktist har en lika stor stack som dig och kan således slå ut dig. DET ÄR SMART!! FIFAN vilket vilket bra råd conspiracy, är övertygad om att du måste ha rätt om att all in är ett bra alternativ, fifan vad du är smart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ne de e sant pusha 20 gånger big blind med en spelare efter er som faktist har en lika stor stack som dig och kan således slå ut dig. DET ÄR SMART!! FIFAN vilket vilket bra råd conspiracy, är övertygad om att du måste ha rätt om att all in är ett bra alternativ, fifan vad du är smart

 

Det är hyggligt standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ne de e sant pusha 20 gånger big blind med en spelare efter er som faktist har en lika stor stack som dig och kan således slå ut dig. DET ÄR SMART!! FIFAN vilket vilket bra råd conspiracy, är övertygad om att du måste ha rätt om att all in är ett bra alternativ, fifan vad du är smart

 

1. Gäller fortfarande. Lär dig skriva och stava rätt.

 

2. Vad har du för erfarenhet av SNG? Hur många har du spelat för mammas/pappas pengar? 10? 50? 100?

 

3. Tror nog Conspiracy (och även de flesta andra här på forumet) kan mer, är bättre spelare, vinner mer än dig. Så istället för att försöka vara dumdryg och besserwisser så kan du ju försöka ta till dig de råd och tips som andra mycket dugliga spelare delar med sig av.

 

4. Om du inte inser punkt 1 & 3, BYT FORUM; TACK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm..... raisa 20 gånger bb med a10, två personer att agera efter mig varav 1 har lika mycket chipps som mig. Alltid inkorrekt??? Självklart fråga vem som helst som har djupa kunskaper om poker d.v.s ingen som conspiracy, haha. ALL IN MED a10 ffs, det är så fruktansvärt fel och ni amatörer förstår inte det. HOHO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat SNg´s i drygt 3 år nu och har troligtvis tjänat mer än hela amatör-forum packet. OCH NEJ mina föräldrar gav mig ingenting, byggde upp min kassa genom att vinna 45 cent på en freeroll. Nu kör jag sit n goes på 50 ilr 100 dollar bord, mest 100 dollars, dock hittar man såna som ser på 50 dollars så självklart går man ner till den nivån då och då. Livnär mig på poker så kom inte och försök verka erfaren. Det är bara ironiskt och patetiskt. Att ni ungar inte kan ta till er ordentlig kunskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ne de e sant pusha 20 gånger big blind med en spelare efter er som faktist har en lika stor stack som dig och kan således slå ut dig. DET ÄR SMART!! FIFAN vilket vilket bra råd conspiracy, är övertygad om att du måste ha rätt om att all in är ett bra alternativ, fifan vad du är smart

 

Håller med dig... Men du.. Kan inte du lära mig lite mer.. Skulle inte vi kunna lira nån hu sng? Så kan du säga vad jag gör fel vi behöver inte lira så högt... bara några 100$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...