Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej på er!!

Tänkte att jag oxå skulle lägga upp en dagbok här.Största anledningen till detta är att det har gått rätt så dåligt nu i februari efter att ha plussat $600 januari..känns som att jag inte får något att funka just nu så det skulle kanske vara bra med lite tips och råd..och kritik för den delen oxå...vad som helst bara det leder till att jag börjar spela bättre poker igen..Min totala bankrulle ligger just nu på $1655.Hadde som mål att nå till NL100 till 1 maj, men efter att ha gått -$148 hitills i februari tror jag att det kan bli hårt(kör efter 30 inköps regeln).Spelar mest fullring just nu och har tidigare spelat 3-4 bord åt gången, men kommer endast köra 2 bord ett tag framöver..allt för att försöka få en bättre överblick och vända den här negativa trenden.Kommer väl mest att lägga upp HH:s på sådana händer där jag känner att jag är tveksam till hur jag spelat handen, allt för att få andra perspektiv på hur jag borde spelat den av er...Det är väl bara att köra då...Ha`de bra.

Postad

-$27

på 2 timmars spel idag..2 bord..har precis bestämt mej för att ta ett break från pokern resten av månaden, kör i gång igen 1 Mars...-$155 denna månad det får räcka..känns inte som jag kan vända denna negativa trend nu..

Postad

jo, det är jag väl medveten om...skulle iof vara -$175...skrev lite fel men det är ju av mindre betydelse.Grejen är nog mer att det känns som att jag inte får något att funka just nu...självförtroendet är i bott nu.Är det inte rätt att ta ett break då om man känner att allt går emot en,och sedan komma tillbaks med nya friska tag när man fått lite distans till det hela..eller ska man bara köra på tills det vänder??Vore intressant att höra hur ni brukar göra...

Postad
jo, det är jag väl medveten om...skulle iof vara -$175...skrev lite fel men det är ju av mindre betydelse.Grejen är nog mer att det känns som att jag inte får något att funka just nu...självförtroendet är i bott nu.Är det inte rätt att ta ett break då om man känner att allt går emot en,och sedan komma tillbaks med nya friska tag när man fått lite distans till det hela..eller ska man bara köra på tills det vänder??Vore intressant att höra hur ni brukar göra...

Klart att det kan vara roligt me ett break. Men sitt inte hemma o dega, läs HH här på forumet, posta gärna 5 HH där du förlorat mest och 5 HH där du vunnit mest, har du inte PT eller PO så fixad det, testa att lira lite NL25 om du har tråkigt, se om självförtroendet kommer tillbaka...

Finna massa skoj att göra ju =)

Förresten, hur många bord kör du?

GL =)

Postad

Tack för dina tips Kenan83...Hade väl inte direkt tänkt att dega ihop, utan tanken var att kanske plöja igenom diverse poker litteratur en gång till under breaket.Jag använder PO.Kan ju iof vara en bra idè att gå ner en nivå ett tag och försöka hitta tillbaks...ingen dum idè.Jag har tidigare kört med 3-4 bord åt gången, men sista dagarna har jag bara kört 2 bord...tanken var att jag skulle få lite bättre överblick, och kanske lyckas plussa lite igen..

Vad spelar du?Har du ngn dagbok?

Postad

Kom igen och bit ihop lite nu.

Du har varit medlem här drygt ett år, sen bestämmer du dig för att starta en dagbok med ditt första inlägg. Två timmar senare lägger du ner dagboken för att du inte tror att du kan plussa. Kom igen nu!

Det är en pain in the ass att spela poker ibland, men vill du nå NL100 1:e maj så kan du inte lägga av så lätt.

Dryga tre inköp är inget att snacka om heller som någon sa. Du kanske borde testa lite 6max-bord.

Postad

Jag har absolut inte tänkt att lägga ner dagboken, inte poker spelandet heller för den delen...det jag skrev var att jag funderade på ett break på lite drygt en vecka..spelade förut bara 6-max bord och gör det fortfarande ibland.Jag vet att jag kan plussa..+$600 i jan. tex.Har dock inte låtit bli spelandet helt idag, körde en $11 sng förut slutade 3:a, så lägger jag ner för dagen så är jag på +$7...inte mycket men dock +....:lol:

Postad

Här kommer en HH på dagens hitills största förlorade pott...gjorde jag rätt som synade med nötfärgdraget....kan tillägga att jag satte båda på överpar efter satsningarna på floppen...eller möjligen ett sämre färgdrag än mitt..och med tanke på att dom spelat thigt tidigare så trodde jag inte ngn av dom hade en färdig stege på floppen.

Full Tilt Poker Game #1842419779: Table Count Diero - $0.10/$0.25 - No Limit Hold'em - 9:55:04 ET - 2007/02/21

Seat 1: GaZZoNa ($30.70)

Seat 2: MongoDingo ($21.70)

Seat 3: Spencer McCoy ($24.25)

Seat 4: VINSU ($8.45)

Seat 5: INABigpond ($25.25)

Seat 6: CultOvIsis ($31.55)

Seat 7: bowlerva ($23.65)

Seat 8: Gauge ($18.20)

Seat 9: prezzo ($102.10)

Spencer McCoy posts the small blind of $0.10

VINSU posts the big blind of $0.25

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to GaZZoNa [Jd Ad]

INABigpond folds

CultOvIsis folds

bowlerva calls $0.25

Gauge raises to $1

prezzo folds

GaZZoNa calls $1

MongoDingo folds

Spencer McCoy folds

VINSU calls $0.75

bowlerva folds

*** FLOP *** [7d 6s 8d]

VINSU checks

Gauge bets $3.35

GaZZoNa calls $3.35

VINSU raises to $6.70

Gauge raises to $17.20, and is all in

GaZZoNa calls $13.85

VINSU calls $0.75, and is all in

Gauge shows [Td Th]

GaZZoNa shows [Jd Ad]

VINSU shows [Kh Kd]

*** TURN *** [7d 6s 8d] [4h]

*** RIVER *** [7d 6s 8d 4h] [8s]

Gauge shows two pair, Tens and Eights

GaZZoNa shows a pair of Eights

Gauge wins the side pot ($18.50) with two pair, Tens and Eights

VINSU shows two pair, Kings and Eights

VINSU wins the main pot ($24.45) with two pair, Kings and Eights

Postad
Tack för dina tips Kenan83...Hade väl inte direkt tänkt att dega ihop, utan tanken var att kanske plöja igenom diverse poker litteratur en gång till under breaket.Jag använder PO.Kan ju iof vara en bra idè att gå ner en nivå ett tag och försöka hitta tillbaks...ingen dum idè.Jag har tidigare kört med 3-4 bord åt gången, men sista dagarna har jag bara kört 2 bord...tanken var att jag skulle få lite bättre överblick, och kanske lyckas plussa lite igen..

Vad spelar du?Har du ngn dagbok?

Jag har precis börjat spela NL på allvar, grindade FL förut.

Nu studerar jag HH för det mesta och kollar på pokerfilmer på stoxpoker, läst halva TAP, så hinner inte spela så mycket.

Har kanske 10K händer på NL50 och 15K på NL100 som jag hunnit spela ihop på 2 veckor på ongame. Tycker det är massa fisk där, ligger på 16bb/100 på de 25K händer (5-manna). Du borde kanske testa ongame, towerpoker har en 100% sign up som går ganska snabbt på NL50 =)

Postad

Ok, tack för tipset om towerpoker...har pyntat in och börjat på bonusen där.Har inte testat ongame förut, måste säga att jag inte gillar den klienten..blir fan illamående..men,men det är väl bara att bita ihop, det kanske är värt det.

Kör på med pokern och skiter i breaket...kanske vänder med lite miljöombyte.

Gårdagen slutade på -$2.