Gå till innehåll

Hajzy spelar H2H SNG


Hajzy

Recommended Posts

Har nu bestämt mig att starta upp en dagbok med SNG HU. Blev lite inspirerad av gdaily :) Har inte lirat så mycket på 3-4 månader, men nu sista tiden har det blivit ganska mycket spel, mestadels SNG Heads-Up

 

Gjorde en mini BR på Pokerstars för en SNG HU rulle som började på ca $400. Lirade upp det till $1100. Tog ut och lämnade ca $100 kvar på Pokerstars som försvann efter ett tag, orkade inte bygga om en rulle där :) Nu har jag ~$700 på Bestpoker, $200 på FulltiltPoker (La in $600 för bonusen, men den där klienten tiltar mig lite så jag får se om jag ska ha kvar pengarna där eller om de ska in någon annanstans.

 

Sedan har jag väl €20 på 24hpoker :P Lirat lite forumturneringar där.

 

Senaste stora uttaget jag gjorde var på ~$5000 i Augusti, och efter det har jag nästan inte lirat något. Sammanlagt har jag tagit ut ~$20k

 

Ska försöka att koncentrera mig på att spela Heads up SNG och MTT då och då. Kommer säkert köra lite Cashgame också men har spelat lite slarvigt där men jag ska försöka skärpa mig.

 

Mitt viktigaste mål är att aldrig gula rullen eftersom jag aldrig ska behöva stoppa in pengar från mitt eget bankkonto. Vilket inte har skett en enda gång så länge som jag spelat poker.

 

Jag tycker om att spela på Bestpoker, men det är synd att raken på SNG HU är högre där, så jag får se om jag ska flytta de pengarna eller inte. Någon som har något bra förslag var man kan spela HU och spela in bonus samtidigt?

 

BRSTART: $954.32 + €22.78

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 55
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har tagit och lirat några matcher nu, 37 st :)

Jag kan säga att det började väldigt, väldigt dåligt.

Efter att jag spelat 10st "matcher" hade jag 7 förluster och 3 vinster. Tog en paus, lirade PF's turre, åkte ut efter några händer. Kunde inte koncentrera mig efter att det gått så dåligt på HU.

 

Sedan körde jag lite till, koncentrationen var mycket bättre då.

Slutar på:

37 Spelade: -$407

22 Vinster: +$440

15 Förluster

 

Resultat: +$33

 

Inte så bra resultat, men hyffsat om man tänker på hur det började. Dock hade det varit ännu bättre om jag lirat på en annan site eftersom raken är dubbelt så hög. Måste nog hitta ett annat ställe.

 

Blir kanske lite lir på 24hpoker, bygga upp rullen lite, om jag klarar det med 4 inköp dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar :)

 

Ska kolla hur det ser ut på Boss nätverket.

Är Fortune i samma nätverk eller ett annat?

 

Just nu spelar jag mest $10 + $1 och $20 + $2 på Bestpoker, men det blir nätverks byte var raken är istället $0.5 för $10 och $1 för $20.

 

Har inte någon koll för hur många inköp man ska när man spelar HU, men jag tycker iaf om att ha 50+ för tillfället, eftersom man kommer ganska fort upp i nivå ändå, om det nu inte går dåligt i spelet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte inte lira nå mer igår på kvällen, men startade ett bord. förlorade det, och sen blev det igång med 3 bord.. men var så jäkla trött så det gick åt helvete :P

 

Resultat:

22-feb: -$90

 

Idag har jag vunnit 2 mer än jag förlorat, men ändå blir det ca -$50 eftersom jag lirat så jäkla många. Raken äter upp mig :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade just färdigt en session.

Tänkte att jag lirar lite Cashgame, 4 bord.. Det gick så där :) Därför stängde jag ner 3 bord och startade upp 2 st HU CG bord. Ville pröva lite, även fast raken käkar på låga nivåer. Gick faktiskt ganska bra, och det är nästan värt att spela det.

Sedan så plussade jag grymt bra på det sista Cashgame bordet.

 

Lirade även lite SNG HU och vann 9 av 14 st.

 

Grymt kassa spelare det finns på CG HU. Finns mycket pengar att hämta där, men oftast kommer det bara in spelare som stoppar in $10.. sen när man spelat ut honom så har raken käkat hälften ;)

Dock kom det in en bra på slutet som lirade bort lite av mig. Men vann sedan tillbaka det igenom denna hand:

 

Seat 3: ENEMY ($84 in chips)

Seat 9: HERO ($98.85 in chips)

ANTES/BLINDS

HERO posts blind ($0.25), ENEMY posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

HERO bets $2, ENEMY calls $1.75.

 

FLOP [board cards JH,8H,9S ]

ENEMY checks, HERO bets $4, ENEMY calls $4.

 

TURN [board cards JH,8H,9S,6D ]

ENEMY checks, HERO bets $10, ENEMY calls $10.

 

RIVER [board cards JH,8H,9S,6D,3D ]

ENEMY checks, HERO bets $19, ENEMY calls $19.

 

SHOWDOWN

HERO shows [ 10C,7D ]

ENEMY mucks cards [ 9D,AS ]

HERO wins $70.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade lite till CG HU. och även 1 bord 6-manna, var jag backade 2 inköp och sedan stängde jag av bordet. på CG H2H plussade jag $230

Det började bra, men sedan höll det att gå åt skogen, två som kom in med lågt inköp och jobbade up sig till 100+ :) Gick inte att vinna ett tag. men sen skärpte jag till mig och lirade bort båda.

 

Körde också 4st SNG HU och vann 3 utav 4 matcher.

 

23-feb: -$39

 

Dock så blev det ändå minus. Förlorade det mesta på Cashgame tidigare idag.

Var väldigt nära att jag hade kunnat lira bort Bestpoker rullen, men hade tur och det vände. Vet ej om jag hade klarat av att gå ner i nivå och spela $5+$0.5 SNG HU. Inte samma diciplin som förr inte när jag kunde nöta lägsta nivån i månader :P

Får försöka hålla mig borta från cashgame 6-manna. Cashgame HU får jag ta en funderare på, har iaf plussat grymt bra där :)

 

Bara röda siffror i dagboken, måste börja fixa lite gröna nu. Men vet inte om jag vill göra samma misstag som igår att lira när jag är grymt trött....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känns skönt att äntligen ha sin första plus dag i dagboks skrivandet :)

Lirade bra hela tiden.

 

4 av 7 vinster på HU SNG, så det blev lill plusset där. Resten av dagens vinst kommer från CG HU.

 

först +$40 på inte så mycket lirande. Sedan:

 

In med $50

upp till $110

ner till $70 (killen stack direkt när han dubbla)

upp till $96

ner till $45 (han startade med 10 och vann typ allt)

upp till $102 (samma kille som föregående när jag vann tillbaka pengarna)

upp till $114 (samma kille kommer in igen)

upp till $126 (och samma kille kommer in en gång till)

upp till $134 (ny kille han trycker jag syn med K 8s mot han 33)

upp till $141 (samma kille reloadar)

Ner till $122 (nu reloadar han till $20 istället för $8 jag bet med KK han all in jag syn och han klonkar stegen med TT och sen sticker han)

Upp till $135 (ny spelare)

Ut med $135

 

24-feb: - Inget lir -

25-feb:+$115.45

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vilket lir det har varit idag alltså! :)

Började på eftermiddagen att lira en session på ca 1h. Såhär såg den ut:

In med $50 på CG HU

reload $25,60

reload $24,35

reload $24,35

reload $23,30

reload $24,90

Ut med $39,30

-$230,40

 

Varför reloaden alltid nästan blev samma var för att potten nästan alltid låg på inget eller vid den storleken. Mötte världens nisse. Han raisade inget, bara synade. Därför var det så jäkla enkelt att lira mot honom. Alltså, antingen träffade jag inget, eller så träffade jag bra, men han bättre. men han lirade så skumt så han bettade typ aldrig ut på river med stål om han skulle först snacka. Varenda gång checkade han för att få mig att betta, men klart jag checkar. vet inte hur många super händer han träffade och alltid checkade. (Var han med till river hade han oftast en bra hand)

 

Vet faktiskt inte om jag lirat bättre än vad jag gjorde mot honom. han vann stor pott, jag åkte ner, jobbade upp mig, han vann stor pott. jag jobbade upp mig. Det gick helt enkelt inte idag. Visste exakt hur jag skulle spela mot honom, men sen när man träffat näst stålet mot stålet är inget man kan göra..

 

En enda tabbe gjorde jag och det var när jag inte såg att jag redan hade färg på turn, trodde att jag hade draget då, men det låg redan ute 3 av samma färg. Jag bettar, han synar. på river kommer fjärde och då tror jag att det var tredje av den fjärden och lägger kring pot bet. han synar bara med Ax med A i den färgen :P

 

Det som tiltar mig mest är att han var en av de sämsta jag mött.....

... Och att han skriver i chatten "I have luck" och sedan drar efter ett tag. Iofs var jag också tvungen att dra, men lite tiltande var det ändå :P

 

 

 

Aja, kommer sedan hem på kvällen och funderar om jag ska lira.

Det blir en 30h lång session som såg mycket bättre ut, och då lirade jag 2 bord. Skönt att få möta två kassa spelare, som spelar lite lösare än den som jag mötte tidigare :)

 

BORD 1

In med $50

Upp till $100 (han reloadar)

Upp till $150 (han reloadar)

Upp till $164 (han reloadar det som fattas)

Upp till $211 (han reloadar)

Upp till $261 (han reloadar)

Ut med: $261,85

+$211,85

 

BORD 2

In med $50

Reload $14.4

Upp till $57,95

Reload $24.95

Reload $11.45

Reload $27.80

Upp till $135 (han reload)

Upp till $164 (han reload halva stacken)

Ut med: $164,50

+$35,9

 

26-feb: +$17,35

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min read på dessa spelare är att bettas det ut direkt på flopp så har de oftast inget. och när han fortsätter att göra det så känns det som att han är tom också.

 

Seat 8: Voi_Vittu ($44.35 in chips)

Seat 9: HERO ($108.95 in chips) [ 10D,8D ]

ANTES/BLINDS

HERO posts blind ($0.25), Voi_Vittu posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

HERO bets $2, Voi_Vittu calls $1.75.

 

FLOP [board cards KH,2D,8S ]

Voi_Vittu bets $4, HERO calls $4.

 

TURN [board cards KH,2D,8S,5H ]

Voi_Vittu bets $9, HERO calls $9.

 

RIVER [board cards KH,2D,8S,5H,2S ]

Voi_Vittu bets $29.10 and is all-in, HERO calls $29.10.

 

SHOWDOWN

Voi_Vittu shows [ 7S,QS ]

HERO shows [ 10D,8D ]

HERO wins $88.20.

 

 

 

Han känns bara tom. Riskabelt?

 

Seat 7: riverlicker ($97.80 in chips)

Seat 9: HERO ($43.85 in chips) [ 9S,KC ]

ANTES/BLINDS

HERO posts blind ($0.25), riverlicker posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

HERO bets $2, riverlicker calls $1.75.

 

FLOP [board cards 10H,3D,3C ]

riverlicker checks, HERO bets $4, riverlicker calls $4.

 

TURN [board cards 10H,3D,3C,QH ]

riverlicker checks, HERO checks.

 

RIVER [board cards 10H,3D,3C,QH,4D ]

riverlicker bets $10, HERO calls $10.

 

SHOWDOWN

riverlicker shows [ JC,5C ]

HERO shows [ 9S,KC ]

HERO wins $32.

 

 

 

Vill jag hellre trycka på turn? Vet att han kan betta/trycka med allt på turn, därför vill jag ha mer cash av honom. Eller ska man redan göra något på flopp? För att hindra bli utdragen om han skulle ha två överkort..

 

Seat 8: Voi_Vittu ($115.85 in chips)

Seat 9: HERO ($82.75 in chips) [ 9C,9S ]

ANTES/BLINDS

Voi_Vittu posts blind ($0.25), HERO posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

Voi_Vittu bets $2, HERO bets $7, Voi_Vittu calls $5.25.

 

FLOP [board cards 2D,8S,8C ]

HERO bets $12, Voi_Vittu bets $24, HERO calls $12.

 

TURN [board cards 2D,8S,8C,7H ]

HERO checks, Voi_Vittu bets $52, HERO calls $51.25 and is all-in.

RIVER [board cards 2D,8S,8C,7H,10C ]

 

 

SHOWDOWN

Voi_Vittu shows [ 2C,AD ]

HERO shows [ 9C,9S ]

Voi_Vittu wins $0.75, essfiskarn wins $165.

 

 

 

Har en jäkla massa händer, men tog bara de 3 första som jag hittade.

Hur brukar ni spela HU? Spelar ni stenhårt, höjer hela tiden osv.. Typ 4x blinds.. Eller dubblar ni oftast bara och försökre spela lite klurigare osv...? Har märkt iaf att många tycker om att dubbla, men det kanske bara är på lägre nivåerna? Skulle vara kul/bra och allt att veta. eller ska man kanske raila lite?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var just med om en lite intressant hand mot en ganska tight spelare..

hans reraise på river. enda jag kunde komma på var KJ. Ska man dra en all in efter hans reraise? Såg inte först att jag hade hålstege, därför synade jag bara.

 

Seat 8: phil5555 ($69.90 in chips)

Seat 9: HERO ($56.30 in chips) [ 3D,2D ]

ANTES/BLINDS

phil5555 posts blind ($0.25), HERO posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

phil5555 bets $0.75, HERO calls $0.50.

 

FLOP [board cards 10D,5D,AS ]

HERO checks, phil5555 bets $1.50, HERO calls $1.50.

 

TURN [board cards 10D,5D,AS,QH ]

HERO checks, phil5555 bets $1.50, HERO calls $1.50.

 

RIVER [board cards 10D,5D,AS,QH,4C ]

HERO bets $7, phil5555 bets $25, HERO calls $18.

 

SHOWDOWN

phil5555 shows [ AC,AH ]

HERO shows [ 3D,2D ]

HERO wins $57.50.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just färdig med första sessionen för idag. började väldigt bra, men slutade lite minus.

Hade nog varit hyffsat bra plus om jag inte hade haft liknande händer som denna:

 

Seat 8: zz77hh ($116.45 in chips)

Seat 9: HERO ($63.45 in chips) [ 7C,7S ]

ANTES/BLINDS

HERO posts blind ($0.25), zz77hh posts blind ($0.50).

 

PRE-FLOP

HERO bets $2, zz77hh calls $1.75.

FLOP [board cards KC,7D,10H ]

zz77hh checks, HERO bets $4, zz77hh calls $4.

 

TURN [board cards KC,7D,10H,8S ]

zz77hh bets $9.75, HERO bets $28, zz77hh bets $100.45 and is all-in, HERO calls $29.20 and is all-in.

 

RIVER [board cards KC,7D,10H,8S,QC ]

 

 

SHOWDOWN

zz77hh shows [ JD,AC ]

HERO shows [ 7C,7S ]

zz77hh wins $53, zz77hh wins $126.40.

 

 

 

Dagsresultat: -$15.45

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade lite SNG H2H på Fulltilt Poker, var tvungen att testa lite om jag ska casha ut för att börja på Fortune Poker, eller om jag först ska lira färdigt bonusen.

 

Lirade bara 16st varav 9st var vinster.

 

Kommer nog stanna ett tag kvar på nätverket. Går det bättre så låter jag pengarna vara kvar där och startar samtidigt en användare på Fortune Poker.

Har inte så bråttom att lira in FullTilt Poker bonusen eftersom man har så länge på sig :)

 

Dagsresultat: +$28.05

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå!

 

Körde 10 st SNG H2H nyss.

Det blev 8 st vinster. Börjar få in det här nu. Bara jag inte börjar lira kasst snart igen, eller förlora fast jag spelar bra. Men det ska inte hända! ;)

 

Nu ska jag ut och åka skidor, köpte skidor för 2 veckor sedan, jävligt bra att åka och tungt. Har grymma mål där! :)

 

 

Dags Resultat: $83.05

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderade på om jag skulle redigera mitt gamla inlägg, eller än en gång skriva en ny :P Blev att göra en ny, eftersom min kommer upp till toppen och då kasnke mer ser att jag skriver och tittar in och kanske gör ett inlägg ;)

 

Så, jag har lirat några SNGs till, medans jag snackade runt på msn, men det blev bara 1-2 bord åt gången då.

18 spelade

13 vinster

 

Dags Resultat: +$154.05

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snacka om att ha hittat flytet. 8-)

Redogör gärna för vilken site det är du spelar på och vilken nivå.

 

Jag ska nog också dra igång på Fortune, lutar åt efter helgen.

Har börjat casha ut på mina andra siter, måste börja fokusera lite och inte ha rullen överallt.

 

Jajjemän! Hoppas det fortsätter också. :)

 

Just nu har det varit $10 SNGs på Fulltilt och Cashgame NL $50 på Bestpoker..

Kommer nog vara så ett tag.. sen i slutet av nästa månad så blir det kanske SNGs på Bestpoker eftersom jag måste samla in lite player points, och det går mycket fortare än på CG H2H.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som är sugen på lite NES eller SNES spel? :)

Kommer sälja på en jäkla massa spel, kanske finns någon här som är intresserad? ;)

 

http://www.tradera.com/category/auctionlist.aspx?ftgnr=773628&filtertype=0&sortby=6

 

 

Har lirat 42 st SNG H2H till varav 23 var vinster, så det var inte stort plus där :)

Men dags resultatet ser ganska fint ut iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan vilket sjukt spel det har varit inatt!

Eller vad man ska kalla det, låg iaf minus som tusan, körde CG H2H mot två olika killar. båda bara kötta ner mig. Kunde inte vinna något, massa jäkla oturs händer. Men tur så drog dom inte direkt när dom dubbla upp. både kom väl upp till $150-$200 medans jag reloada till 50 hela tiden :P Men det slutade iaf att jag hade $200 på båda borden och ingen motståndare att möta ;)

blev minus $24 på raken. Om inte mer, mötte några motståndare i början som bara kom in med $5-$10.

 

Helt klart nöjd med mitt spel idag. förutom lite på kvällen. Sessionen nyligen tyckte jag att jag spelade hyffsat. Kanske lite för aggressivt men det funkade iaf, det var först då jag började vinna. Höjde typ varje hand, och de syna varje hand :P Ena syna hela vägen med vad som helst och klonkade eller inte klonkade. i början klonka han ;) men sen gick det inte. Andra spelaren synade nästan allt preflop, men lite tightare flop och turn kunde han inte lira, fortsatte att betta mycket och han foldade ofta där.

 

Lite svårt att förklara, men ni fattar säkert ;)

 

 

FULLTILT: +$225.5 (SNGs)

BESTPOKER: -$39.95 (CG)

28-feb: +$185.55

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...