Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelar bara shorthanded nolimit och just nu spelar jag som så att jag raisar alltid alla händer jag vill spela först in (och dessa händer är i stort sett suited connectors, suited Aces, alla par) men jag undrar om man istället ska limpa först in med vissa händer och isåfall vilka?

Postad
Spelar bara shorthanded nolimit och just nu spelar jag som så att jag raisar alltid alla händer jag vill spela först in (och dessa händer är i stort sett suited connectors, suited Aces, alla par) men jag undrar om man istället ska limpa först in med vissa händer och isåfall vilka?

Nej det ska man inte. Tänker inte utvecka eftersom du ger inga argument för varför man ska börja limpa istället för att höja!

Postad

Altså mot spelare med 60 vpip då är det ju inte allt för smart att höja med suited connectors och låga par eftersom dom kommer syna ner dig i graven.

Men mot spelare som kan tänka så är det ju bara höja på.

Postad

vissa händer kan vara okej att limpa med men oftast är det spelarna du möter som avgör om det är bättre att limpa än höja pre-flop.

Men grindar man multitable utan read eller precis satt sig så tror jag nog att höjningar är bättre (där det finns spelare som synar med sämre händer)

Postad

om det är jättelöspassivt med en massa callingstations så behöver du ju inte oroa dig för att bli lättläst och de betalar av med allt.

isåfall kan du ju limpa låga par och suited connectors.

på högre nivåer mot bättre spelare är ett mer aggressivt preflopspel att föredra.